Posao
0

Deset stvari koje ne smijete raditi na radnom mjestu

Sarajevo-x.com
Pokoja "nedužna" laž postala je dio naše radne rutine i u većini slučajeva nam to prolazi. Kako biste izbjegli ozbiljnije incidente i potencijalne sabotaže vlastite karijere, pročitajte listu deset grijeha na radnom mjestu koje nikako ne smijete učiniti.

1. Krađa

Bilo da smatrate da vam vaša kompanija "duguje" stvari poput samoljepljivih blokića, olovaka i ostale uredske opreme, ili da jednostavno smatrate da to nije tako velika stvar, u ozbiljnoj ste nevolji ako vas u krađi uhvati šef ili radni kolega. Ne samo da ćete dobiti otkaz, već bi se moglo desiti da budete krivično gonjeni, jer je ovakvo ponašanje zakonom kažnjivo.

2. Prebacivanje krivice za vlastite greške na druge osobe

Ovo je veoma nečasno, djetinjasto i neukusno ponašanje. Naravno da je priznavanje vlastitih grešaka posramljujuće, ali ne postoji ništa sramotnije od toga da morate priznati da ste lagali ko je kriv i da ste pokušali sve zataškati.

3. Širenje tračeva

Ko zna zašto se određene osobe ispune zadovoljstvom kada čuju neki sočan trač. Mnoštvo osoba voli širiti dalje razne tračeve, ali što to više budete izbjegavali činiti, biće vam bolje. Jednostavno se potrudite da ne slušate tračeve koji kruže u vašem radnom okruženju, a ako ste prisiljeni slušati ih, suzdržite se od daljeg širenja.

4. Nedolazak na posao zbog bolesti, a savršenog ste zdravlja

Ako se probudite i jednostavno ne možete podnijeti ideju da idete na posao, nema razloga (osim ako se to dešava svaki dan) da sebi ne priuštite mali odmor i obnovite vlastito fizičko i mentalno zdravlje. Ipak, pretvaranje da ste bolesni ne samo da je neodgovorno i bezobzirno ponašanje prema radnim kolegama koji moraju obavljati vaš posao, već može biti osnova za otkaz ukoliko vas uhvate.

5. Dolazak na posao kada ste stvarno bolesni

Divljenje koje vaše radne kolege iskažu povodom vašeg dolaska na posao, uprkos teškoj gripi, bit će kratkog vijeka. Vrlo brzo će se vaše radne kolege umoriti od stalnog slušanja kašljanja, kihanja i puhanja nosa koje dopire sa vašeg radnog stola. Neće vam biti nimalo zahvalni što ih izlažete bacilima.

6. Iskorištavanje uredske tehnologije

Ovdje se podrazumijeva, između ostalog, pretjerano obavljanje privatnih telefosnkih poziva, pisanje privatnih e-mailova ili instant poruka, pisanje i printanje privatnih dokumenata u toku radnog vremena, online gledanje omiljenih TV serija ili korištenje službenog printera za izradu pozivnica za vlastitu privatnu zabavu.

7. Uvlačenje radnih kolega u vlastite privatne probleme

Ako problemi kod kuće onemogućavaju vaš rad na poslu, o tome bi trebali razgovarati sa svojim šefom ili menadžerom ljudskih resursa, ali uvlačenje radnih kolega u vaše privatne probleme je veoma neprofesionalno i ometa njihov rad.

8. Pretjerano opuštanje

Profesionalno odijevanje je jednako važno kao i profesionalno ponašanje na radnom mjestu. Neovisno o tome koliko dugo radite u kompaniji, koliko je "cool" vaš šef, koliko ste se naspavali, ili koliko je hladno ili vruće vani, uvijek biste trebali održavati čist i prikladan izgled. Čak i ako radite u relativno opuštenoj atmosferi, ipak biste se trebali potruditi da je vaša odjeća uvijek čista, te frizura prikladna. Također poštujte pravilo da se nikada ne odijevate bolje ili lošije od svog šefa

9. Zavođenje šefa

Ovo je jedna od stvari koju si aspolutno nikada ne smijete dozvoliti. Uvijek je nezgodna situacija kada dvoje radnih kolega započnu ljubavnu vezu, a ako je jedna osoba podređena drugoj, ulozi su mnogo viši. Ukoliko niste dobro upoznati sa politikom vašeg poslodavca o uredskim romansama i niste se pripremili za mogućnost odbijanja, svakako izbjegavajte ovakvo ponašanje.

10. Zavođenje podređenih radnika

Riječ je o rizičnom ponašanju, koje vam vrlo lako na leđa može natovariti tužbu za seksualno uznemiravanje, a to sigurno nikako ne želite.