Privreda
12

Preko SAHAF-a do sigurnih proizvoda

Anadolija
Prvi Sarajevo Halal sajma i foruma SAHAF 2013, koji se održava od 15. do 17. maja, okupit će izlagače iz halal industrije BiH, regiona i svijeta.

Član Organizacionog odbora SAHAF-a 2013 Amel Kovačević za agenciju Anadolija je otkrio nekoliko pojedinosti o ovom događaju.

"Ovo je prvi put da u BiH i našem regionu imamo jedan ovakav sajam i nadamo se da će postati tradicionalan. Pored sajma, dakle pored izlagača iz BiH, regiona i svijeta, organizujemo također skup stručnih ljudi, akademika, učesnika u samoj halal industriji. Raspravljat će o izazovima, o potencijalima halal industrije u našem regionu i kako unaprijediti ovu industriju, kao i kako osigurati njen stabilan i samoodrživ rast", pojasnio je Kovačević.

Prema njegovim riječima, pored izlagačkih i akademskih, stručnih izlaganja na sajmu će biti i pregršt kulturnih, obrazovnih, edukativnih i zabavnih aktivnosti koje trebaju da budu mamac za posjetitelje koji će imati priliku da se upoznaju sa halal industrijom.

Kovačević je također pojasnio da će drugog dana sajma biti organizovan i događaj koji se zove SAHAF, Gala koncert tradicionalne duhovne muzike koji će okupiti najznačajnija imena mlade generacije umjetnika, koji pripadaju upravo krugu ljudi koji prakticiraju u svojim životima principe koje SAHAF sajam podržava i njeguje.

"Za organizaciju koncerta u sklopu sajma smo se opredijelili zato što smo željeli da kreiramo jedno novo javno mnijenje, svijest kod građana BiH i da privučemo njihovu pažnju, da im pošaljemo poruku da je halal dozvoljeno i da halal znači dozvoljeno i da to treba da promoviramo mi koji vjerujemo u svjetonazor koji podržava halal", istakao je Kovačević.

On je naglasio da je jedan od ciljeva Halal sajma omogućiti proizvođačima raznih proizvoda i usluga u BiH i regionu da njihovi proizvodi dođu do građana, ali i da zadovoljavaju kriterije, a to će biti ako se certificiraju, tj. dobiju halal certifikat.

Kovačević je naglasio da je još jedan razlog zašto organizuju Halal sajam, a to je da u ekonomskoj krizi, koja pogađa cijelu Evropu, naš region, a posebno BiH, pokušaju da stvore izlaznu strategiju kada je ekonomija u pitanju.

"Želimo pokušati halal certificirane proizvođače i pružaoce usluga iz našeg regiona učiniti vidljivim velikom svjetskom halal tržištu koje apsorbira ogromne količine proizvoda i usluga širom svijeta i svake godine sve više i više raste. Želja nam je da Sarajevo postavimo na mapu svjetskog halal tržišta prepoznatljivog iz razloga što je to grad koji već ima kvalitetan brend u muslimanskom svijetu. Želimo sada taj brend, koji je pozitivan, pretvoriti u nešto konkretno", kazao je Kovačević.

Govoreći o proizvođačima koji će učestvovati na sajmu, Kovačević je pojasnio da je Halal industrija u regionu na početku.

"Mi smo prezadovoljni brojem registrovanih izlagača za ovaj sajam, iako je prvi, iako je velika ekonomska kriza. Mi imamo otprilike od 35-40 izlagača iz različitih sfera društvenih i privrednih aktivnosti", rekao je on.

Odgovarajući na pitanje o sigurnosti proizvoda koje građani kupuju, Kovačević je rekao da smo nažalost, živjeli u društvu, odnosno u društvenom kontekstu koje nije podržavao jasnu klasifikaciju takve vrste hrane.

"U bivšoj Jugoslaviji ste mogli u jednoj mesnoj prerađevini da imate i do 30 posto drugih vrsta mesa, a da na deklaraciji stoji, recimo da je to pileća salama. Slična situacija je i danas. Mi imamo dosta proizvoda koje prepoznajemo na reklama na televiziji, koje viđamo u našim supermarketima, koji su vrlo dobro prihvaćeni od našeg društva, ali deklaracije tih proizvoda su nejasne, šture, nekada zbunjujuće", pojasnio je Kovačević.

Prema njegovim riječima, ljudi zbog toga nemaju jasnu informaciju o onome što jedu.

"Ako konzumirate proizvode koji sadrže želatin i ako je taj želatin animalnog ili životinjskog porijekla i ako je taj želatin proizveden od životinje koja nije u skladu sa standardima halala, onda svaki proizvod koji ima taj želatin nije u skladu sa standardima halala", rekao je Kovačević i dodao je to u suštini veliki problem.

"i ovaj sajam je pokušaj da taj problem riješimo na vrlo interesantan, kreativan način, odnosno da stvorimo javno mijenje koje će postepeno ohrabriti proizvođače da mijenjaju svoje proizvodne postupke, jer to ljudi već rade na drugim tržištima", pojasnio je Kovačević.