"Kriva" ponuda iz SAD-a
0

Odgođena prodaja Mercatora Agrokoru

Sarajevo-x.com
Foto: Sarajevo-x.com
Foto: Sarajevo-x.com
Nadzorni odbori prodavača Mercatora nema jedinstven stav o Agrokorovom preuzimanju. Nadzorni odbor Nove kreditne banke Maribor odlučio je prodati Agrokoru 5,24 posto svog udjela u Mercatoru, NO Nove Ljubljanske banke, koji ima 10,57 posto udjela, odgodio je odluku, a NO Pivovarne Laško će o prodaji 23,34 posto udjela odlučivati u petak.

U utorak je stigla ponuda Eaton Capitala iz Las Vegasa za preuzimanje Pivovarne Laško. Iako su čelnici Pivovarne već Agrokoru dali saglasnost, ne žele riskirati bilo kakve pravne posljedice, javlja HRT.

Agrokor, potpomognut međunarodnim partnerima, trebao je danas potpisati ugovor o kupovini. Za Mercator su spremni dati 832 miliona eura, 221 euro po dionici. To je mnogo više od njihove tržišne vrijednosti (167 eura). Obavezali su se da neće otpuštati radnike, da neće finansijski opterećivati Mercator, da će ugovor s dobavljačima vrijediti još najmanje tri godine te da će robna marka Mercator, sa sjedištem u Ljubljani, opstati bar sljedećih pet godina.

Vjerovatni mandatar za sastav nove slovenske vlade i nekadašnji direktor Mercatora Zoran Janković privatno se izjasnio protiv prodaje najvećeg slovenskog trgovinskog lanca koncernu Agrokor.

"Mislim da bi bilo najbolje kada bi došlo do povezivanja Konzuma i Mercatora međusobnom razmjenom dionica", rekao je u utorak navečer Janković novinarima u Ljubljani, kada mu je, uz pitanja o napretku koalicijskih pregovora pred sutrašnju konstituirajuću sjednicu Parlamenta, postavljeno i pitanje o aktuelnoj prodaji 52 posto dionica Mercatora.

"Ne razumijem zašto neko ko kupuje Mercator nije dao javnu ponudu. Mislim da bi najbolja zamisao bila da se Konzum ili Agrokor s Mercatorom povežu međusobnom razmjenom dionica, pri čemu bi Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) imala 10 ili 15 posto dionica tako udruženih kompanija", rekao je Janković novinarima, a prenijela Slovenska novinska agencija - STA.

Podsjećajući da je vodio Mercator niz godina i da je ta kompanija na određeni način i "njegovo čedo", Janković je rekao da je kao biznismen u to vrijeme najveće Mercatorove ekspanzije zastupao filozofiju trgovačkog povezivanja u regiji, pri čemu su proizvodi slovenske prehrambene industrije na Mercatorovim policama imali dobar plasman.