{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Stimulisati i zaštititi proizvodnju autohtonih proizvoda

F
20.10.2012. u 14:04
0
1
Stimulisati i zaštititi proizvodnju autohtonih proizvoda
0
Stimulisati i zaštititi proizvodnju autohtonih proizvoda
Valorizacija kulturno-istorijskih resursa, prirodnih potencijala, tradicionalnih zanatskih aktivnosti, kulinarskih vrijednosti, poljoprivredno-prehrambenih potencijala i autohtonih proizvoda BiH i Crne Gore, najvažnije su komponente projekta "Razvoj turističkog itinerera u prekograničnoj oblasti između Bosne i Hercegovine i Crne Gore".
Projekt provodi Privredna komora Kantona Sarajevo u saradnji s Montenegro biznis alijansom iz Crne Gore, uz finansijsku podršku Evropske unije i nakon 17 mjeseci aktivnosti, projekt je u završnoj je fazi.

Učesnici projekta iz bh. gradova, predstavnici turističkih i poljoprivredno-prehrambenih kompanija i medija obišli su u protekla dva dana ključne tačke turističkog itinerera koji je obuhvatio Općinu Stari Grad Sarajevo, Konjic, Jablanicu, Mostar, Čapljinu, Stolac i Trebinje, te općine Nikšić, Kotor, Tivat i Herceg-Novi.

Zajedničke vrijednosti svih općina na itinereru su prije svega burna historija svih gradova, brojni vjerski objekti, susret orijentalne i austrougarske arhitekture, institucije kulture, stari mostovi, tvrđave koji na posjatioce ostavljaju snažan utisak. Izuzetno su povoljni uslovi za razvoj seoskog turizma, rafting, planinarenje i brojne druge prednosti koje ovo područje čini konkurentnim, a na turističkim radnicima ostaje da to sve stave u funkciju proširenja turističke ponude.

Koordinatori i konsultanti na projketu razvoja turističkog itinerera kažu da je dosta urađeno na promociji i valorizaciji kulturno-istorijskih spomenika i autohtonih proizvoda i očekuju kao rezultat povećanje izvoza, zatim proizvodnje autohtonih proizvoda i razmjene roba u tom prekograničnom području.

Posebno ukazuju na potrebu da se stimuliše proizvodnja i i zaštite autohtoni proizvodi, te promoviše udruživanje malih proizvođača kako bi zajednički postigli da njihovi proizvodi nađu svoje mjesto na tržištu.

Autohtoni proizvodi bitan su element svake države i predstavljaju njen imidž, prepoznatljiv ne samo na probirljivom turističkom tržištu nego čine i privredni potencijal koji može donijeti ekonomsku dobit ovdašnjem stanovništvu. Mnoge države u svijetu su prepoznatljive po svojim autohtonim proizvodima, pa se postavlja pitanje šta to BiH i Crnu Goru može izdvojiti od drugih i učiniti prepoznatljivim u tradicionalnim proizvodnjama.

Po većini pokazatelja (GDP, naučni i tehnološki razvoj) obje države značajno zaostaju za većinom zemalja. Zbog toga svoju šansu trebaju potražiti u promociji vlastitih proizvoda nastalim radom tradicionalnih zanatlija i produktima prirodnog i kulturnog nasljeđa, smatraju učesnici ovog projekta.

Teško bi bilo nabrojati sve autohtone prehrambene i neprehrambene proizvode na pograničnom području BiH i Crna Gora (zanatske proizvode, razne vrste sireva, vrhunska vina, kulinarske specijalitete, poljoprivredne proizvode), ali je jasno da svi mogu i trebaju naći značajniji prostor za plasman na tržištu.

Savremeni turistički trndovi ponude vraćaju se tradicionalnim tehnologijama prioizvodnje zanatskih proizvoda, prerade poljoprivrednih proizvoda, spravljanja hrane i dr. Autohtoni suveniri i etno hrana postaju glavni element turističke ponude, ne samo u oblasti seoskog turizma, već i u svim vidovima turističke ponude.

Nutricionisti i naučnici otkrivaju nove kvalitete osnovnih namirnica što otvara prostor privrednicima za nove poslovne ideje. Naprimjer, nar/šipak je perspektivna voćarska kultura u Hercegovini od koje se može dobiti niz traženih i dobro plaćenih proizvoda, a na brand menadžerima je da dizajniraju i osmisle nove proizvode koji imaju mjesto na probirljivom svjetskom tržiđštu.

U bogatom zanatskom nasljeđu mogu se naći inspiracije za nove poduzetničke ideje, ne samo u oblasti proizvodnje suvenira, već i prerade, gastronomije, pakovanja proizvoda, marketinga idr.

Stoga, ističu učesnici projekta, danas ti proizvodi imaju sve veći značaj predstavljajući kulturno i tradicionalno ogledalo dvije zemlje.

Projekt "Razvoj turističkog itinerera u prekograničnoj oblasti između Bosne i Hercegovine i Crne Gore" finansira se u okviru programske linije Evropske unije “Program prekogranične saradnje BiH-Crna Gora, IPA - komponenta II”. Vrijednost projekta je 219.605,31 eura, a EU je osigurala sredstva od 101.566.51 eura za BiH i 72.863,22 eura za Crnu Goru.

Krajem mjeseca će uslijediti i druga ruta u kojoj će sudionici projekta iz Crne Gore također obići ključne tačke itinerera.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: