{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Proglas za potrošače

F
14.3.2009. u 16:11
0
0
Proglas za potrošače
0
Proglas za potrošače
Više od dvije trećine potrošača ne poznaje svoja prava, a samo obrazovan potrošač je zaštićen potrošač, navodi se u Proglasu za potrošače objavljenom povodom 15. marta - Svjetskog dana potrošača, saopćeno je iz UG Plava sfera.
Možda nismo svjesni, ali mi možemo uništiti i najveće korporacije na svijetu jednostavnom odlukom da kupujemo negdje drugo. Kada bismo znali kakvu moć ustvari imamo, ponašali bismo se potpuno drugačije i očekivali bismo znatno više za svoj novac. Ali nije problem samo u usluzi koju dobijamo - ono što nas više zabrinjava je što često ne znamo šta kupujemo. Ima li GMO sastojaka u hrani i šta se sve zaista nalazi unutra napisano je sitnim, gotovo nevidljivim slovima, a često je to zamaskirano raznim E-brojevima i nazivima koji nam baš ništa ne znače - navodi se u Proglasu za potrošače.

Poznavanje prava i obaveza je ključ za poboljšanje, našu zaštitu i rješavanje svakodnevnih i dobro poznatih problema oko neispravnih uređaja, računa, netačnih deklaracija ili neuvaženih reklamacija. Najbolja zaštita je samozaštita, a to znači: najbolje je prije konačne odluke o tome šta i gdje ćemo kupiti još jednom provjeriti je li proizvod ili usluga koja nam se nudi upravo to što trebamo i je li omjer cijene i kvalitete za nas prihvatljiv. Ako nije tako, bolje je odustati od kupovine jer je takvo postupanje najbolja samozaštita, navodi se u Proglasu za potrošače.

Osnovne informacije na koje potrošači trebaju obratiti pažnju pri kupovini roba ili usluga jesu: cijena (potrošač treba znati da je trgovac dužan vidljivo istaknuti cijenu na svim proizvodima i uslugama), deklaracija (potrebno je čitati obavijesti o proizvodu jer su važne i trebaju biti istaknute na vidljivom mjestu na proizvodu), račun (svako treba tražiti i čuvati svoj račun jer mu on omogućava da ostvari svoja prava), reklamacija (ako potrošač kupi proizvod koji ima nedostatak, ima pravo na reklamaciju, popravak, zamjenu ili povrat novca), i sitno je bitno (sve što je napisano na proizvodu je vrlo bitno).

Važno je obratiti pažnju na sve podatke istaknute na proizvodima koje kupujemo i na ugovorima koje potpisujemo ma koliko bili napisani sitnim slovima, stoji u Proglasu.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: