{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


FOTO + VIDEO
/
Kruške i jabuke u mjerenjima posjećenosti web-stranica

S
13.12.2011. u 13:55
0
38
Kruške i jabuke u mjerenjima posjećenosti web-stranica
0
Predstavnici regionalne istraživačke agencije Valicon na današnjoj su konferenciji za novinare predstavili svoje viđenje problematike mjerenja posjećenosti web-stranica u BiH, a koja se odnosi na nedavne izjave i pisanja pojedinih medija o navodnim lažima i manipulacijama podacima posjećenosti internet-portala.
Nakon objavljivanja rezultata o posjećenosti portala u našoj zemlji, regionalne istraživačke agencije Valicon, i projekta gemiusAudience, prema kojim je još jednom potvrđeno da je portal Sarajevo-x.com lider među portalima u našoj zemlji, pojedini portali u BiH izrazili su svoje nezadovoljstvo rezultatima te osporili metodologiju projekta gemiusAudiencea.

"Objavljeno je mnogo neistina, laži i manipulacija koje i pored nedostataka realnih temelja svih objavljenih tvrdnji štete ugledu i poslovanju Gemiusa i Valicona na području Bosne i Hercegovine", kazao je Vibor Kalogjera, regionalni direktor za područje Slovenije, Hrvatske i BiH u kompaniji Gemius.

Predstavnici Valicona na jednostavan su način, govoreći o Google Analyticsu i gemiusAudienceu, pojasnili da je poređenje njihovih rezultata miješanje krušaka i jabuka.

Ljudi, a ne mašine

Jasmin Marić, direktor projekta gemiusAudience BiH koji obuhavata 150 medija u našoj zemlji, kaže kako je sušitna transparentnosti tržištu ponuditi mjerljive pokazatelje.

"Jedna osoba nije cookie zato što jedna osoba u isto vrijeme može koristiti nekoliko različitih pretraživača i kompjutera. Ono što mi nudimo tržištu kroz projekt gemiusAudience jeste prikaz stvarnih osoba, prikaz ljudi, a ne mašina koje pristupaju internetu", kaže Jasmin Marić.

Vibor Kalogjera je poredio metodologiju gemiusAudiencea i Googlea pri čemu je kazao kako Google mjeri samo sociodemografiju onih korisnika koji su došli iz Amerike, ali ne i Bosne i Hercegovine.

"Ovo možda jeste istina za bh. dijasporu u Americi, ali nema veze sa onim što oglašivači i agencije žele. Njima nije bitno da li je neko iz New Yorka vidio njihov oglas na određenom portalu. Ovo je samo mali prikaz kako je naše istraživanje naprednije od Googleovog", kaže Kalogjera.

U Gemiusu su izrazili nadu kako u javnosti više neće biti ljudi i stručne javnosti koji će tvrditi da sa cookiejima i Google Analitycsom možemo mjeriti broj ljudi na tržištu.

"Procjenjujem da je broj cookieja u Bosni i Hercegovini oko deset miliona. Svi znamo da nema toliko stanovnika u ovoj zemlji, a kamoli korisnika interneta. Google Analytics protiv gemiusAudiencea je apsolutno neusporediv", dodao je Kaogjera.

Oglašivači nisu glupi

Google kaže kako njegov program Analytics ne može mjeriti stvarne ljude na internetu.

"Svi oni mediji koji misle da mogu korištenjem cookieja, netačnih brojki, uvećavanjem i praktički lažiranjem podataka dobiti od oglašivača i medija novce, duboko se varaju jer oglašivači i agencije nisu glupi i oni znaju tačnu priču da im jedan cookie ne možete predstaviti kao stvarnog korisnika", kazao je Kalogjera.

"Odgovor je prilično jednostavan. Na području BiH je mjerenje besplatno i bilo koji medij može se uključiti potpuno besplatno u istraživanje. Potrebna je dobra volja i znanje. Mislim da pitanje ima veze sa konotacijama da marketinške agencije uslovljavaju budžete što djelimično jeste tačno. Naime, oglašivači i medijske agencije trebaju pravdati svoje budžete a to najlakše mogu uraditi kroz precizno predstavljaje ciljane publike", kazao je Ismir Omeragić, direktor predstavništva Valicon.

Mediji koji nisu u istraživanju gemiusAudienecea i Valicona, kažu, najviše štete sebi jer te agencije i oglašivači žele validne podatke.

Liderska pozicija portala Sarajevo-x.com neupitna

"Oni mediji koji se mjere, bit će precizno predstavljeni kod oglašivača. Oni koji se ne mjere, nažalost neće biti precizno predstavljeni", kazao je Omeragić.

Pojedini portali prenijeli su i dezinformaciju kako Valicon favorizira određene portale.

"Valicon i gemiusAudince ne mogu namjestiti rezultate. U našem sistemu ne postoji osoba koja može pritisnuti tipku jer to dolazi iz različitih izvora, preko saobraćaja , strukturnih studija i tako dalje. Drugo, kada bismo se time dugoročno bavili, ne bismo profitirali. Mi moramo biti objektivni i od toga zarađujemo. Da smo mi nekome namjestili, za godinu dana ne bi bilo novca. Sama logika govori da je to protiv naše poslovne politike i tehnički nemoguće", kaže Vibor Kalogjera.

Iz Valicona su još jednom potvrdili kako je portal Sarajevo-x.com najposjećeniji u Bosni i Hercegovini.

"Ako uzmemo indikator stvarnih korisnika za rang-listu mjeseca oktobra, poredak je Sarajevo-x.com, Pik, Avaz", kaže Jasmin Marić.

O posjećenosti i oglašavanju na internet-portalima, možete pogledati u videu ispod.


Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: