hladjenje motora

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderator/ica: Bobi

Re: hladjenje motora

PostPostao/la Seawolf dana 31/10/2012 10:32

Turbina mlaznog motora se, ipak, hladi zrakom. Naime, nikakvo ulje niti bilo kakav drugi medij za hlađenje ne dolazi do lopatica turbine mlaznog motora, koji su termički najopterećeniji dio mlaznog motora.

Zbog toga je omjer između mase zraka i mase goriva koji ulaze u motor, četiri puta veći kod mlaznih motora nego kod klipnih motora. Dakle taj omjer je kod mlaznih motora oko 60 : 1, ne računajući još i zrak, koji prolazi kroz by-pass struju motora kod dvoprotočnih mlaznih motrora.

Znači, od zraka koji uđe u jezgru mlaznog motora (sklop kompresor - komora za sagorjevanje - turbina), jedna četvrtina učestvuje u procesu sagorjevanja, a tri četvrtine služe za odvođenje toplote, odnosno hlađenje. Čak i kada avion stoji, maseni protok zraka kroz motor je dovoljan da preuzme toplotu, koja se generiše u tome režimu. Naime, brzina zraka na ulazu u motor u tome režimu jeste jednaka nuli, ali je brzina gasova (smjese zraka i produkata sagorjevanja) na izlazu iz mlaznika motora, veća od nule. Dakle postoji protok smjese gasova kroz motor, i postoji odvođenje toplote, čak i kada avion stoji.
Seawolf
 
Postovi: 547
Pridružen/a: 14/06/2012 22:59

Re: hladjenje motora

PostPostao/la GaRGa dana 31/10/2012 13:17

ma sta ce ti hladnjak uopste kad i vjetar hladi motor, sto brze ides to bolje hladi ;)
GaRGa
 
Postovi: 2335
Pridružen/a: 25/02/2009 16:00

Re: hladjenje motora

PostPostao/la O'zone dana 31/10/2012 13:32

Ja sam fakati glup insan al' nikako da skontam kako češ se smrznuti ako ti ostane hladnjak i rashladna tekučina :?
Avatar
O'zone
 
Postovi: 8361
Pridružen/a: 17/02/2008 21:29
Lokacija: Kad god popizdite na vlast, sjetite se da i u opoziciji sjede ista takva govna...."

Re: hladjenje motora

PostPostao/la jefferson dana 31/10/2012 14:55

Seawolf je napisao/la:Turbina mlaznog motora se, ipak, hladi zrakom. Naime, nikakvo ulje niti bilo kakav drugi medij za hlađenje ne dolazi do lopatica turbine mlaznog motora, koji su termički najopterećeniji dio mlaznog motora.

Zbog toga je omjer između mase zraka i mase goriva koji ulaze u motor, četiri puta veći kod mlaznih motora nego kod klipnih motora. Dakle taj omjer je kod mlaznih motora oko 60 : 1, ne računajući još i zrak, koji prolazi kroz by-pass struju motora kod dvoprotočnih mlaznih motrora.

Znači, od zraka koji uđe u jezgru mlaznog motora (sklop kompresor - komora za sagorjevanje - turbina), jedna četvrtina učestvuje u procesu sagorjevanja, a tri četvrtine služe za odvođenje toplote, odnosno hlađenje. Čak i kada avion stoji, maseni protok zraka kroz motor je dovoljan da preuzme toplotu, koja se generiše u tome režimu. Naime, brzina zraka na ulazu u motor u tome režimu jeste jednaka nuli, ali je brzina gasova (smjese zraka i produkata sagorjevanja) na izlazu iz mlaznika motora, veća od nule. Dakle postoji protok smjese gasova kroz motor, i postoji odvođenje toplote, čak i kada avion stoji.

Slazem se, mislim da ja nisam podvuko kada sam pricao o hladjenju da odredjene djelove motora mozes ohladiti samo uljem, sto je bila poenta cijele ove rasprave.
Kao sto generalno hladi motor rashladna tekucina u automobilu, tako zrak hladi turbinu, ali ogroman broj djelova u motoru je ipak hladjen uljem! Na kraju, i mlazni motor ima hladnjak ulja.
jefferson
 
Postovi: 10233
Pridružen/a: 28/08/2007 05:31
Lokacija: Golden State

Re: hladjenje motora

PostPostao/la Seawolf dana 31/10/2012 15:17

jefferson je napisao/la:
Seawolf je napisao/la:Turbina mlaznog motora se, ipak, hladi zrakom. Naime, nikakvo ulje niti bilo kakav drugi medij za hlađenje ne dolazi do lopatica turbine mlaznog motora, koji su termički najopterećeniji dio mlaznog motora.

