{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


U kompanijama sve značajnija funkcija sektora informacijskih tehnologija

F
17.12.2013. u 15:17
53
25
U kompanijama sve značajnija funkcija sektora informacijskih tehnologija
53
U kompanijama sve značajnija funkcija sektora informacijskih tehnologija
Eksplozivni razvoj tehnologija koje donose korjenite promjene, poput društvenih medija, mobilnih uređaja, cloud rješenja i analize podataka, mijenjaju ulogu IT sektora, pokazuje najnoviji Deloitteov Izvještaj o stavovima direktora informacijskih tehnologija, koja je obuhvatila više od 700 čelnih ljudi u odjelima za informacijske tehnologije širom Evrope, Bliskog istoka, Rusije, Azije i Afrike.
Istraživanje pokazuje da kompanije sve više ulažu u informacijske tehnologije, a gotovo 80 posto ispitanika je izjavilo da su njihovi IT budžeti ili uvećani ili su ostali na istom nivou kao i prethodne godine.

Dodatna sredstva za IT izdvajaju se prvenstveno u svrhu ispunjavanja novih zahtjeva koje nosi poslovanje, uključujući nove ili prilagođene poslovne modele i digitalne transformacije.

"U vrijeme kada transformacija poslovanja predstavlja jedan od glavnih prioriteta firmi, većina, 75 posto, anketiranih direktora informacijskih tehnologija ima metode kojima bi mogao podržati inovativne strategije svojih kompanija", kazao je Admir Delić, menadžer u Deloitteovom Odjelu poslovnog savjetovanja.

Kazao je i da se sektor informacijskih tehnologija sve više pretvara u centar za inovacije, s obzirom na to da firme sve veću važnost pridaju inovacijama, digitalnim tehnologijama i novim poslovnim zahtjevima.

S druge strane, smatra, izazovi i dalje postoje, jer samo 35 posto ispitanika vjeruje da je IT sektor zaista vjerodostojan centar inovacija za unapređenje poslovanja, dok se većina ispitanika i dalje bori za promjenu percepcije uloge IT sektora kada je riječ o njihovim poslovnim aktivnostima, jer se on i dalje promatra kao sektor koji pruža rutinske IT usluge.

Dodao je i da brze promjene u svijetu tehnologija vode do transformacije poslovanja kompanija pa, dodaje da, ne čudi što će uloga IT direktora, u idućih nekoliko godina, prerasti u više strateški orijentiranu savjetodavnu ulogu, posebno u pogledu razvoja i provođenja poslovnih strategija.

"Pojedini čelnici IT odjela već imaju daleko važniju ulogu na izvršnom nivou, što potvrđuje i ovo istraživanje, a više od trećine IT direktora smatra da je njihova uloga već na razini uloge izvršnog direktora informacijskih tehnologija . Čini se da postoji raskorak između onoga što voditelji IT-a vjeruju da mogu ostvariti putem informacijskih tehnologija i inovacija i načina na koji njihovu sposobnost percipira vodstvo kompanije u kojoj rade. IT sektori u brojnim firmama se i dalje bore za partnerski odnos u poslu, a preko 60 posto ispitanika smatra da je njihova uloga kao partnera u poslu bila 'prihvatljiva' ili 'slaba'", kazao je.

Mišljenja je da zbog sve značajnije uloge IT odjela uspostavljanje partnerskog odnosa s njima firma bi trebalo postati jednim od glavnih prioriteta.

Naglasio je da je drugi veliki izazov sa kojim se suočavaju IT stručnjaci je manjak kvalitetnih radnika, jer izvršni direktori za IT se bore kako bi pronašli pravi spoj tehnološke stručnosti i poslovnih vještina za podršku poslovnim zahtjevima.

"Čelni ljudi IT sektora nikada nisu imali toliko značajnu ulogu na sastancima, niti su imali toliko mogućnosti za približavanje poslovnoj strategiji kao sada. Iako još dosta toga treba napraviti na polju poboljšanja poslovnih odnosa, percepcija o IT sektoru se mijenja i sve više kompanija shvaća strateški značaj ove funkcije. To je pozitivan korak u pravom smjeru", kazao je Delić.

Deloitte se odnosi na Deloitte Touche Tohmatsu Limited, pravno lice osnovano u skladu sa zakonom Ujedinjenog Kraljevstva Velike Britanije i Sjeverne Irske (izvorno ''UK private company limited by guarantee''), i mrežu njegovih članova, od kojih je svaki zaseban i samostalan pravni subjekt.

Deloitte pruža usluge revizije, poreznog konsaltinga, poslovnog i finansijskog savjetovanja firmama iz različitih privrednih sektora. S globalnom mrežom članica u preko 150 zemalja Deloitte svojim kompetencijama svjetske klase te visokim kvalitetom usluge klijentima nudi uvid u kompleksne izazove s kojima se suočavaju u svom poslovanju.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: