Američka federalna administracija za avijaciju (FAA) je dodijelila indonezijskim kompanijama certifikat Kategorije 1 za sigurnost nakon što je 2007. godine nametnula zabranu zbog nekoliko većih nesreća.
Evropska unija je također izdala dozvole za tri indonezijske kompanije.
Nakon inspekcije u martu, Indonezija zadovoljava sigurnosne standarde Organizacije međunarodne civilne avijacije. U proteklih 10 godina su indonezijski avioni doživjeli čak 13 nesreća, što je više od globalnog prosjeka.
Indonezijska državna aviokompanija Garuda Indonesia će uspostaviti letove prema SAD-u sljedeće godine, a razmišlja se o letu na relaciji Džakarta - New York - Los Angeles.
Međutim, analitičari tvrde da je pred indonezijskim kompanijama velik izazov koji će zahtijevati velika novčana sredstva.
"Radi se o ogromnoj i rizičnoj investiciji, a Garuda već ima poteškoća s međunarodnim letovima", izjavio je Brendan Sobie iz Centra za azijsko-pacifičku avijaciju.
Indija i Filipini su prethodnih godina također dobili dozvolu za letove u SAD, a istu je u decembru prošle godine izgubio Tajland.