Zbog toga je omjer između mase zraka i mase goriva koji ulaze u motor, četiri puta veći kod mlaznih motora nego kod klipnih motora. Dakle taj omjer je kod mlaznih motora oko 60 : 1, ne računajući još i zrak, koji prolazi kroz by-pass struju motora kod dvoprotočnih mlaznih motrora.

Znači, od zraka koji uđe u jezgru mlaznog motora (sklop kompresor - komora za sagorjevanje - turbina), jedna četvrtina učestvuje u procesu sagorjevanja, a tri četvrtine služe za odvođenje toplote, odnosno hlađenje. Čak i kada avion stoji, maseni protok zraka kroz motor je dovoljan da preuzme toplotu, koja se generiše u tome režimu. Naime, brzina zraka na ulazu u motor u tome režimu jeste jednaka nuli, ali je brzina gasova (smjese zraka i produkata sagorjevanja) na izlazu iz mlaznika motora, veća od nule. Dakle postoji protok smjese gasova kroz motor, i postoji odvođenje toplote, čak i kada avion stoji.

Slazem se, mislim da ja nisam podvuko kada sam pricao o hladjenju da odredjene djelove motora mozes ohladiti samo uljem, sto je bila poenta cijele ove rasprave.
Kao sto generalno hladi motor rashladna tekucina u automobilu, tako zrak hladi turbinu, ali ogroman broj djelova u motoru je ipak hladjen uljem! Na kraju, i mlazni motor ima hladnjak ulja.


U mlaznom motoru, ulje dolazi samo do ležajeva vratila. Primarna funkcija ovoga ulja je podmazivanje, hlađenje ležajeva je tek sekundarna funkcija.

U hladnjaku ulja, kod savremenih mlaznih motora, se ulje hladi gorivom. Na taj način postiže se dvostruki efekat: hladi se ulje, a zagrijava se gorivo na velikim visinama i niskim vanjskim temperaturama.

Evo sheme sistema za podmazivanje (sa ucrtanim gorivno/uljnim izmjenjivačem toplote) mlaznog motora CFM-56 (čije se varijante koriste za pogon putničkih aviona Boeing 737 i Airbus A319/A320/A321):

slika
Seawolf
 
Postovi: 547
Pridružen/a: 14/06/2012 22:59

Re: hladjenje motora

PostPostao/la jefferson dana 31/10/2012 15:51

Pa to sam i rekao, ulje pokrece djelove koji se ne mogu ohladiti na bilo koji drugi nacin osim uljem, kao sto je slucaj sa bregastim vratilom ili radilicom i lezajevima na istoj.
Medjutim, ne bi se slozio kada je u pitanju raspodjela funkcije ulja. Dok isti lezajevi ne mogu da funkcionisu bez podmazivanja, 90% funkcije ulja je transfer viska kalorija a 5-10% podmazivanje.
Evo isto objasnjenje:
http://www.exxonmobil.com/lubes/exxonmo ... etEng1.pdf

Mislim da se obojica slazemo oko istog.
jefferson
 
Postovi: 10233
Pridružen/a: 28/08/2007 05:31
Lokacija: Golden State

Re: hladjenje motora

PostPostao/la sorcerer dana 31/10/2012 15:55

ulje ne hladi niti pokrece nista u motoru vec podmazuje ,daj nauci kako radi motor....
lezajevi koje navodis ne griju se nista vise od bloka i na nijednom tom lezaju ne smije biti trenja jer ako dodje do toga, gotov je ,ulje sluzi da tu ne bude trenja ....hladnjak ulja sluzi za hladjenje ulja ,jer vrelo ulje nema funkciju lubrikanta....
Avatar
sorcerer
 
Postovi: 2853
Pridružen/a: 26/02/2012 13:11
Lokacija: boljakov potok

Re: hladjenje motora

PostPostao/la jefferson dana 31/10/2012 17:07

sorcerer je napisao/la:ulje ne hladi niti pokrece nista u motoru vec podmazuje ,daj nauci kako radi motor....
lezajevi koje navodis ne griju se nista vise od bloka i na nijednom tom lezaju ne smije biti trenja jer ako dodje do toga, gotov je ,ulje sluzi da tu ne bude trenja ....hladnjak ulja sluzi za hladjenje ulja ,jer vrelo ulje nema funkciju lubrikanta....

