Njemačka
0

Prodaja vozila u martu pala za 27 posto

FENA
Njemačka prodaja vozila u martu je pala 27 posto na godišnjem nivou, ali je izvoz skočio za polovinu zbog oporavka globalnog tržišta, pokazali su najnoviji podaci njemačke autofederacije VDA, prenose agencije.

Njemačka prodaja novih automobila pomagana je lani iz državnih fondova sistemom "staro za novo", ali je ta podrška ukinuta početkom septembra 2009. zbog nestašice novca, nakon čega je uslijedio pad isporuka koji će se osjetiti i u ovoj godini.

U martu je u Njemačkoj, koja je najveće evropsko tržište automobila, prodato oko 295.000 vozila, navela je VDA.

Ukupna proizvodnja međutim povećana je u martu 27 posto - na 555.3000 vozila, a izvoz je skočio 51 posto - na oko 419.000 jedinica.

"Samo u martu njemački proizvođači automobila zabilježili su porast inostranih porudžbina od 29 procenata", izjavio je predsjednik Udruženja njemačke auto-moto industrije Matias Wiseman.

Njemački proizvođači vozila prošle godine su pogođeni globalnom krizom ciejlog sektora, iako je "Volkswagen", najveći proizvođač automobila, prošao bolje od rivala jer su kupci podsticani sistemom "staro za novo" mogi da nabavljaju manja vozila pod povoljnijim uvjetima.

Ove godine njemačko tržište automobila, sasvim je izvjesno, neće dostići nivo iz perioda prije krize, ali može očekivati dobru godinu za izvoz, smatra Wiseman.

Njemački automobilski sektor počeo je proces konsolidacije udruživanjem koje bi trebalo da doprinese smanjivanju troškova razvoja i istraživanja, kao što je to učinio "Daimler", u sklopu kojeg posluje "Mercedes-Benz".

Taj proizvođač je danas postigao dogovor o udruživanju kapitala s francuskim "Renoom" i japanskim "Nisanom", kojim se predviđa razmjena znanja i tehnologije izrade manjih automobila.

Njemački eksperti za autoindustriju očekuju da bi, u suradnji s "Renoom" i "Nisanom", grupacija "Daimler" mogla uštedjeti 600 miliona eura u njenom sektoru za razvoj.

Njemački "Daimler" saopćio je u utorak da je njegova filijala "Mercedes-Benz" povećala prodaju u martu 11 posto - na oko 109.000 vozila, u odnosu na isti period 2009.

U prva tri mjeseca ove godine prodaja tog brenda povećana je 15 posto na godišnjem nivou.

Isporuke "Mercedesove" robne marke "smart" pale su u martu 10,7 posto - na 10.600 komada, a 21 posto u prvom tromjesečju 2010. godine.