Privreda
27

Odlični poslovni rezultati dm drogerie markta

Klix.ba
Kompanija dm drogerie markt jučer je u Sarajevu predstavila poslovne rezultate i aktivnosti koje su obilježile proteklu poslovnu godinu 2013/14. (1.10.2013. – 30.9.2014.).

Unatoč turbulentnom poslovnom okruženju i zahtjevnoj ekonomskoj situaciji, dm i u osmoj godini svog poslovanja u Bosni i Hercegovini bilježi odlične poslovne rezultate. U protekloj poslovnoj godini ostvaren je ukupan promet od 104,5 miliona KM, što u poređenju s prethodnom poslovnom godinom predstavlja rast od 9%. I u ovoj godini nastavljeno je sa širenjem prodajne mreže te je ista obogaćena novim prodavnicama u Sarajevu i Sanskom Mostu. Građanima širom zemlje sada je na raspolaganju ukupno 55 prodavnica uređenih u skladu s visokim dm standardima. U protekloj godini kompanija je otvorila 30 novih radnih mjesta, čime je broj zaposlenih povećan na 463 osobe.

Pozitivan poslovni trend obilježio je poslovanje cijelog koncerna u dvanaest zemalja Centralne i Jugoistočne Evrope. Ukupan ostvareni promet dosegao je 8,32 milijardi eura, što predstavlja povećanje od 8,2% u poređenju s prošlom poslovnom godinom. Broj zaposlenika i prodavnica također je porastao. Danas je u dm koncernu zaposleno više od 52.000 osoba, a broj dm prodavnica povećan je na 3.064. Jubilarna 3.000. prodavnica otvorena je ove godine upravo u našoj zemlji, u Sanskom Mostu.

"U protekloj poslovnoj godini ostvarili smo izvanredne poslovne rezultate u svakom smislu. Mi u dm-u svoj uspjeh ne mjerimo samo ekonomskim pokazateljima, nego i realiziranim aktivnostima koje trajno doprinose dobrobiti cijele društvene zajednice. Također izuzetnu važnost pridajemo povećanju zadovoljstva naših kupaca ali i dm zaposlenika te partnera. Naša kompanija je tu radi ljudi. Čovjek – i kao kupac i kao zaposlenik i kao poslovni partner – sa svojim individualnim potrebama u centru je djelovanja dm-a. Na temelju njegovih potreba i želja oblikujemo naše poslovanje i strategiju, našu ponudu, usluge i interne procese", izjavio je direktor dm drogerie markta Damir Šlosel.

Posvećenost društvenoj zajednici

Društveno odgovorno poslovanje jedan je od ključnih principa i bitna strateška odrednica dm drogerie markta. Kompanija pomaže različite socijalne ustanove, podržava projekte koji doprinose dobrobiti društvene zajednice i sprovodi društveno odgovorne kampanje. Tamo gdje je potrebna brza podrška, kao nakon nesreće u jami Raspotočje ili nakon ovogodišnjih poplava, dm pomaže odmah i u okviru svojih mogućnosti. Pomoć za poplavljena područja prikupljala se u svim zemljama dm koncerna. Novac, proizvodi i roba u vrijednosti od 850.000 KM poslani su pogođenom stanovništvu Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Srbije i Bugarske.

U protekloj poslovnoj godini dm BiH je za različite društveno korisne aktivnosti izdvojio 340.000 KM. Najveći dio u iznosu od 300.000 KM namijenjen je za pomoć stanovništvu i institucijama poplavljenih područja, od čega je 70% vrijednosti donacija već uručeno, dok će preostali dio biti realizovan do kraja godine.

Dm-ova podrška društvu i ugroženim kategorijama stanovništva nije ograničena isključivo na donacije. Pod okriljem slogana "Za osmijeh više" za volonterski rad svim zaposlenicima je na raspolaganju dodatni plaćeni radni dan. Na ovaj način kompanija želi omogućiti zaposlenicima da se razvijaju i kao ličnosti te dio svog vremena posvete dobrobiti društvene zajednice i očuvanju okoliša. Iz godine u godinu sve više zaposlenika koristi ovu mogućnost. Tako su u protekloj godini realizovana 1.384 sata društveno korisnog rada, od čega je skoro 1.000 sati provedeno na sanaciji šteta od poplava u Maglaju i Doboju.

Za bolje uslove boravka u porodilištima

dm je ove godine sproveo društveno odgovornu kampanju "Za dobar početak" čiji je cilj bio davanje podrške porodilištima u Bosni i Hercegovini i skretanje pažnje javnosti na potrebu unapređenja uslova u njima. Uz podršku kupaca prikupljeno je ukupno 20.000 KM, od čega je po 5.000 KM donirano JZU Univerzitetska bolnica Foča, Opštoj bolnici Konjic, Kantonalnoj bolnici Goražde i JZU Sveti apostol Luka u Doboju. Porodilišta su donirana sredstva iskoristila za kupovinu kolor dopler aparata i druge potrebne opreme. Time je dm zajedno sa svojim kupcima dao doprinos poboljšanju radnih uslova u porodilištima i uslova boravka za porodilje.