Opet odgovaras na pitanje koje postavljas.
Zasto je onda potreban hladnjak ulja ako ulje nije fluid koji odvodi toplotu i time hladi motor.
Konstantno spominjes hladnjak ulja a konstantno negiras da ulje hladi djelove motora, cime sam sebe demantiras.
Ulje ne hladi: tako si poceo recenicu!
Hladnjak ulja sluzi...: tako zavrsavas recenicu.
Stoga, u prvoj recenici govoris da ulje ne hladi djelove motora, u zadnjoj sam sebe negiras!
Jbg, ocito si propustio cas hemije i fizike u osnovnoj skoli i lekciju kako se toplota odvodi putem fluida.
jefferson
 
Postovi: 10233
Pridružen/a: 28/08/2007 05:31
Lokacija: Golden State

Re: hladjenje motora

PostPostao/la sorcerer dana 31/10/2012 17:11

decko jel se ti pravis glup ili si stvarno glup?

procitaj pazljivo jos jednom moj tekst par puta da dobro razumijes ,ako ne razumijes zovni nekoga neka ti procita naglas da bolje shvatis bit

a evo jos jednom cu ti napisati

ulje nije dio motora,sluzi za podmazivanje,hladnjak ulja sluzi za hladjenje tog lubrikanta tj ulja ,a ne motora

napisi to jedno 100 puta u svesku mozda naucis....
Avatar
sorcerer
 
Postovi: 2853
Pridružen/a: 26/02/2012 13:11
Lokacija: boljakov potok

Re: hladjenje motora

PostPostao/la jefferson dana 31/10/2012 17:14

sorcerer je napisao/la:decko jel se ti pravis glup ili si stvarno glup?

procitaj pazljivo jos jednom moj tekst par puta da dobro razumijes ,ako ne razumijes zovni nekoga neka ti procita naglas da bolje shvatis bit

a evo jos jednom cu ti napisati

ulje nije dio motora,sluzi za podmazivanje,hladnjak ulja sluzi za hladjenje tog lubrikanta tj ulja ,a ne motora

napisi to jedno 100 puta u svesku mozda naucis....


Decko, pitanje u svemu ovome je imas li ti uopste skole?
Ja se uopste ne mislim vracati na osnove hemije i fizike jer osito si te casove propustio!
jefferson
 
Postovi: 10233
Pridružen/a: 28/08/2007 05:31
Lokacija: Golden State

Re: hladjenje motora

PostPostao/la sorcerer dana 31/10/2012 17:16

nemam ja sam kupio diplomu

evo klocu vrati se malo ovdje jer si to ocito propustio



http://nikolavujic.weebly.com/uploads/3 ... motora.pdf
Avatar
sorcerer
 
Postovi: 2853
Pridružen/a: 26/02/2012 13:11
Lokacija: boljakov potok

Re: hladjenje motora

PostPostao/la jefferson dana 31/10/2012 17:19

sorcerer je napisao/la:nemam ja sam kupio diplomu

evo klocu vrati se malo ovdje jer si to ocito propustio



http://nikolavujic.weebly.com/uploads/3 ... motora.pdf

Zaboravi jos spomenuti i kucni odgoj, jbg.
jefferson
 
Postovi: 10233
Pridružen/a: 28/08/2007 05:31
Lokacija: Golden State

Re: hladjenje motora

PostPostao/la sorcerer dana 31/10/2012 17:22

jefferson je napisao/la:Zaboravi jos spomenuti i kucni odgoj, jbg.

