{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Kako posjetioci našeg portala vide recesiju

S
28.4.2009. u 16:02
0
1
Kako posjetioci našeg portala vide recesiju
0
Kako posjetioci našeg portala vide recesiju
Prve asocijacije na recesiju su: nezaposlenost, ekonomska kriza, siromaštvo, smanjenje proizvodnje, manje novca, gubitak, depresije, nedostatak posla - pokazuje istraživanje koje je provela agencija Valicon u aprilu 2009. godine.
U istraživanju su učestvovali posjetioci portala Sarajevo-x.com. Agencija navodi da je ovo samo prvi dio istraživanja koje će u narednom periodu obuhvatiti kako opću populaciju tako i neke specifične populacije, kao što su akademski sektor i marketing stručnjaci.

Naime, posjetioci portala Sarajevo-x.com o krizi govore na osnovu onoga što su čuli iz medija. Kada govore o tome, mišljenja su podijeljena u dvije grupe - neki misle da kriza ne utiče na njih, nego na ljude iz okoline, dok druga grupa lično osjeća recesiju kroz nezaposlenost, otkaze i smanjenje plata. Ipak, primijećeno je da postoji izvjesni optimizam kod učesnika u anketi u pogledu globalne ekonomske krize, te smatraju da kriza neće dugo trajati.

Dvije trećine anketiranih već osjeća utjecaj recesije na svakodnevni život, u najvećoj mjeri kroz pogoršano finansijsko stanje i manju kupovnu moć, kao i u promjenama na radnom mjestu. Dok drugi recesiju povezuju sa povećanjem kamata, kašnjenjem plata i strahom... Potrošnja se najviše smanjila u pogledu većih kupovina i investicija, kupovine namještaja, turističkih usluga i kućanskih aparata, dok, nasuprot tome, kupovne navike vezane uz prehranu, lijekove, obrazovanje, ali donekle i usluge mobilne telefonije ostaju iste.

Učesnici u anketiranju su naveli različite strategije ublažavanja krize ukoliko se ona produbi. Najprije će početi štedjeti na malim stvarima, sitnicama kojima sebi ugađaju, te će se odreći luksuza kao što su cigarete, kozmetika, izlasci, odjeća i putovanja.

Kao još jednu od strategija suočavanja sa recesijom naveli su promišljeniju svakodnevnu kupovinu, što znači da će u većoj mjeri paziti na potrošnju i kupovati cjenovno povoljnije proizvode. Nasuprot tome, recesija im nije utjecala na odgađanje velikih kupovina, niti na zamjenu više manjih kupovina jednom velikom.

Međutim, na osnovu njihovih iskaza da se zaključiti da recesija neće promijeniti njihove navike i svakodnevnu potrošnju, posebno kada je riječ o životno neophodnim izdacima kao što su hrana i režije. To pokazuje da kriza za njih ima više psihološki efekat jer svakodnevno povećava njihovu napetost i nezadovoljstvo.

I na kraju, posjetioci su naveli da je očekivano pogoršanje njihovog finansijskog stanja znatno manje od smanjenja potrošnje u proteklih nekoliko mjeseci. Iz ovoga se može zaključiti da je strah od finansijske krize korisnika portala Sarajevo-x.com znatno veći nego stvarni novčani problemi koje je kriza sa sobom donijela.

Agencija Valicon i redakcija portala Sarajevo-x zahvaljuju svima koji su učestvovali u anketi i izrazili svoja mišljenja i stavove o recesiji.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: