Regulacija tržišta EU
0

Novi sistem klasificiranja potrošačkih žalbi

Sarajevo-x.com
Evropska komisija je objavila prijedlog metode klasificiranja i izvještavanja o žalbama potrošača širom Evropske unije, te pozvala javnost da komentira prijedlog. Broj potrošačkih žalbi smatra se ključnim indikatorom stanja tržišta.

Oko polovine evropskih potrošača koji su nezadovoljni načinom na koji su sa njihovim orginalnim žalbama postupali trgovci, obraćaju se za pomoć trećoj strani, organizacijama potrošača ili regulatorima.
Blizu 700 organizacija za obradu žalbi djeluje u Evropi i većina njih koristi vlastitu klasifikaciju, što ukupni pregled čini otežanim, čak i na nacionalnom nivou.

Ideja koja stoji iza novog prijedloga Evropske komisije je da se osigura da organizacije koje širom EU skupljaju žalbe potrošača mogu koristiti uporedive metode klasifikacije i onda izvjestiti o svojim podacima samu komisiju.

Analize podataka širom EU biće snažan način pomoći pri procjeni kako razni sektori i nacionalna tržišta rade za potrošače, te će omogućiti vlastima na nacionalnom i nivou EU da brže i efikasnije odrede tržišta koja imaju nedostatke spram potrošača. Nakon sakupljanja i analiziranja komenatara, komisija će preporučiti konačnu verziju metodologije. Klasifikacija žalbi biće korištena na dobrovoljnoj osnovi.