Glavni govornik na ovom skupu je profesor na prestižnoj Harvard Business School i prema Financial Timesu jedan od top 20 poslovnih mislilaca svijeta Robert Kaplan.
Kaplanovo izlaganje posvećeno je najnovijim dostignućima u vezi s primjenom poslovne strategije i Balanced Scorecard koncepta, čiji je autor.
Taj koncept ima za cilj poslovnu strategiju firme učiniti mjerljivom i povezati je s operativnim provođenjem na svim nivoima poslovanja kompanije.
U izjavi medijima Kaplan je kazao da nije upoznat o ekonomskoj situaciji u BiH, dodavši da se koncept koji zastupa ne primjenjuje samo u Americi i zapadnoj Evropi već i u Kini te drugim azijskim zemljama i Bliskom istoku.
Naglasio je također da je siguran da taj koncept može biti koristan i kompanijama u BiH.
Tradicionalne metode mjerenja samo financijskih performansi poslovanja postaju nedostatne pošto danas više od 80 posto tržišne vrijednosti kompanija čine neopipljiva sredstva i intelektualni kapital tvrtki (ljudi, procesi, brand…).
Balanced Scorecard prepoznajući tu činjenicu identificira četiri glavna područja u kojima firma treba na temelju svoje vizije i strategije formulirati ciljeve i mjere za njihovo postignuće, te tako sistemski pristupa području operacionalizacije poslovne strategije na svim ključnim elementima upravljanja poslovanjem firme.
Korištenjem jasno definiranih ciljeva i mjerljivih pokazatelja u kategorijama: finansijskih rezultata; poznavanja klijenata; efikasnog upravljanja internim procesima i organizacijskog učenja.
Balanced Scorecard usklađuje individualne, funkcijske i organizacijske inicijative na razini cijele tvrtke u svrhu ostvarenja ključnih strateških ciljeva i rezultata tvrtke – na zadovoljstvo klijenata i dioničara tvrtke.
Balanced Scorecard koncept pomogao je vodećim svjetskim kompanijama iz maloprodaje (Tesco, Sears), bankarstva i osiguranja (Chase Bank), energetike i naftne industrije (Mobil, Statoil), telekomunikacija (AT&T, Siemens), turizma i hotelijerstva (Hilton), transporta i dostave (IPS, Wells Fargo), kreative i oglašavanja (Saatchi&Saatchi) te čak i firmama iz javnog sektora (Scottish-Enterprize) – da uspješnije upravljaju provođenjem svoje poslovne strategije te sadašnjim i budućim ključnim elementima svog poslovanja.