biznis
0

ŽFBiH prošle godine prevezle više od devet miliona tona tereta

FENA
Željeznice Federacije BiH (ŽFBiH) prošle godine postigle su rekord u prijevozu robe. Prevezli smo 9.160.000 tona robe i za to naplatili oko 104 milona KM, izjavio je generalni direktor ŽFBiH Nedžad Osmanagić.

U intervju koji je objavljen u Biznis magazinu „Kapital“ na TV1 Osmanagić je kazao da je u Željeznicama FBiH na početku svog mandata zatekao mnogo problema koje su odmah počeli rješavati.

"Kada sam došao u firmu i formirao novu Upravu, firma nije mogla platiti ni 30 KM za vodu u stanici Čapljina, jer nije imala pare i bila je blokirana na svim nivoima. Više od 35 miliona kratkoročnih kredita je uzeto, četiri plate radnicima nisu isplaćene. Dočekao nas je dug veći od 105 miliona KM. Prije našeg dolaska firma je pravila gubitak od 65 miliona KM godišnje", kazao je Osmanagić.

Komapnija je u to vrijeme, kako je dodao, bila stalno blokirana što im je onemogućavalo da naprave bilo kakav progresivan potez dok nisu sondirali finansijsku situaciju i konsolidovali firmu.

"Kad smo to uradili, došli smo u poziciju da smo isplatili te četiri zaostale plate, da tekuću likvidnost održavamo, finansiramo sve i čak, šta više, da mnoge stvari koje nismo mogli u tom periodu ni zamisliti da radimo, a to je da kupujemo rezervne dijelove, osposobljavamo vagone, lokomotive itd. Mi smo sad na jednom nivou ne zavidnom, ne možemo se pohvaliti, ali smo na jednom nivou da to održavamo", dodao je Osmanagić.

Željeznice FBiH su nedavno potpisale, odnosno dogovorile saradnju sa jednom austrijskom kompanijom, a radi se o prijevozu od Luke Ploče prema Srednjoj Evropi.

Direktor Osmanagić naglašava da su ŽFBiH su veoma prisutne u međunarodnom saobraćaju.

"Naš koridor Vc je u sastavu evropskih koridora, što znači da ima svoje mjesto i u evropskim i u domaćim razmjerama. Zadnjih godinu dana puno smo razgovarali sa kompanijom Rail Cargo Austrija. Određeno vrijeme bili su skeptici prema nama, međutim, razvijajući cijelu tu priču, došli smo do jednog stanovišta, a to je da napravimo Memorandum o razumijevanju da povećamo promet na koridoru Vc zajedno. To znači tranzit robe od Luke Ploče do Srednje Evrope", kazao je Osmanagić.

Tranzitni poslovi, prema njegovim riječima, najbolja su priča za Željeznicu.

"Mi smo to uveli i naša je procjena da bismo tim koridorom za Srednju Evropu mogli prevesti od pet stotina do milion novih tona robe", procjenio je Osmanagić.

Što se tiče Talgo vozova, kako je kazao Osmanagić, oni će krenuti tek onda kada država, to jest Vlada FBiH, odnosno Federalno ministarstvo prometa i komunikacija nađe sredstva iz kojih će Željeznice to voziti.

"Mi imamo sada problem, jer nas već sada bez Talgo vozova, putnički saobraćaj košta 15 miliona KM godišnje. Mi zaradimo negdje oko 2,5 KM, a dva miliona KM finansira država. Znači, negdje oko deset miliona KM godišnje, mi smo u gubitku. Samo održavanje Talgo vagona koštalo bi nas oko pet miliona KM plus promet", dodao je Osmanagić.

On je naglasio da je Željeznica biznis firma i da je treba posmatrati isključivo u tom kontekstu.