Besplatni dermatološki pregledi

Društveno odgovorna kampanja "Djeca sunca" postala je sastavni dio dm-ovih aktivnosti u ljetnim mjesecima i uspješno je realizovana i ove godine. Ovom kampanjom dm nastoji ukazati na važnost prevencije i pravilne zaštite od štetnog zračenja sunca. Tokom kampanje u prodavnicama su za kupce bile obezbijeđene besplatne edukativne brošure o zdravom sunčanju i popusti na proizvode za sunčanje. Kako bi što veći broj građana potakao na odgovorno ponašanje na suncu, dm je organizovao besplatne dermatološke preglede na kupalištima. Inicijativa je izazvala izuzetno pozitivne reakcije posjetilaca. Izvršena su ukupno 652 pregleda, što je dvostruko više u odnosu na prošlu godinu. Svaka peta pregledana osoba upućena je na daljnje pretrage radi ustanovljenih promjena na koži. Ovaj zabrinjavajući podatak govori koliko je tema zaštite od sunca bitna za naše sugrađane te da je izuzetno važno preventivno djelovati i raditi na razvoju svijesti o potrebi odgovarajuće zaštite.

Bolji doživljaj kupovine za veće zadovoljstvo kupaca

Uređenje prodavnica i ugodan doživljaj kupovine predstavljaju bitan dio poslovne politike dm-a, a sve u cilju da se obećanje "Tu sam čovjek" može doživjeti i osjetiti prilikom svake kupovine. U tu svrhu u protekloj poslovnoj godini kompanija je investirala 2,7 miliona KM.

Preuređenjem prodavnica asortiman je raspoređen na način prepoznatljiv samo za dm. Kupcima je pružen bolji ugođaj kupovine, olakšana orijentacija u prodajnom prostoru i pojednostavljen odabir proizvoda. Optimiziran je raspored i izlaganje proizvoda, a pojedini asortimani su i dodatno naglašeni novim elementima uređenja prodajnog prostora. Tako je kupcima nakon preuređenja izuzetno jednostavno pronaći ponudu proizvoda organske prehrane jer je ista sada izložena na posebnim policama koje su uočljive već s ulaza. Također, proizvodi namijenjeni njezi muškaraca posebno su izdvojeni kako bi se olakšalo pronalaženje proizvoda i donošenje odluke o kupovini. Parfemi su sada u većini prodavnica dostupni u otvorenim vitrinama tako da kupci nesmetano mogu testirati proizvode i odabrati željeni miris. Prema želji kupaca u prodavnice je uvedena i muzika te je i na taj način pružena ugodnija atmosfera pri kupovini. Stalnim radom na unapređenju logističkih procesa ostvareni su uslovi za smanjenje potrebnog skladišnog prostora u prodavnicama. Ovaj dodatno raspoloživi prostor iskorišten je u svrhu povećanja prodajne površine i proširenja asortimana proizvoda.

Stalna nastojanja kompanije da poboljša uslugu i doživljaj kupovine prepoznata su od strane kupaca. Uloženi napori nagrađeni su povećanjem prometa i tržišnog udjela. dm već godinama zauzima lidersku poziciju u kategoriji drogerija. Prema podacima AC Nielsen, agencije za istraživanje tržišta, udio dm-a na drogerijskom tržištu iznosi 52% (period januar – august 2014.). Navedeni podatak jasno govori u prilog tvrdnji da su dm prodavnice omiljeno mjesto kupovine velikog broja građana Bosne i Hercegovine.

Najpoželjniji poslodavac u Bosni i Hercegovini

Prema istraživanju portala Posao.ba, dm se već šestu godinu ubraja u vodeće poslodavce u Bosni i Hercegovini, a već drugu godinu nosi priznanje "Najpoželjnijeg poslodavca".

Jedan od ključnih razloga uspjeha dm-a leži u stalnom ulaganju u zaposlenike, kako u domenu stručnih edukacija tako i u smislu unapređenja uslova rada i njihovog općeg zadovoljstva. Dobar poslovni uspjeh i zadovoljstvo zaposlenika najbolji su pokazatelj ispravnosti ove poslovne strategije. Rezultati internog upitnika za zaposlenike pokazuju da je 90% zaposlenika ponosno na rad u dm-u te da bi ga kao poslodavca preporučilo i drugima.

U protekloj poslovnoj godini više od 250.000 KM uloženo je u edukaciju zaposlenika. Ponuda edukacija i seminara ove godine obuhvata i poseban program pod nazivom "dm Savjetnik". Ovaj program ima za cilj educirati zaposlenike u dm prodavnicama o ponuđenom asortimanu te na taj način dodatno unaprijediti savjetovanje kupaca i podići kvalitet usluga.