Tržišni lideri
0

Slobodan Vujić: Planovi VB Leasinga su da budemo još brži i efikasniji

Piše: A. K.
Slobodan Vujić, direktor VB Leasinga
Slobodan Vujić, direktor VB Leasinga
VB Leasing je protekle godine bio lider na tržištu pokretnina prema finansijskom volumenu i broju ugovora. Sa direktorom doc.dr. Slobodanom Vujićem smo razgovarali o posljedicama Sberbankove kupovine Volksbanke, rezultatima iz protekle godine, planovima za budućnost, novim uslugama...

Ruska banka Sberbank je kupila Volksbank. Kako će se ova promjena odraziti na poslovanje Volksbank Leasinga?

Mislim da na poslovanje VB Leasinga ova promjena neće imati nikakav značajniji uticaj, s obzirom da smo mi kao kompanija nezavisni poslovni subjekt te smo od samog starta imali samo veoma dobar i korektan partnerski odnos sa Volksbankom i njihovim ljudima. Čini mi se da je ta veza za razliku od mnogih drugih leasing kompanija u BiH kod nas bila možda i najlabavija. To nas je, čini mi se, natjeralo da se potrudimo da budemo brži, bolji i efikasniji.

Kako ocjenjujete poslovanje u protekloj godini? Da li ste zadovoljni rezultatima i šta očekujete u 2013. godini?

I pored teške ekonomske situacije u našoj zemlji te trajnog života u "kriznoj situaciji" mislim da možemo biti veoma zadovoljni sa ostvarenim rezultatima. Ukupno tržište leasinga u 2012 godini je palo u odnosu na 2011. godinu za nekih 21 posto.

VB Leasing je 2012 godinu završio kao lider na tržištu sa nekih 28 posto udjela na tržištu pokretnina prema finasijskom volumenu i 32 posto prema broju ugovora.

Nama nije nikada bio isključivi cilj samo visok udio na tržištu, već nam je na prvom mjestu efikasnost i uspješnost, odnosno rezultat poslovanja. Vi možete biti u situaciji da radite jedne godine mnogo posla odnosno da imate visoko učešće na tržištu, a da već iduće godine imate velike rezervacije odnosno gubitke.

To je možda veliki razlog i velikih zalijetanja pojedinih leasing kompanija u BiH koje su za kratko vrijeme napumpavale portfolio, a već iduće godine bile u velikom problemu. Mislim da je naš najveći uspjeh veoma mali procenat fluktuacije ljudskih resursa. Prepoznali smo ključne ljude u našoj kompaniji i dugoročno ih vezali za VB Leasing. Mi smo jedna od rijetkih kompanija koja svoje ljude pomaže u daljnjoj edukaciji i koja nudu mnoge druge beneficije koje u današnje vrijeme su za mnoge komanije daleka budućnost.

Mi znamo da cijenimo vrijednost ljudi koje imamo. Pored svega ostalog naše najveće dostignuće je jedan veoma dobar kolegijalni odnos kojeg čuvamo i njegujemo u našoj kompaniji. Mislim da to ljudi veoma cijene i da to ima svoju vrijednost možda i više nego sam paket beneficija. To je nešto što nam daje sigurnost da i u narednim godinama pa i u 2013 godini. Očekujemo da će ona biti poprilično slična 2012 godini, s tim da će jedan dobar dio kompanija možda još malo teže nositi sa krizom u ovoj godini.

Kakvi su dugoročni planovi VB Leasinga?

Dugoročni planovi naši su da budemo jedan od značajnijih igrača na tržištu leasinga u BiH i u narednim godinama. Ono što nas raduje da smo i u našoj VBL grupaciji kvalitativno postali jedna od najboljih kompanija gdje je VB Leasing BH u mnogim rješenjima predvodnik i za ostale države. Ovo mislim po efikasnosti poslovanja odnosno efikasnosti procesa ,a naravno da ima kompanija koje prave veće volumene zbog veličine tržišta. Ipak VB Leasing BH već godinama na pojedinačnom tržištu ima najveći pojedinačni udio od svih ostalih kompanija u VB Leasing grupaciji.

Planovi su da budemo još brži i efikasniji u našem poslovanju. Ono što se nekada radilo po 4-5 dana sada radimo za par sati. To su stvari koje i konkurencija teško može da vas prati. Najlakše je pokušati cjenovno kupovati tržite, odnosno strategiju cjenovne borbe na tržištu. Problem je što uvijek se nađe neko ko je u nekom datom vremenskom periodu ide istom strategijom, a onda ustvari svi gube na dugi rok. Ovakve strategije su generalno osuđene na propast, jer ipak nakon određenog vremena vas neko pita za maržu i za rezultat poslovanja.

Na čemu je fokus poslovanja VB Leasinga?

Naša strategija će i dalje biti daljnja i potpuna implementacija E@sy Leasing-a (B2B modula) koji omogućava da se leasing odobrenje za jedan automobil kao i kompletan proces završi za sat vremena pa čak i kraće. Mislim da imamo popriličan broj partnera koji su ovaj način rada usvojili i prepoznali kao svoj benefit. Kod nekih partnera radimo samo na ovaj način.

Ostalo mislim da ćemo se još dodatno posvetiti CRM projektu za postojeće i naravno novim klijentima odnosno fokusiranjem na pojedine potencijalne klijente putem boljeg korištenja naše baze podataka koju dopunjavamo već zadnjih 5-6 godina.

Koji su najveći problemi s kojim se suočavaju leasing kompanije u BiH? Da li je to ekonomska kriza, loš poslovni ambijent ili zakonska regulativa?

I jedno i drugo i treće. S obzirom da je naša proizvodnja poprilično vezana za uspješnost rada evropskih firmi mislim i naše BH kompanije proživljavaju teške trenutke. Na indirektan način su i leasing kompanije usko vezane za uspješnost rada naših kompanija. Što one budu bolje radile i imale bolje plasmane svojih roba utoliko će biti potrebe i za novim investicijama u automobile, dostavna vozila, kamione, bagere kao i razne vrste mašina. Nadamo se takođe i uveliko radimo na tome putem udruženja leasing društava da se popravi poslovni ambijent za rad leasing kompanija u BiH.

Niti jedna leasing kompanija nema razloga niti namjeru da izbjegava plaćanje bilo kakvih dadžbina,poreza niti bilo kakvih davanja koje pripadaju državi. Mi želimo samo da nam se jasno kaže kako se imaju tretirati određena pitanja i neće biti nakakvih problema. Mislim da je dobro što je nakon svih početnih godina, došlo do konsolidacije poslovanja leasinga kompanija u BiH i njihovog usaglašavanja u radu stavljanjem pod kontrolu agencija za bankarstvo.

Mi smo ozbiljne evropske kompanije koje žele da dugoročno ostanu na BH tržištu samo želimo jasna pravila koja neće imati različito tumačenje nakon par godina.

Kako rješavate probleme s vozilima koja se ne plaćaju? Imate li pomoć države i da li bi se zakonska regulativa mogla promijeniti po tom pitanju?

Vozila koja nam dođu u povratu bilo da je istekao operativni leasing, bilo zbog nemogućnosti izmirenja obaveza, vraćamo i prodajemo ih dalje takođe putem leasing-a ako neko želi. Automobili se nalaze odmah po prijemu takođe i na našoj internet stranici www.vblstore.com ili se može pristupiti preko naše zvanične web stranice www.vbleasing.ba. Tu se poprilično povoljno može doći do solidnog polovnog automobila ili neke mašine. Dovoljno je pogledati na internetu, a naše kolege stoje na raspolaganju za bilo kakve dodatne informacije. Svakako je dobra stvar ovo što je postignuto oko registracije automobila. Negdje stvarno imate pomoć od državnih organa odnosno od ljudi koji rade u tim organima, a negdje je to trajna borba sa vjetrenjačama.

Namjeravate li početi raditi operativni leasing za fizička lica ili će to ostati privilegija kompanija?

Mi imamo i sada mogućnost operativnog leasinga i za fizička lica, ali taj proizvod nije nikako bio atraktivan tom segmentu klijenata. Najčešće su kompanije bile te koje su imale interesa da se odluče za ovaj proizvod. Mislim da će razvoj leasing usluga biti u pravcu nuđenja paketa i ostalih usluga. Fleet management je nešto što će se vjerovatno biti potreba jednog određenog broja kompanija. Problem je relativno malog obima i veličine tog dijela tržišta. Naravno VB Leasing će se truditi kao do sada da bude predvodnik u svim tim trendovima.

Planirate li uvođenje novih usluga kao što su pomoć na cesti, zamjenska vozila i slično?

Mislim sam na ovo pitanje već na neki način odgovorio i upravo ovih dana spremamo neke novine u ponudi koje bi trebale biti neki stvarni benefit za klijente kao što smo prošlu godinu imali u dva navrata, akciju poklon prva registracija gdje je veliki broj kompanija i klijenata to prepoznao kao osjetan i stvarni benefit, a ne neka nazovi gratis akcija koju kasnije višestruko platiš.

Jedan pošten i fer odnos klijenti znaju da poštuju i cijene, što pokazuje i veoma veliki broj postojećih klijenata koji nam se iz godine u godinu vraćaju. Najveća nam je satisfakcija kad nas klijenti pitaju za savjete šta bi mogli nabavljati i gdje bi mogli nabavljati auto, mašine ili kamione, a sam leasing predstavlja nešto što se podrazumijeva da će završti sa nama.

To pokazuje da smo ostvarili novu dimenziju odnosa sa našim klijentima i partnerima.