nedostatak argumenata tj znanja uzrokuje uvijek hvatanju za nesto nevezano za temu....nepismen sam jos pisem sve malim slovima...to si zaboravio...
citaj malo knjige neke ,a ne stranice na netu koje pisu bezveznjaci neki...svako danas ima stranicu na netu i nastoji bit popularan
Avatar
sorcerer
 
Postovi: 2853
Pridružen/a: 26/02/2012 13:11
Lokacija: boljakov potok

Re: hladjenje motora

PostPostao/la jefferson dana 31/10/2012 17:28

sorcerer je napisao/la:
jefferson je napisao/la:Zaboravi jos spomenuti i kucni odgoj, jbg.

nedostatak argumenata tj znanja uzrokuje uvijek hvatanju za nesto nevezano za temu....nepismen sam jos pisem sve malim slovima...to si zaboravio...

U tvom slucaju vise nego ocito:
evo klocu vrati se malo ovdje jer si to ocito propustio


decko jel se ti pravis glup ili si stvarno glup?


ne da mi se vise raspravljat s klocevima


stvarno si glup ko top


da ne budem glup toliko


Sve argument do argumenta. Znam da odkako nam je obrazovanje otislo u pm, a babini sinovi mislili da se kupuje skola, ovakav stil primarni nacin razgovaranja, ali mislim da si ti novi rekord postavio!
jefferson
 
Postovi: 10233
Pridružen/a: 28/08/2007 05:31
Lokacija: Golden State

Re: hladjenje motora

PostPostao/la sorcerer dana 31/10/2012 17:31

filozofe nisu to argumenti ,vec tvoje osobine .cekam te od juce da mi odgovoris sta se brze vrti radilica ili bregasta?
nisi jos proguglo?
Avatar
sorcerer
 
Postovi: 2853
Pridružen/a: 26/02/2012 13:11
Lokacija: boljakov potok

Re: hladjenje motora

PostPostao/la jefferson dana 31/10/2012 17:33

sorcerer je napisao/la:filozofe nisu to argumenti ,vec tvoje osobine .cekam te od juce da mi odgovoris sta se brze vrti radilica ili bregasta?
nisi jos proguglo?

Jbg, mozda i jesam filozof nikad ne znas, ali ono sto znam jeste da izgleda ti ne dobivas bas previse, mozda te to zeza.
Ali dobro, imas Golfa 5 pa to ce nadomjestiti nedostatak praznjenja.
jefferson
 
Postovi: 10233
Pridružen/a: 28/08/2007 05:31
Lokacija: Golden State

Re: hladjenje motora

PostPostao/la Drvosjeca iz Dejcica dana 31/10/2012 17:35

sorcerer je napisao/la:pozdrav svima
imam golfa peticu 2.0 turbo dizel i nesto sam kontao da sad zimi izvadim hladnjak,i ispustim rashladnu tekucinu i da ugradim jedan uljni radijator pod haubu da mi hladi motor i ujedno grije kabinu.
ako ima neki majstor ili neki poznavaoc da mi da savjet bit cu vrlo zahvalan


Javi se direktoru ASA PSS grupacije neka te spoje gore u Njemačkoj sa WV odjelom za inovacije i tehniku, takve stručnjake kao ti baš traže.
Ja nešto isto namjeravam skinuti turbinu sa svoj Passata 6 pa ubaciti twin turbo sa Nissana 350Z, da malo bolje grije i da derem ove 'ičke po gradu.

Pozdrav.

ASA PSS d.o.o.
Trg Međunarodnog prijateljstva bb
71 000 Sarajevo
Telefon: + 387 33 775 300
Fax: + 387 33 775 300
e-mail: [email protected]
web: http://www.asa-pss.ba
Avatar
Drvosjeca iz Dejcica
 
Postovi: 5536
Pridružen/a: 23/06/2004 15:46
Lokacija: Sarajevo

Re: hladjenje motora

PostPostao/la GaRGa dana 31/10/2012 17:37

Z je atmo :)
GaRGa
 
Postovi: 2335
Pridružen/a: 25/02/2009 16:00

Re: hladjenje motora

PostPostao/la sorcerer dana 31/10/2012 19:18

jefferson je napisao/la:Jbg, mozda i jesam filozof nikad ne znas, ali ono sto znam jeste da izgleda ti ne dobivas bas previse, mozda te to zeza.
Ali dobro, imas Golfa 5 pa to ce nadomjestiti nedostatak praznjenja.

