biznis
8

Svjetske aviokompanije koje se međusobno "ne podnose"

Klix.ba
Iako se avijacija smatra ozbiljnim biznisom, uposlenici ove djelatnosti se ne ponašaju uvijek profesionalno. Rivalstvo i međusobne nesuglasice nerijetko okonča na društvenim mrežama aviokompanija i to sa ne baš tako primjerenim statusima.

Britanski Telegraph otkrio koje se to svjetske aviokompanije međusobno ne podnose.

Delta vs Qatar

Američki teretni nosači Delta koji su sa Southwest, United i American Airlinesom često imaju napete odnose sa velikim operatorima Bliskog istoka. Qatar, Emirates i Etihad Airways upali su na američku teritoriju i oni koji ih ne podržavaju baš svesrdno smatraju kako su "napunili džepove" vlada koja je obećala fer konkurenciju između aviokompanija i ostavila američke aviokompanije da se bore za svoje rute za koje Amerikance tvrde da su "njihove s pravom".

Jedna od takvih je linija Atlanta-Doha koja kreće iz sjedišta Delta Air Linesa i neki smatraju da bi logično bilo da je upravo ova američka kompanija preuzela liniju. Zbog toga su opstruirali svečano slijetanje katarskog aviona A380 leta. Putnici iz Katara, njih 517, moralo su satima čekati da Delta otvori kapije aerodroma.

Ryanair vs easyJet

Direktor Rynaira Michale O'Leary koristi slike kako bi ismijavao šefa rivalske aviokompanije easyJet. Platili su veliki broj reklama širom popularnih novina i u jednoj du Steliosa Haji-Ioannoua nacrtali kao Pinokija. On je zatražio izvinjenje i primio ga je s plaćenom odštetom. Bilo je tu još mnogo medijskih članka, ali je ovaj sukob srećom okončan bez hrvanja.

Ryanair vs Aer Lingus

Dvije irske aviokompanije imaju dugu historiju prepucavanja putem društvenih mreža i PR tekstova koji su kulminirali prošle godine na Twitteru. Putnici su čak postavljali pitanja da li se ove dvije avikompanije zaista mrze ili je u pitanju marketinški trik na što su dobili odgovor da je riječ o zdravom rivalstvu. "Prestali smo biti rivali 1990-ih godina @AerLingus. Trebali bismo utrostručiti cijene i izgubiti 81 milion putnika da bismo bili vaš rival", tvitao je Ryanair.

British Airways vs Virgin Atlantic

Sramežljivi bivši šef British Airwaysa Willie Walsha kladio se sa Richardom Bransonom da će Virgin Atlantic pasti na koljena ubrzo nakon što Delta Air Lines kupi veći dio kompanije.

"To je pusta želja i potpuno je pogrešno. Nikada nećete naučiti", kazao mu je Richard. Četiri godine nakon toga Virgin Atlantic još radi.

Airbus vs Boeing

Nisu u pitanju aviokompanije, ali jesu dva najveća proizvođača komercijalnih aviona koja imaju historiju neprijateljstva. Od 2004. godine bore se za naklonost vlada optužujući jedni druge za ilegalne radove. Dok se oni jedni druge "dave", druge kompanije izrađuju nove avione koje planiraju Boeing i Airbus izbaciti sa tržišta. Komercijalna korporacija za zgradu aviona u Kini predstavila je konkurentni avion Airbusu A320 i Boeingu 737, a konkurenciju su najavili i Rusija i Brazil.