{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Predstavljen elektronski registar administrativnih postupaka-dozvola

F
11.3.2014. u 13:49
0
0
Predstavljen elektronski registar administrativnih postupaka-dozvola
0
Predstavljen elektronski registar administrativnih postupaka-dozvola
Foto: FENA
Elektronski registar administrativnih postupaka-dozvola koji se nalazi na internet stranici Minstarstva vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH prezentiran je danas u ovom ministarstvu u Sarajevu.
Kako je istaknuo pomoćnik ministra u Sektoru za vanjskotrgovinsku politiku i strana ulaganja Dragiša Mekić, ovaj registar se veže za unapređenje poslovnog okruženja, naročito u oblasti vanjske trgovine - uvoznika i izvoznika.

Partner na ovom projektu bila je Međunarodna finansijska korporacija (IFC), članica grupacije Svjetske banke, a finansijsku pomoć pružila je Švedska razvojna agencija (Sida).

Pomoćnik ministra Mekić je naveo da su na registru prikazane sve neophodne procedure da bi se dobile određene vrste dozvola, odobrenja ili drugih dokumenata koji su vezani za vanjskotrgovinski promet robe koja se nalazi na određenim kontrolnim listama ili koja po svom karakteru zahtijeva određenu vrstu odobrenja.

Ovo je registar koji se objavljuje u Ministarstvu vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH, na nivou BiH, a paralelno s tim postoje već uspostavljeni registri u vladama RS-a i Federacije BiH. Osim entiteta, to su već uradili i neki kantoni i općine, tako da u budućnosti firme koje se bave vanjskotrgovinskim prometom mogu na jednostavan način putem interneta vidjeti koje dokumente trebaju predati.

Mekić ističe da je u budućnosti cilj da što više partnera - privredne komore, udruženja privrednika ili poslodavaca - mogu preuzeti ove linkove da bi olakšali svojim članovima poslovanje.

"Ali, ne mislim samo da ovaj registar služi samo da bi kompanije vidjele ko i kako predaje dokumentaciju, nego u budućnosti da daju i određene komentare da bi u nekim slučajevima smanjili nepotrebne administrativne postupke i olakšali procedure. U nekim stvarima smo to već uradili, a u proceduri su neki zakoni koji će značajno smanjiti administrativne postupke", rekao je Mekić.

Regionalna menadžerica IFC-a za oblast poboljšanja poslovnog okruženja u Evropi i centralnoj Aziji Lisa Kaestner je naglasila da je logično da putem pojednostavljenja procedura i veće transparentnosti dolazi do rasta lokalnog privatnog sektora, ali se povećava i atraktivnost za strane investotore.

"Koliko sam upućena, Ministarstvo je do sada već poduzelo značajne korake na pojednostavljenju procedure, koje po našim procjenama znače uštedu za bh. firme od oko četiri miliona KM godišnje. Ovaj registar će dodatno doprinijeti povećanju transparentnosti", kazala je Kaestner.

Direktor Side Pelle Persson je naglasio da je generalni cilj ove organizacije da pomogne BiH u procesu pristupanja Evropskoj uniji.

U posljednje vrijeme je u tom procesu bilo određenih "teškoća", ali Persson očekuje da će vlasti i političke stranke poduzeti potrebne korake u tom pravcu.

"Važan element u približavanju EU je razvoj funkcionalne tržišne ekonomije i u tom kontekstu ovaj projekt je dio aktivnosti ne samo na povećanju broja radnih mjesta nego i na povećanju investicija, izvoza i direktnih stranih ulaganja", rekao je.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: