Rudnik mrkog uglja Kakanj
0

Ugovor za rudarsko bolje sutra

Sarajevo-x.com/ZEDA
Rudnik mrkog uglja Kakanj i "Engineering Dobersek GmbH Mönchengladbach" potpisali su ugovor o izgradnji postrojenja za prijem, pripremu i utovar uglja u vagone na Površinskom kopu Vrtlište. Ukupna vrijednost ugovora je 9.373.475 KM, a na poslovima izgradnje 'Engineering Dobersek' će koristiti 70 odsto roba i usluga domaćih izvođača, uz rok za izgradnju od 15 mjeseci.

Ovo je najveća investicija u Rudniku mrkog uglja Kakanj u posljednjih nekoliko decenija i njenom realizacijom očekuje se smanjnje troškova transporta i zadovoljstvo mještana u području sadašnjeg kamionskog transporta uglja.

"Novi pretovarni sistem nije samo investicija u proizvodni proces, to je investicija koju građani Kaknja dugo očekuju kako bi se smanjile posljedice koje u naseljenim mjestima izaziva kamionski transport uglja. Ovo je investicija u bolji i jeftiniji transport, investicija u poboljšavanje kvaliteta života i osiguravanje značajnog posla za lokalne izvođače kroz inžinjering, građevinske, mašinske i elektro poslove. Godinama je vladalo uvjerenje da ovaj objekat nikada neće biti izgrađen, ali potpisom ugovora o njegovoj gradnji definitivno su otklonjene takve pretpostavke", rekao nam je Mirsad Jašarspahić, generalni direktor Rudnika Kakanj.

"Na tržištu BiH radimo deset godina i imali smo značajne poslove u Termoelektranama Tuzla i Kakanj. Sve naše tehničko-tehnološke linije zajedno sa partnerima koje imamo na lokalnom nivou mogu odgovoriti ovom projektu. Više puta smo analizirali radove i rokove tako da garantiramo izgradnju u periodu od 15 mjeseci. Imamo pouzdane lokalne partnere, a sa kakanjskim 'Rudstrojem' smo odradili niz poslova na evropskom i svjetskom tržištu, tako da je to dodatna garancija za poštivanje rokova i kvaliteta u izgradnji ovog sistema", kazao je za Zedu gospodin Michael Rütten, tehnički direktor njemačke kompanije 'Engineering Doberseka'.

Puštanjem u rad ovog postrojenja Rudnik mrkog uglja Kakanj će imati vlastiti željeznički transport uglja od Površinskog kopa do Termoelektrane Kakanj. Naime, izgradnjom dionice autoputa na realaciji Dobrinje – Kakanj promijenjili su se trenutni uslovi kamionskog transporta i narušavaju se osnovni principi harmoničnog okolinskog razvoja na realaciji autoputa od Kaknja do Visokog, jer puštanjem u rad dionice autoputa Dobrinje-Kakanj prazni kamioni, koji transportuju ugalj, mogu se uključivati na autoput tek u Visokom što bi poskupilo prevoz uglja! Sa ciljem uvođenja tehnički, bezbjedonosno, ekonomski i ekološki prihvatljivijeg koncepta Rudnik Kakanj je početkom ove godine intenzivirao investicijske aktivnosti na izgradnji pretovarnog sistema i nakon završenog međunarodnog tendera, odabran je najpovoljniji ponuđač i realizovano potpisivanje ugovora za investiciju koju je odobrio Nadzorni odbor Rudnika Kakanj.