Privreda
0

Kovačević: Činimo sve da olakšamo izvoz nakon ulaska Hrvatske u EU

FENA
Uprava za indirektno oporezivanje (UIO), u okviru svoje nadlažnosti, vrši sve pripreme neophodne da bi Bosna i Hercegovina spremno dočekala ulazak Hrvatske u Evropsku uniju i učinit će sve iz djelokruga svog rada da bi privrednicima olakšali izvoz robe iz BiH u Uniju, potvrdio je Feni portparol UIOBiH Ratko Kovačević.

Pojašnjava da se pripremaju i nove pojednostavljene carinske procedure te da UIO podržava i zahtjeve privrede da se s EU i Hrvatskom pokuša pregovarati da se otvore još neki granični prijelazi za uvoz robe biljnog i životinjskog porijekla.

Ulaskom Hrvatske u EU predviđeno je da na samo dva granična prijelaza bude dozvoljen uvoz robe koja zahtijeva poseban inspekcijski nadzor (veterinarsko uvjerenje i fito-sanitarno uvjerenje – robe biljnog i životinjskog porijekla). Na sjeveru BiH to će biti granični prijelaz Gradiška, a na jugu granični prijelaz Bijača. Spomenuti granični prijelazi već od početka 2013. godine moraju funkcionirati u punom kapacitetu da bi 1.jula 2013., kada Hrvatska postane i zvanično članica EU, uvoz robe tekao bez problema.

„Kada je u pitanju UIO, dio obaveza koje moramo ispuniti već je urađen. Pripreme za izgradnju graničnog prijelaza Bijača su već počele, UIO je izvršio eksproprijaciju zemljišta i pribavljanje svih potrebnih dozvola za gradnju, a novac za izgradnju je već osiguralo Ministarstvo finansija i trezora BiH. U svakom slučaju za izgradnju GP Bijača u kapacitetu da zadovolji neophodne standarde za početak rada potrebno je 4,85 miliona eura. Treba izgraditi dio autoputa na tom prijelazu i prateće objekte. Za autoput treba 3,5 miliona eura, a za pomoćne objekte 1,35 miliona eura, s tim da to neće biti završen posao jer će time tek biti osposobljen taj prijelaz. Za nastavak radova u drugoj fazi UIO je osigurao dodatnih 5,7 miliona KM iz IPA fondova za 2011.”, ističe Kovačević.

Za granični prijelaz u Gradišci potrebno je 300.000 KM da bi se uradila neophodna rekonstrukcija, što će zahtijevati pojačan robni saobraćaj, sve do izgradnje novog graničnog prijelaza Gradiška koji će biti na izlazu autoputa Banja Luka – Gradiška i do izgradnje novog mosta na rijeci Savi.

“Do početka 2013. godine moralo bi se osigurati da GP Gradiška i Bijača počnu funkcionirati, jer od toga bi sva roba koja izlazi iz BiH u Hrvatsku, a koja zahtijeva poseban inspekcijski nadzor, morala prelaziti isključivo na ta dva granična prijelaza”, precizira Kovačević.

Također, UIO podržava zahtjeve privrede i nastojanja Vijeća ministara BiH da se na sjeveru BiH osigura još jedan prijelaz na kojem će se moći vršiti promet robe s posebnim inspekcijskim nadzorom, jer je prijelaz u Gradišci veoma opterećen, budući da je smješten u centru grada i ne postoji mogućnost nekog značajnijeg proširenja.

„UIO će uraditi sve da našim obveznicima koji izvoze iz BiH što je moguće više olakša poslovanje“, naglasio je Kovačević.

BiH traži i da Gorica, Ivanjica, te Orašje budu granični prijelazi gdje će biti dozvoljen uvoz robe biljnog porijekla, a da Izačić bude prijelaz gdje će biti dozvoljen uvoz sve robe (životinjskog i biljnog porijekla).