{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Željeznice FBiH pretrpjele štetu zbog štrajka u RS-u

F
24.6.2011. u 18:02
0
0
Željeznice FBiH pretrpjele štetu zbog štrajka u RS-u
0
Željeznice FBiH pretrpjele štetu zbog štrajka u RS-u
Željeznice Federacije BiH pretrpjele su velike štete zbog generalnog štrajka radnika Željeznica RS-a, koji je trajao od 3. do 17. juna, saopćeno je iz Željeznica FBiH.
Ukupne direktne štete prouzrokovane navedenim štrajkom, samo po osnovu neizvršenih ugovorenih prijevoza robe i RIV najamnine, iznose oko dva miliona KM.

Indirektne štete su nesagledive, a ogledaju se kroz smanjeni ugled kompanije, neuposlenost radnika, gubitak novih ugovora, angažovanje alternativnih konkurentskih vidova transporta, prije svega, cestovnog, te kroz fakture naših strateških partnera o njihovim pretrpljenim štetama, koje tek pristižu.

"Podsjećanja radi,od 3. do 8. juna, saobraćaj se odvijao po minimumu procesa rada, prema kojem su saobraćali svi međunarodni putnički vozovi. Međutim, nisu saobraćali putnički vozovi iz Sarajeva za Bihać, iz Tuzle za Doboj, iz Tuzle za Brčko i iz Bihaća za Bosanski Novi. Od teretnih vozova saobraćali su po jedan par za naše korisnike Birač Zvornik i Arcelor Mittal Zenica, te dva para vozova za korisnika Gikil Lukavac“, navodi se u saopćenju.

Na taj način, dodaje se, osiguravane su minimalne količine robe potrebne za proizvodnju velikih privrednih subjekata Gikil Lukavac, Birač Zvornik i Arcelor Mittal Zenica.

U tom periodu, Željeznice FBiH trpjele su direktne štete po osnovu ugovorenih prijevoza, odnosno, prijevoz robe je smanjen za oko 5.000 tona dnevno, što je prouzrokovalo finansijsku štetu od oko 60.000 KM dnevno.

Osim toga, direktnu štetu prouzrokovalo je i zadržavanje vagona.

Već prvog dana, oko 70 vagona u vlasništu ŽFBiH i stranih kompanija, čekalo je na prijevoz. To je prouzrokovalo velike troškove kroz RIV najamninu, koja iznosi 20-25 eura dnevno za jedan vagon. Svakim danom rastao je broj vagona koji su čekali otpremu, a samim tim povećavali su se i troškovi.

Pored natovarenih vozova koji su čekali otpremu, bio je onemogućen utovar i prijevoz ugovorenih količina robe, uslijed nemogućnosti njihovog prijevoza zbog minimuma procesa rada te prijevoz novougovorenih količina.

Iz Željeznica FBiH navode da se od 8. do 14. juna teretni saobraćaj vozova preko Željeznica RS-a nije odvijao. Međunarodni putnički vozovi saobraćali su do stanice Maglaj, odakle su putnici prevoženi autobusima do graničnih prijelaza (Bosanski Šamac, Volinja).

Već 8. juna oko 300 vagona je čekalo na otpremu, a njihov broj je rastao svakim danom, tako da je 14. juna, kad su određeni sindikati u ŽRS-u prekinuli štrajk, oko 450 vagona čekalo na otpremu.

U tom periodu ŽFBiH pretrpjele su dvostruko veće štete po osnovu već ugovorenih prijevoza, to jest po osnovu smanjenja prijevoza robe za oko 10.000 tona dnevno, što je finansijska ekvivalencija od 120.000 KM dnevno, a dovedeni su u pitanje proizvodni procesi naših najvećih komitenata Gikil Lukavac, Arcelor Mittal Zenica, Birač Zvornik, SCO Brčko.

Da bi se prevazišla postojeća situacija ŽFBiH su zajedno s Arcelor Mittalom i Gikilom iznalazile načine da se roba preveze. Tako se ugalj iz Ploča za Gikil dovozio vozovima do Zenice, gdje se istovarao, tovario u kamione i dalje prevozio do Lukavca, što je stvaralo dodatne troškove.

SCO Brčko je prijevoz šećera iz Ploča za Brčko, u navedenom periodu, organizovao kamionima.

Određeni sindikati ŽRS-a prekinuli su generalni štrajk 14. juna. Od 14. do 17. juna, kada je ponovo uspostavljen željeznički saobraćaj na cijeloj mreži pruga ŽRS-a, željeznički saobraćaj preko ŽRS-a odvijao se uglavnom preko vučnih rejona ŽFBiH, što redovito voze Željeznice FBiH.

"U tom periodu podmirivane su minimalne potrebe naših najvećih komitenata GIKIL Lukavac i Arcelor Mittal Zenica, a direktna šteta za ŽFBiH u ovom periodu bila je smanjenje prihoda za 60.000 KM dnevno.

Sa 17. junom, odnosno u večernjim satima 16. juna 2011. godine, normalizovan je saobraćaj na Željeznicama RS-a. Za njegovu normalizaciju bilo je potrebno određeno vrijeme kako bi se definisali prioriteti prijevoza, te se što bolje organizovao prijevoz robe koja je danima čekala zbog štrajka radnika ŽRS“, saopćeno je iz Službe za informisanje Željeznica Federacije BiH.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: