Uprava Toyote je objavila da još nije odlučila koliko će vozila u Evropi biti opozvano, niti kada, ali mediji i analitičari govore o dva miliona problematičnih vozila, pored oko šest miliona automobila koji su na provjeri u Sjevernoj Americi, prenijele su agencije.
Stručnjaci procjenjuju da će gigantska automobilska korporacija, koja je zbog tehničke greške suspendovala proizvodnju i prodaju osam modela putničkih vozila u Americi, svakog mjeseca gubiti najmanje 50 milijardi jena (553 miliona dolara) operativnog profita.
Ukupna finansijska šteta Toyote zbog opoziva zavisit će od toga koliko će trajati proces obustavljanja proizvodnje ključnih modela i koliko će biti uzdrmano povjerenje kupaca u vozila najvećeg proizvođača kola na svijetu.
"Zastoj u prodaji i proizvodnji mogli bi da koštaju Toyotu, najmanje 553 miliona dolara operativnog profita mjesečno," smatra Koyo Endo, analitičar japanske agencije "Advance Research".
Uprava japanske kompanije u srijedu je opozvala vozila kod kojih su otkrivene greške i pozvala vlasnike 2,3 miliona već prodatih vozila u SAD-u da se jave servisima.
Kao razlog, navedena je otkrivena greška u mehanizmu papučice za gas, koja može da dovede do većeg otpora na pritisak, sporijeg vraćanja ili čak zaglavljivanja.
Toyota je saopćila ove sedmice da u 2010. godini očekuje šestoprocentni rast globalne prodaje od 8,27 miliona, ali je ta prognoza donijeta prije najnovijeg masovnog opoziva.