{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Pariz: Prošlo je vrijeme duopola Airbusa i Boeinga

S
21.6.2011. u 12:48
0
13
Pariz: Prošlo je vrijeme duopola Airbusa i Boeinga
0
Najveća svjetska izložba avioindustrije, Paris Air Show, drugog dana svog održavanja na aerodromu Le Bourget očekuje 20 milijardi novih investicija u avione.
Na jednoj od najprestižnijih manifestacija u svijetu aviona polažu se velike nade u oporavak avioindustrije, a očekuje se narudžba malajske kompanije Air Asia u vrijednosti od 18 milijardi dolara za 200 Airbusa A320neo.

Prvi put u historiji na jednom mjestu okupilo se više od 2.100 kompanija iz 44 zemalja. Ovaj 49. po redu Paris Air Show predstavit će 140 civilnih i vojnih aviona. Prva tri dana sajma otvorena su za poslovne posjetioce, a za one obične rezervisani su 24, 25. i 26. juni.

U ponedjeljak, prvog dana sajma, dominirao je Boeing, a uz velike kompanije, više od 2.000 manjih obavilo je važne kupovine.

Tako su Airbusove avione u vrijednosti od 10 milijardi dolara uoči sajma naručile kompanije iz Indije i s Filipina, a na samom sajmu dobili su još 142 narudžbe modela A320neo u visini od 15,1 milijardu dolara, prenosi AFP.

Boeing je također imao dobar start. Prodali su 22 aviona za 3,44 milijarde dolara, a jedan neimenovani klijent naručio je 15 poboljšanih jumbo jetova 747-8.

Najveći kupci bili su iz američkih firmi ALC i Gecas.

Jim Albaugh iz Boeinga izjavio je kako se situacija na tržištu značajno poboljšava, te istakao kako se male firme iz zemalja poput Kine i Brazila uključuju u posao.

"Aviosaobraćaj je ponovo u modi", kazao je, dodajući da je vrijeme "duopola" Airbusa i Boeinga završeno.

U narednih 20 godina Boeing će trebati da proizvede 33.500 aviona u vrijednosti od četiri biliona dolara, a većinu njih naručile su azijske kompanije. Najpopularniji su modeli 737, te letjelice iz serije Airbus A320.

Dodajmo i to da se prije planirane demonstracije superjumba A380 dogodio incident kada je avion zakačio zgradu na aerodromu, te oštetio jedno krilo.

Sa rasponom krila od 80 metara i dužinom trupa od 73 metra, A380 bez slijetanja može preletjeti razdaljinu od 15.000 kilometara i prevesti 525 putnika na redovnim linijama i do 853 putnika u čarter varijanti.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: