Udruženje potrošača BiH
0

Inicijativa za osnivanje institucije za bankarstvo

SRNA
Foto: Sarajevo-x.com
Foto: Sarajevo-x.com
Udruženje potrošača u BiH pokrenulo je inicijativu za osnivanje institucije ombudsmana za bankarstvo radi sprečavanja daljih nameta koje banke uvode klijentima posljednjih mjeseci, tvrdeći da to čine mimo zakona.

Ideju o osnivanju ombudsmana za bankarstvo podržavaju i bankari, dok predstavnici vlasti u BiH smatraju da takva institucija ne bi bila od prevelike koristi, pišu "Nezavisne novine".

U Udruženju potrošnjača BiH, osim podizanja kamata na potrošačke kredite, navode i praksu pojedinih banaka da naplaćuju 20 KM slanje obavještenja žirantima o neredovnom izmirenju rata kredita.

"Banke više nemaju granice u nametima. Pokušavaju na sve moguće načine da dođu do novca, a to se lomi preko leđa običnih građana", kaže sekretar Udruženja potrošača Mensud Lakota.

Udruženje banaka BiH smatra da bi bilo dobro imati ombudsmana, ali ne samo za bankarstvo nego za cijeli finansijski sektor kao što je to u zemljama EU.

Samir Lačević, rukovodilac za bankarske poslove, edukaciju i trening u Udruženju banaka BiH, kaže da se Udruženje duže vrijeme zalaže za uspostavljanje ombudsmana za finansije, koji bi davao preporuke za pravni aspekt finansijskog poslovanja, a posredstvom njega bila bi uspostavljena i veza sa direktivama EU u ovom sektoru.

Zamjenik ministra trezora i finansija BiH Fuad Kasumović rekao je da su kamatne stope nemoralno visoke i da banke u ovoj krizi ostvaruju velike zarade, ali da smatra da bi ombudsman za bankarstvo bio dodatna institucija koja ne bi bitnije promijenila stanje i vjerovatno bi bila plaćena iz budžeta.
Zamjenik predsjednika Komisije za finansije i budžet Doma naroda parlamenta BiH Adem Ibrahimpašić kaže da je jedno od rješenja da građani bolje paze šta potpisuju kad se zadužuju u bankama, jer, kako je rekao, od ombudsmana za bankarstvo ne bi bilo neke koristi, ali ni štete.