Privreda
32

Osamnaest bh. kompanija na sajmu Fruit Logistica u Berlinu

FENA
U organizaciji Vanjskotrgovinske komore BiH, Švicarskog programa za promociju uvoza u EU i Švicarsku (SIPPO) i USAID/Sida FARMA projekta, delegacija bh. poljoprivrednika posjetit će i ove godine sajam Fruit Logistica, najznačajniji međunarodni sajam u sektoru svježeg voća i povrća, koji će biti održan od 5. do 7. februara u Berlinu.

U delegaciji Bosne i Hercegovine, osim organizatora, su i predstavnici 18 bh. kompanija od kojih će dvije, Maočanka Commerce iz Brčkog i Voćni rasadnik iz Srebrenika, u okviru SIPPO paviljona predstavljati Bosnu i Hercegovinu kao izlagači.

Prema navodima iz Vanjskotrgovinske komore BiH, dan prije otvaranja sajma za bh. delegaciju će biti organizirana i poslovna posjeta veletržnici u Berlinu, a planirano je i održavanje seminara u organizaciji SIPPO-a o pripremi bh. izlagača i posjetilaca za adekvatnu promociju njihovog proizvodnog programa na sajmu.

U okviru organizacije posjete ovom sajmu, realizirana je i radionica u Sarajevu, a odštampan je i katalog za sektor voća i povrća u Bosni i Hercegovini, s informacijama o 35 vodećih izvoznika. Katalog je rađen na engleskom i njemačkom jeziku.

Prema programu posjete bh.delegacije sajmu u Berlinu, planirano je da domaće kompanije posjete i sajam Fresh Conex na kojem se izlaže oprema za pakiranje i etiketiranje voća i povrća.

Također, bh.posjetioci će imati priliku održati sastanke s izlagačima na štandu SIPPO-a na sajmu, ali i posjetiti niz drugih izlagača na sajmu u skladu s njihovom djelatnosti (uvoznike voća i povrća, distributere i veletrgovce).

Prema analizama koje su zajednički pripremili USAID/Sida FARMA projekt i Vanjskotrgovinska komora BiH, u 2013. godini iz Bosne i Hercegovine je izvezeno voća i povrća u vrijednosti 100 miliona KM. Njemačka je, nakon Hrvatske, drugo najznačajnije izvozno tržište za BiH, s ostvarenim izvozom od nešto više od 17,5 miliona KM. Pri tome imamo pozitivan vanjskotrgotrgovinski bilans, jer smo uvezli nešto više od četiri miliona KM. Pozitivan odnos imamo i s Austrijom, u koju smo izvezli 7,5 miliona KM, uz uvoz od 5,5 miliona KM.

Najprodavaniji proizvodi na tržištima zapadne Evrope su jagodasto voće, svježe šljive, gljive i krastavci kornišoni. Apsolutni lider u izvozu je smrznuto jagodasto voće, koje samo nosi 27 posto ukupnog izvoza. Na drugom mjestu su svježe šljive i trešnje (10 posto), a zatim slijede suhe gljive (pet posto), konzervirane mješavine povrća (pet posto) te svježe jabuke i kruške (pet posto).

Kada je u pitanju uvoz dominiraju svježi agrumi – narandže, limun, klementine (14 posto), banane (12), prerađeno povrće - krompir i masline (osam), te svježi krompir i orašasti plodovi s po šest posto.