Inače, prometna infrastruktura, bilo cestovna, željeznička ili zračna glavni je preduvjet privrednog rasta i razvoja turizma. AIR.NET projekt, implementiran kroz dio Programa prekogranične suradnje IPA Adriatic, za cilj je imao uspostavu mreže regionalnih aerodroma za jedinstveno gospodarsko područje i mobilnost ljudi i dobara.
Što se tiče redovne aviolinije Mostar-Rim, iz Ureda direktora su kazali kako je Aerodrom Mostar i prethodnih godina bio povezana s Rimom kroz niz charter letova.
" Redovna linija na ovoj destinaciji je u finalnoj fazi s talijanskom kompanijom Mistral Air, a planirani početak je sredinom aprila", napominju iz Aerodroma Mostar.
Kada je u pitanju Studija koju je finansirala EU za rekonstrukciju Aerodromae, iz Ureda direktora napominju kako se projekt koji je financirala EU odvijao u tri dijela.
"Globalni cilj projekta je brži ekonomski razvoj, poboljšanje konkurentnosti i povećanje prihoda od turizma dijela Hercegovine kroz zračnu povezanost preko mostarske Zračne luke. Tri faze projekta odnosile su se na procjenu poslovnih mogućnosti Aerodroma Mostar, tržišnih mogućnosti i izrade financijskog plana te prognoze financijskog tijeka u kratkoročnom, srednjoročnom i dugoročnom razdoblju. Kao rezultat izrađene su studije Poslovnog i marketinškog plana i Plana investicija, kao i opcije daljnjeg razvoja Zračne luke kroz moguće scenarije restrukturiranja vlasništva", istaknuto je.
Što je tiče charter letova iz Mostara zbog blizine Međugorja, Aerodrom Mostar je u idealnoj poziciji kao pokretač religijskog turizma, što se u prethodnim godinama odražavalo kroz charter letove, primarno iz Italije.
Međutim, taj se trend polako mijenja i prelazi i na druge vrste turizma, bilo incoming ili outgoing. Sezona je već počela i ove godine mostarski aerodrom bit će povezan redovnim ili charter redovnim vezama s talijanskim gradovima: Bari, Napulj, Milano, Bergamo, Peskara, Palermo, Piza, Cuneo, i naravno Rim.
Aerodromu Mostar neophodno je povezivanje s nekim evropskim hubom koji bi omogućio dalje povezivanje s drugim destinacijama. Potencijalni putnici iz područja koje obuhvaća Aerodrom Mostar uglavnom gravitiraju prema njemačkom i skandinavskom tržištu te je to ovoj luci glavni fokus u daljem razvoju i otvaranju novih zračnih veza.
"Krajem prošle godine bili smo u posjeti Stuttgartu, organiziranom u saradnji s Privrednom komorom Grada Mostara gdje je održan niz sastanaka s privrednicima iz tog dijela Njemačke kao i kolegama s Aerodroma Stuttgart i predstavnicima njemačke niskotarifne kompanije German Wings. Nadamo se kako će se u budućnosti ova saradnja proširiti i na uvođenje linije s nekim njemačkim gradom. Uvjeti poslovanja niskotarifnih kompanija su financijski i tehnički zahtjevni te će za realizaciju ove linije biti neophodna i pomoć institucija u čiji izravni ili neizravni domet poslovanja spada i Aerodrom Mostar", istakli su iz te Zračne luke.