{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Prodaja automobila u BiH pala za 30 posto

S
13.7.2009. u 21:50
0
6
Prodaja automobila u BiH pala za 30 posto
0
Prodaja automobila u BiH pala za 30 posto
Rezultati ekonomske krize koja je zahvatila i našu zemlju osjete se na svakom koraku. Ipak, kako i u cijelom svijetu, tako i kod nas, najveće posljedice pretrpjela je autoindustrija. Pad prodaje bilježi se u svim evropskim zemljama, od Francuske koja je zabilježila pad od 1,4 posto do Islanda u kojem je prodaja novih automobila skoro zaustavljena, a pad prodaje iznosi nevjerovatnih 89,5 posto.
Prema podacima domaćih autokuća koje se bave prodajom novih vozila renomiranih svjetskih proizvođača, pad prodaje je u prvoj polovini tekuće godine iznosio, u prosjeku 30 posto.

Tako je ASA Holding d.o.o u toku prvih pet mjeseci ove godine prodala 1619 putničkih vozila za razliku od 2533 vozila koliko je prodala u istom periodu prethodne godine.

Peugeot je u prvih šest mjeseci prodao 113 vozila manje nego u istom periodu prethodne godine, a Hyundai je ukupno prodao 246 vozila za razliku od 2008. godine kada je prodao 354 vozila.

Kao razloge smanjene potražnje i prodaje automobila iz ovih autokuća navode, prije svega, ekonomsku krizu, nesigurnost i strah koje građani osjećaju. Svoje su potrebe građani sveli na minimum i vrlo se teško odlučuju na kupovinu novog vozila.

Razlog ovako značajnom padu prodaje autokuće iz BiH vide i u izuzetno komplikovanom načinu finansiranja kupovine automobila. Između ostalog, banke i leasing kuće su pooštrile kriterije za dobijanje kredita čime je smanjena plasman kredita što se odrazilo i na segment prodaje automobila.

Kako su za Sarajevo-x.com rekli iz ASA Holdinga, cijena automobila su ove godine povoljnije nego prethodnih, ali je situacija daleko nestabilnija.

O tome da li kupci prilikom kupovine automobila kupuju modele sa slabijim motorima i jeftnijim paketima opreme ne može se napraviti generalna ocjena. Kako su nam rekli iz ASA Holdinga, Peugeota i Hyundaija, kupci se odlučuju na različite pakete opreme, opet u zavisnosti od mogućnosti i potreba.

Ipak, interesantno je da, prema podacima iz Hyundaija, kupci luksuznih automobila čiji osnovni paketi sadrže gotovu svu potrebnu opremu često naručuju i dodatnu tzv. "šminku" za svog ljubimca.

U trenucima teške krize i borbe za svakog kupca prodajni saloni u našoj zemlji bore se za svoj dio kolača. Oni kupcima nude popuste, specijalne ponude kao i zamjene starijih modela za nova vozila.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: