Privreda
50

Da li će BH Airlines biti spašen: Novi reprogram duga ali i reduciranje radnih mjesta?

Piše: E. F.
Bosanskohercegovačka kompanija BH Airlines ponovo je u problemima i njena budućnost je veoma neizvjesna. Naime, dugovi BH Airlinesa dostigli su 13 miliona eura, računi firme su blokirani, nema novca za plate 100 radnika u kompaniji, jedan od dva aviona je prizemljen jer nema novca za njegov servis u Njemačkoj, a jedini avion u funkciji trenutno leti na tri linije iz Sarajeva za Beograd, Cirih i Kopenhagen.

Vlada Federacije BiH, većinski vlasnik, već neko vrijeme najavljuje da će na narednoj sjednici biti donesena definitivna odluka o ovoj kompaniji. Naime, uposlenici ove kuće su zatražili pomoć od svog većinskog vlasnika.

Kako je za Klix.ba kazao Enver Bijedić, ministar prometa i komunikacija FBiH, problemi ove kompanije na dnevnom redu sjednice Vlade FBiH mogli bi se naći ove ili eventualno naredne sedmice.

Novi reprogram duga?

"Očekujemo razmatranje informacije o stanju u ovoj kompaniji već na narednoj sjednici", kazao je ministar Bijeić na upit da li će spašavanje ove kompanije čekati novi sastav Vlade FBiH.

Ministar prometa i komunikacija Enver Bijedić kazao je za Klix.ba da je uprava BH Airlinesa već dostavila prijedlog za spašavanje kompanije. Prijedlog se svodi na to da BH Airlines traži novac iz budžeta da riješi svoje probleme.

"Taj prijedlog smo im vratili i tražili smo od uprave kompanije i Nadzornog odbora da pripreme novi prijedlog koji će sadržavati više alternativa za spas kompanije. Trenutno očekuje taj novi prijedlog i čim on stigne, zajedno sa informacijom o stanju u ovoj kompaniji bit će uvršten na dnevni red naredne sjednice Vlade FBiH", kazao je Bijedić.

Prema njegovim riječima, tek nakon sjednice bit će poznato šta će se dogoditi sa ovom kompanijom. Podsjećamo, od ukupne sume koja je dostigla blizu 13 miliona eura, BH Airlines najviše duguje HETA Leasingu - 7,5 miliona. Aerodrom Sarajevo potražuje tri miliona eura, a milion manje strani i domaći dobavljači.

BH Airlines državna kompanija

"Možda će se još jednom pokušati reprogramirati postojeći dug kompanije prema HETA-i, austrijskom Hypo leasingu, te na taj način pokušati sanirati taj tug. No, s druge strane morao bi se reducirati i broj radnika u kompaniji, povećati njena produktivnost kao i broj linija na kojim će saobraćati. Na taj način bi mogli raditi", ističe Bijedić.

Ministar na odlasku smatra da bi idealno rješenje za ovu kompaniju bilo da ona postane državna. Dodaje da će to svakako biti jedan od prijedloga za rješavanje problema ove kompanije. Šta će se dogoditi ostaje da se vidi.

"Kada bi bila kompanija od značaja za cijelu državu, koju će podupirati oba entiteta, to bi bilo najbolje rješenje", kazao je Bijedić te dodao da vjeruje da bi i Republika Srpska imala interesa da ova kompanija bude na nacionalnom nivou