biznis
0

Iskustva s Uberom u Hrvatskoj: Prijevoz nije jeftiniji

Klix.ba
Foto: Ilustracija
Foto: Ilustracija
U Zagrebu se od jučer taksi vožnja može naručiti i preko svjetski poznate aplikacije za pametne telefone Uber. Aplikacija naručitelja prijevoza spaja s najbližim slobodnim vozačem u samo nekoliko klikova na njegovom smartphoneu.

Uber omogućava da korisnik prati dolazak naručenog taksija, koji bi se na željenom odredištu trebao pojaviti najduže za pet minuta, piše Vecernji.hr.

I korisnik i vozač prije toga moraju se registrirati na Uberu, korisnik pritom mora dati podatke o svojoj kreditnoj kartici koja se onda tereti nakon završetka vožnje. Hrvatska je 62. država u kojoj Uber nudi svoje usluge, a u Zagrebu je dostupan UberX, preko kojeg svoje usluge prijevoza mogu nuditi samo licencirani taksi vozači.

Kontroverzni UberPop, koji omogućuje svakom ko ima vozačku dozvolu i automobil da bude taksist, u Zagrebu nije dostupan i vjerovatno i neće biti jer to zakoni ne dopuštaju. Predstavnici Ubera najavili su da će prijevoz preko njihove aplikacije u Zagrebu biti od 20 do 25 posto jeftiniji nego kod konkurencije pa su novinari Večernjeg lista jučer to provjerili. Vozili su se Uberom, Cammeom, Eko taxijem i Radio taxijem od Večernjeg lista do Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog. Uber je procijenio da će to koštati od 28 do 36 kuna, a na kraju je od konkurencije, primjerice Camea, bio jeftiniji samo 42 lipe. Razlika u cijeni između Ubera i Exo Taxija te Radio Taxija ipak je bila ozbiljnija – 5,62, odnosno 8,92 kune.

Cijena starta Ubera u Zagrebu je osam kuna, ako je vožnja sporija od 18 kilometara na sat naplaćuje se 50 lipa po minuti, a ako je brža, plaća se četiri kune po kilometru vožnje. Uberu od svake vožnje ide 20 posto, a vozaču 80 posto naplaćenog iznosa. Vozaču Eminu novinari su bili prvi klijent.

“Ulovili” su ga šest minuta nakon što je Uber proradio u Zagrebu. Nakon što ih je aplikacija spojila, dobili su obavijest da vozilo stiže u roku pet minuta. No, ipak je stigao za osam minuta. Emin im je objasnio da je još bio u stanu kada je dobio obavijest o naručenoj vožnji te da bi mu trebalo manje od pet minuta da je bio u vozilu. On radi za prijevozničku kompaniju koja ima desetak vozila, no nema svoj pozivni centar. Stoga su nekoliko vozila prijavili na Uber kako bi došli do dodatne zarade.

"Da radimo kao prije, ja bih sad išao u grad ne vozeći nikoga do prometnog mjesta gdje ima dosta pješaka da nekoga pokupim. A evo već sam došao s nekim novcem", kazao je Emin.

Nakon završetka vožnje korisnik i vozač se međusobno ocjenjuju u rasponu od jedan do pet.