nemam ja uopste golfa niti sam ga kad imao niti cu ga imati :D
nego ne rece mi za onaj poster tvoj, za hodnika, imas li?
Avatar
sorcerer
 
Postovi: 2853
Pridružen/a: 26/02/2012 13:11
Lokacija: boljakov potok

Re: hladjenje motora

PostPostao/la Bakir1 dana 31/10/2012 21:11

a moze li ulje umjesto permanta, mislim svakako sprovodi toplotu?
Bakir1
 
Postovi: 3461
Pridružen/a: 18/06/2008 16:45
Lokacija: la la land

Re: hladjenje motora

PostPostao/la sorcerer dana 31/10/2012 21:30

moze al samo floriol ili maslinovo djevicansko
djevicansko je jos najbolje to smo ucili na kibernetici ,da ima bolju el. provodljivost jer je bolje zglonzirano od floriola
Avatar
sorcerer
 
Postovi: 2853
Pridružen/a: 26/02/2012 13:11
Lokacija: boljakov potok

Re: hladjenje motora

PostPostao/la dottore dana 31/10/2012 21:58

sorcerer je napisao/la:ma ne zanimaju me linkovi rekoh ti vec ,ulje nije primarno tu da hladi,rashladna tekucina je tu za hladjenje,ulje je lubrikant,pritisak ulja drzi osovinu turbine u centru.cim nema trenja nema ni pretjeranog grijanja,sve nove turbine imaju hladjenje vodom ,stare nisu imale,sta mislis sto su to uveli?sto ne ukinu onda ako je ulje dovoljno da je ohladi?????
a hladnjak ulja imaju turbo motori jer se ulje vise grije nego na atmo...logicno...jer je pola turbine na izduvu ,koji je jedan od najtoplijih dijelova motora...

pritisak ulja da drzi osovinu... ovo je princip turbo generatora(pogonjenih parom - termolelektrane) od kojih se zeli sto bolja efikasnost... oni se vrte na 1500 U/min, i kada treba da se zaustavi, potrebno je jos da ga vrte 20tak sati da se polahko zaustavi, da se osovina ne bi iskrivila...

da li je u turbini moguce postici takav pritisak ulja, da odrzi turbo na vrlo visokim brzinama vrtnje, i jos da ti ulje nigdje ne iscuri...

ja ne znam kako ti je to palo na pamet... :mrgreen:
Avatar
dottore
 
Postovi: 1320
Pridružen/a: 06/02/2008 19:18
Lokacija: Canton SA

Re: hladjenje motora

PostPostao/la sorcerer dana 31/10/2012 22:19

to sam procitao na bh ćuningu pa znam... :lol: :lol: :lol: :lol:


nije to meni palo na pamet djecace,,to je palo na pamet nekome ko je izmislio turbine i motore ,isti je princip i s radilicom u svakom sus motoru ,da nema pritiska ulja da je drzi odmaknutu od lezaja ne bi ti daleko dogurao sa svojim autom...pritisak ulja se ne postize u turbini ,vec u motoru i od 1-4 bara je sasvim dovoljan za taj posao...
Avatar
sorcerer
 
Postovi: 2853
Pridružen/a: 26/02/2012 13:11
Lokacija: boljakov potok

Re: hladjenje motora

PostPostao/la Bakir1 dana 31/10/2012 22:24

pa sta drzi osovinu u balansu ako ne pritisak ulja?
gravitacija?
dzedaj dzevad sjedi na impeleru :lol: :lol:
pa sto ce uljne karike na osovini ako je ulje samo tu onako da hladi turbo :lol:
Bakir1
 
Postovi: 3461
Pridružen/a: 18/06/2008 16:45
Lokacija: la la land

Re: hladjenje motora

PostPostao/la sorcerer dana 31/10/2012 22:30

sta ti znas....uljne karike su za bolje odvodjenje toplote sa osovine :lol: :lol: :lol:
Avatar
sorcerer
 
Postovi: 2853
Pridružen/a: 26/02/2012 13:11
Lokacija: boljakov potok

PrethodnaSljedeća

Natrag na Auto

Online

Trenutno korisnika/ca: / i 3 gostiju.