Zastupljeniji proizvodi susjeda
0

U tržnim centrima u BiH samo 26 posto domaćih proizvoda

SRNA
Foto: Ilustracija
Foto: Ilustracija
U tržnim centrima u BiH od prehrambenih proizvoda samo 26 posto čine domaći, podaci su istraživanja Udruženja "Kupujmo i koristimo domaće".

Predsjednik ovog udruženja Admir Kapo izjavio je Srni da je zastupljenost domaćih proizvoda realno još manja od ovog procenta, s obzirom da se u tim objektima prodaju i dječje igračke, namještaj, tekstil.

"U ovom trenutku možete naći puno više robe iz Slovenije, Srbije i Hrvatske, nego naše", dodao je Kapo i ocijenio da je najbolji način za rješavanje nedovoljnog prisustva domaćih proizvoda na tržištu BiH zagovaranje reciprotitetnog izvoza u zemlje odakle se plasiraju robe u BiH.

Prema njegovim riječima, Zakonom u unutrašnjoj trgovini Federacije BiH, u ovom entitetu je predviđeno da najmanje 50 posto proizvoda na policama u tržnim centrima bude domaćeg porijekla i to onih koje BiH može ponuditi.

"Riječ je o mesu i mesnim prerađevinama, mlijeku i mliječnim prerađevinama, prerađevinama vode, bezalkolholnim pićima, tjesteninama i sezonskom voću i povrću, gdje BiH bez problema može plasirati 50 posto", naveo je Kapo.

On očekuje da bi u proceduru uskoro trebao da bude upućen novi nacrt ovog zakona, koji bi, također, pokušao da izjednači položaj domaćih i stranih proizvođača u BiH.

Kapo je ocijenio da su kazne za prekršioce ovog zakona prilično niske i da bi "trebalo napraviti adekvatne kazne".
"Potrebno je izmijeniti i način plaćanja proizvođačima robe, odnosno da to ne bude kao dosad - nakon 90 ili 120 dana", dodao je Kapo, pojasnivši da je, nažalost, riječ  o borbi za dio tržišta u vlastitoj državi, što je apsurdno.