{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Mujezinović-Pribilović: Žene imaju inicijativu i poduzetnost, muškarci ih ne mogu pratiti

27.7.2012. u 13:03
0
Mujezinović-Pribilović: Žene imaju inicijativu i poduzetnost, muškarci ih ne mogu pratiti
0
Mujezinović-Pribilović: Žene imaju inicijativu i poduzetnost, muškarci ih ne mogu pratiti
Da se trud, posvećenost i upornost uvijek isplate dokazuje i priča Belme Mujezinović-Pribilović, direktorice Bela Vida galerije. Danas uspješna poduzetnica i diplomirana novinarka svoje je prvo zaposlenje dobila u drugom razredu Prve gimnazije. Bilo je to ratne 1995. godine.
Od tada pa do prije godinu i pol promijenila je 10 poslodavaca, a od svakog je uzimala ono najvrednije - znanje, koje uspješno primjenjuje u vlastitom poslu. U razgovoru za portal Klix.ba govori o svojim počecima, projektima, ženama u svijetu poduzetništva...

Kako se jedna diplomirana novinarka našla u svijetu dizajna i uređenja enterijera?

Prije šest godina kupili smo stan i otvorili Pandorinu kutiju. Umjesto uživanja u opremanju stana, mi smo se susreli sa onim najgorim u svijetu uređenja enterijera. Građevinska firma nam je renovirala stan tri mjeseca, nakon čega smo morali gotovo sve ponovo uraditi. Zbog njihove neprofesionalnosti komšije su nas zamrzile i prije nego smo uselili. I kada smo konačno završili fine radove, nismo znali odakle početi sa opremanjem. Arhitektica nam je napravila odlično idejno rješenje, ali na internetu tada nije bilo dovoljno informacija gdje pogledati namještaj, gdje dekoraciju, a gdje rasvjetu... Raspitivali smo se kod prijatelja gdje šta možemo kupiti, koliko je kvalitetno i da li se isplati. Preumorni od obilazaka, došli smo do zaključka da trebamo pokrenuti portal koji će na jednom mjestu nuditi sve što je potrebno osobama koje planiraju opremanje ili renoviranje stana. Od stručnih savjeta arhitekata, preko ideja i fotogalerija, pa sve do adresara kompanija, koji na jednom mjestu sadrži sve relevantne adrese u BiH i regiji. Tako je nastao Enterijer.ba, koji je vremenom okupirao moje privatno, a kasnije i radno vrijeme.

Početkom godine upustili ste se u još jedan poslovni poduhvat otvorivši Bela Vida galeriju, jedinstveni izložbeno-prodajni prostor u našem gradu. Je li se isplatilo?

U finansijskom smislu će se tek isplatiti, budući da Bela Vida postoji tek pola godine. Međutim, u svakom drugom smislu jeste. Bela Vida galerija je u fizičkom prostoru postala ono što je Enterijer.ba u virtuelnom. Prva stanica za sve one koji uređuju svoj dom, s tim da u galeriji posjetioci mogu osjetiti prostor, prošetati njim, sagledati kompletan enterijer, uživati u mirisima i dekoraciji svake postavke. Već sada za Bela Vidu znaju, ne samo posjetioci iz Sarajeva, već i iz inozemstva, budući da svakom novom postavkom predstavljamo jednu ili više država. Tako smo do sada imali Španiju, Japan, Veliku Britaniju, Švedsku, Francusku i Tursku. Svaku postavku otvara najviši predstavnik te države u BiH, što su uglavnom ambasadori. Trenutna izložba u Galeriji nosi naziv Svijetle ljetne noći i njom je predstavljeno tursko uređenje enterijera.

Recite nam nešto više o samom konceptu galerije. Šta je ono što posjetioci tu mogu vidjeti, dobiti?

Svakog mjeseca stručni tim Bela Vida galerije predstavlja novu postavku, koja je interpretacija uređenja enterijera jedne ili više država. Na ovaj način posjetiocima se približavaju kulture uređenja enterijera sa različitih prostora tako da se prostor oprema namještajem i dekoracijom koja se može pronaći na tržištu Bosne i Hercegovine. Izlagači su podjednako iz inozemstva i iz BiH, a sve što je izloženo može se naručiti u Bela Vida galeriji uz poseban popust.

Svaka postavka je obojena mirisima i okusima predstavljenih država, koji su posebno naglašeni na svakom svečanom otvaranju. Uz moto galerije "... jer život je lijep" mi slavimo ljepotu života na najbolji mogući način, tako da imamo puno redovnih posjetilaca, koji uživaju u obilasku galerije. A oni koji se odluče na kupovinu imaju na raspolaganju arhitekte koji im mogu pomoći pri uređenju bilo kojeg prostora, budući da sarađujemo sa najkvalitetnijim firmama i predstavništvima u regiji. Osim toga, zainteresiranima nudimo i cjelovita rješenja opremanja enterijera. Da skratim, mi posjetiocima na jednom mjestu nudimo sve što im treba.


