Privreda
103

Italijanski inžinjer Michele Blardi: Željeznica će biti pravi "kičmeni stub" BiH

Klix.ba
Već skoro godinu dana u našoj zemlji kompanija Generale Costruzioni Ferroviarie S.p.A. (GCF) radi na obnovi pruge na dionici Sarajevo - Bradina i rekonstrukciji željezničkog tunela Ivan u ukupnoj dužini 39 km.

Na ovom izuzetno kompleksnom projektu od proljeća 2015. godine radi kombinovani tim italijanskih i bosanskohercegovačkih stručnjaka koji imaju za cilj da do polovine ove godine u pogon puste obnovljenu prugu koja će osigurati brži, sigurniji i udobniji prevoz putnika i robe.

O iskustvima i izazovima rada u željezničkom sektoru Michele Blardi, jednan od glavnih inžinjera, kazao je: "Uvijek sam bio fasciniran željeznicom. Moj djed je radio za talijanske željeznice i kad sam bio dijete, ponekad me vodio sa sobom, tako da sam se vrlo rano zainteresirao za željeznice i eto, na kraju sam ostao u tome".

Blardi je u BiH došao kao dio tima GCF koji radi na rekonstrukciji pruge na dionici Sarajevo - Bradina. Govoreći o prvim utiscima u pogledu infrastrukture željeznice u BiH istakao je da je ona u vrlo dobrom stanju, ako se uzme u obzir da je infrastruktura željeznice u BiH stara više od 50 godina. Dodao je da bh. željeznica ima veliki potencijal i prostor za razvijanje.

U dosadašnjim aktivnostima naišao je na brojne izazove.

"Za mene je ovo nova zemlja i nova prilika da se dokažem profesionalno. Rad u nepoznatoj zemlji je sam po sebi izazov, uz to radimo pored puteva sa gustim teretnim i putničkim saobraćajem smještenim u urbaniziranoj sredini, tako da je koordinacija svih poslova izuzetno važna i moramo se konstantno zalagati kako bi radovi bili sigurni i tekli po planu", izjavio je inžinjer.

Na pitanje šta će građani BiH dobiti rekonstrukcijom željeznice, odgovorio je: "Kada projekt bude gotov, pruga će biti certificirana za veće brzine i veća opterećenja, što znači da će putovanja vozom na ovim linijama biti brža i ugodnija za putnike uz sposobnost podnošenja većih opterećenja i bržeg teretnog transporta. Ova poboljšanja su značajna za infrastrukturu cijele zemlje, a time i za njenu ekonomiju. Željeznica će biti pravi 'kičmeni stub“ države".

Na kraju je Blardi ispričao kako mu se BiH svidjela čim je došao.

"Iskreno, najviše me je oduševila zahvalnost koju javnost pokazuje za naš rad ovdje. U nekoliko navrata, tokom hladnih zimskih dana ljudi bi izašli iz svojih kuća i došli do pruge da nam ponude domaću rakiju i zahvale se na našem radu. Iskreno, to nikada neću zaboraviti", priznao je italijanski inžinjer.