Koliko Bosanci i Hercegovci uopće ulažu u opremanje doma? Da li to rade stihijski, ili ipak planiraju i traže savjete stručnjaka?

Sudeći prema posjetiocima Enterijer.ba magazina i Bela Vida galerije sve je više onih koji traže savjete stručnjaka i poštuju njihovo mišljenje. Ukoliko želite maksimalno iskoristiti prostor, a ujedno ga učiniti ugodnim mjestom za život, onda je pomoć arhitekte neophodna.

Svojevremeno sam se i sama miješala u njihov posao i htjela u malo kupatilo staviti tuš kabinu pored koje ne bi više ništa moglo stati, niti bi se vrata mogla otvoriti. I u dnevni boravak staviti i tapete i kamen i staklo i slike, jer mi se sve to podjednako sviđalo. Srećom imala sam pomoć arhitektice, koja me je na vrijeme spriječila i objasnila da to baš i nije "najbolje rješenje".

Koji trendovi preovladavaju kada je u pitanju opremanje enterijera?

U Bosni i Hercegovini je to definitvno moderni stil uređenja koji definišu jednostavnost i pravilne linije namještaja te neutralne palete boja i izraženi geometrijski oblici. U BiH već nekoliko godina vlada pošast zvana bež-smeđe, tako da putem Enterijer.ba i Bela Vida galerije posjetiocima na kreativan način približavamo i druge, odvažnije mogućnosti uređenja enterijera. Nekada treba pobjeći od "sigurne" varijante i odabrati nešto odvažno, drugačije.

Bela Vida galerija nije jedino čime se vi bavite?

U okviru Bela Vida doo nalaze se tri cjeline – Bela Vida Gallery, Bela Vida Studio i od iduće godine Bela Vida Exhibition. Bela Vida galerija je materijalizacija svega onoga što Enterijer.ba predstavlja u virtuelnom svijetu. Bela Vida studio čini tim stručnjaka za dizajn, marketing, promociju, komunikacije, a u planu je razvoj još dva online magazina.

Bela Vida Exhibition će predstavljati veliku međunarodnu izložbu namještaja, koju planiramo organizirati iduće godine u prostoru od nekoliko hiljada kvadrata. Ta izložba će biti vrhunac svih dotadašnjih izložbi u Galeriji.


Uspješnih žena u bh. svijetu poduzetništva nema puno. Ko je kriv? Žene, jer nemaju dovoljno hrabrosti upustiti se u pokretanje vlastitog biznisa, ili je okruženje ipak naklonjenije muškarcima?

U BiH možda nema, ali ih zato ima u svijetu. Puno je naših Bosanki i Hercegovki, čije uspješne priče kruže internetom i zbog kojih se osjećamo ponosno što su "naše". S druge strane, u današnje vrijeme rijetko ko ima hrabrosti upustiti se u pokretanje vlastitog biznisa, jer statistike govore da je prošle godine više firmi zatvoreno nego otvoreno. Međutim, upravo ta kriza je za mene i mog muža, koji je suvlasnik Bela Vida doo, bila dodatni poticaj da odemo korak dalje i otvorimo galeriju. Kao što smo za krajnje kupce prva stanica kod uređenja enterijera, tako smo i za naše klijente, proizvođače i uvoznike namještaja, najbolje mjesto za promociju. U Bela Vidi dobiju cjelovitu uslugu – izložbeni prostor, prodaju i promociju. I to po najpovoljnijim uslovima. Firmama uskoro neće trebati izložbeni saloni, jer će im biti dovoljno da izlažu u Bela Vida galeriji.


Da li vam se ikada desilo da vas prilikom dogovaranja nekog posla ne shvate ozbiljno samo zato što ste žena?

Upravo suprotno. Da biste dogovorili bilo kakav posao, bitno je da vjerujete u uspjeh onoga što predstavljate. Žene su u većini slučajeva puno emotivnije i energičnije kod predstavljanja projekata i dogovaranja poslova. Ukoliko se tome doda odlučan stav, odgovarajući argumenti i ljubav prema onome što radite, uspjeh ne može izostati. Biti žena i imati sve navedeno kod muškaraca može izazvati samo poštovanje.

Koliko je u našoj zemlji teško uspješno voditi privatni biznis s obzirom na tešku ekonomsku situaciju?

Nije teško ukoliko imate tim ljudi koji prati vašu viziju, vjeruje u uspjeh i ne boji se prepreka. Mi smo okupili takav tim i do sada nismo doživjeli neuspjeh ni sa jednim projektom.

Šta, kao poslodavac, tražite od svojih uposlenika, odnosno koje osobine cijenite?

Poduzetnost, sposobnost da zadatak izvrše od početka do kraja, inicijativu i svestranost. Upravo u Bela Vida galeriji rade takve osobe. I to su sve žene. Ne zato što smo tako htjeli, već zato što nas muškarci nisu mogli pratiti.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: