PRO.PR konferencija u Mariboru
0

Danijel Koletić: Važnost i snaga odnosa s javnošću još nije shvaćena u BiH

Sarajevo-x.com
Danijel Koletić
Danijel Koletić
Danijel Koletić, osnivač i predsjednik Organizacijskog odbora PRO.PR konferencije koja ove godine u Mariboru slavi 10. jubilarnu godišnjicu održavanja od 21. do 24. marta, govori o cilju konferencije, novostima koje očekuju ovogodišnje učesnike, nagradama koje će se dodijeliti pojedincima koji su pridonjeli razvoju struke, kao i razvoju PR profesije u Bosni i Hercegovini te kulturi komuniciranja na bh. političkoj sceni.

Osnivač ste PRO.PR konferencije koja ove godine obilježava jubilarnu 10. godišnjicu održavanja. Kakva su Vaša očekivanja od ovogodišnje konferencije?

PRO.PR konferencija organizira se pod motom "Povezivanje u pokretu": Herceg Novi, Beograd, Brijuni, Rogaška Slatina, Ohrid, Sarajevo, Budva, Rab, Subotica gradovi su u kojima smo boravili i zahvaljujući tome stekli povjerenje određenih ciljnih skupina. Prošlogodišnja kriza nažalost spriječila je organizaciju nekih konferencija. Mi smo ponosni na kontinuitet tako da ove godine očekujemo da će se na konferenciji povezati više od 130 sudionika u Mariboru, Europskoj predstolnici kulture zbog čega smo izabrali ovaj grad za naš jubilej.

Ove godine učesnike očekuju i iznenađenja, koje ste to novosti još uveli?

Kako bi otvorili novo poglavlje i dali značaj pojedincima koji su na nesebičan način stvarali okvire, te pozicionirali struku odnosa sa javnošću i upravljanja komunikacijama na ovim prostorima, utemeljili smo PRO.PR Awards, a to postaje tradicionalni dio PRO.PR konferencije. Ljudi zaboravljaju pozitivne stvari, a kroz nagradu ih želimo podsjetiti, pa će tako 18 pojedinaca dobiti ovu nagradu, a troje njih je iz Bosne i Hercegovine, Amela Odobašić, prof. dr. Zoran Tomić, i prof. dr. Mladen Mirosavljević. Postoje i druge ličnosti na teritoriji Bosne i Hercegovine koje uspjeh svog rada temelje na ljubavi prema svom poslu. Ove godine Organizacijski odbor se ipak odlučio nagraditi pionire koji su na specifičan način, na različitim teritorijalnim područjima pozicionirali medijsku sliku i edukacijske procese.

Pored edukativnog programa, u čemu će još učesnici imati priliku uživati?

Misija PRO.PR konferencije je povezivanje ljudi. Naša strategija je ne količina sudionika, nego kvaliteta. Svake godine želimo sinergijski komunicirati i upoznati sudionike sa nacionalnim običajem, kulturom, gastronomskim delicijama, pa će ove godine učesnici prisustvovati jednoj od službenih predstava Europske predstolnice kulture - Maribora, upoznati gastronomske i folklorne običaje štajerskog kraja.

Šta biste izdvojili kao najinteresantniji događaj na konferenciji u Mariboru, možda nekog predavača ili vanprogramsku aktivnost?

Posebno sam ponosan što su vodeći ljudi Al Jazeere Balkans prepoznali PRO.PR konferenciju i što će premijerno predstavljanje ove mreže Europi i ljudi iz stuke odnosa sa javnošću biti na našoj konferenciji.

Kome je namijenjena ova konferencija i kako se zainteresovani mogu prijaviti?

Živimo u kozmetičkom, a ne sadržajnom vremenu, živimo brzo i dinamično, pomalo površno. Taj ritam na svu sreću nije zahvatio u velikoj mjeri Bosnu i Hercegovinu, ali ona nije sama nego ovisi kao i sve ostale države svijeta o nekim globalnim standardima i procesima. U Bosni i Hercegovini menadžmenti još uvijek ne shvataju dovoljno važnost i snagu odnosa sa javnošću. Mnoge kolege na svojim radnim mjestima su u svakodnevnoj „borbi“ za aktivnosti na ovom području. Ugled se ne kupuje, ugled se stvara, to je proces i zbog toga samo oni najuspješniji pojedinci: političari, menadžeri, sportaši, muzičari i umjetnici koji su shvatili da investicija u odnose sa javnošću nije trošak već životno ulaganje i koji to rade kontinuirano, stvorili su prepoznatljivost i povjerenje, status i percepcije, a samim time interes i želju. Zahvaljujući društvenim mrežama i online komunikaciji sve o PRO.PR konferenciji i ovogodišnjem programu možete prati na službenoj web stranici www.pro-pr.com .

Koje promjene je doživjela konferencija kroz proteklu deceniju?

Iako je riječ o događaju, svaka konferencija, pa tako i ova živa je stvar i prati razvoj stuke, rast i pad medija, razvoj novih medija, novih mogućnosti komuniciranja. Specijalizirane usluge, poput analize medijskih objava zahtijevaju konkurentan i inovativan pristup i kreiranje programa. Prije nepune tri godine nivo znanja na području odnosa sa javnošću nije bio isti za razliku od danas. U skladu sa time promijenili smo našu strategiju. Prvih osam godina na PRO.PR-u razmjenjivala su se iskustva iz regije. Danas PRO.PR ima međunarodni status konferencije na kojoj gotovo polovica predavača dolaze izvan ove regije. (Londona, Buenos Airesa, Brisela, Miamija i dr).

Koji Vam je događaj ostao u sjećanju kao komplikacija prilikom organizacije jednog ovako velikog događaja tokom proteklih godina?

Najveći izazov organizacije dosadašnjih PRO.PR-a bila je konferencija u Ohridu, najjužnijoj destinaciji do sada za nas. Više od 100 učesnika putovalo je avionom i to je bio najveći organizacijski rizik ali i izazov. Faktor na koji nikada ne možete računati je otkazivanje predavača u posljednjem trenutku. Imali smo sreće da su nam u 10 godina samo tri predavača u posljednjem trenutku otkazala svoj dolazak. U tom trenutku nismo razočarali učesnike, već smo pronašli adekvatnu zamjenu.

Kao stručnjak komuniciranja uopćeno, da li imate neki savjet koji se može primijeniti u svakodnevnici?

Svaki od Vaših čitatelja koji se odluči doći do ovog pitanja ima svoj životni pogled i stav. Gledano iz perspektive poslane poruke savjetovao bih da budete jednostavni, pristupačni, dostupni i nemojte dozvoliti da Vas funkcija preuzme i promijeni Vaše poglede. Ipak smo svi ljudi koji nismo izabrali mjesto svog rođenja. Nikada se ne zna gdje vas život može navesti i na kojoj funkciji možete završiti. Ne zaboravite da ljudi koji Vas okružuju kreiraju Vaš ugled, a on se ne može kupiti.

Kao PR stručnjak možete li dati komentar na razvoj ove struke u Bosni i Hercegovini?

Temeljna postavka svake struke je edukacija, praktično se struka danas nalazi u najvećoj krizi, ali je ona prepoznata. Nažalost zbog ekonomske euforije ovo zanimanje postalo je prije tri godine trendovsko. Danas nažalost na ovom području ne otvaraju se nova radna mjesta, pa se postavlja temeljno pitanje: Gdje će svi ti mladi ljudi pronći svoje radno mjesto? Bez prakse, volontiranja na bilo kojem području, pa tako i na ovom bit će gotovo nemoguće biti konkurentan i samim time naći kvalitetnu poziciju. Ako radite svoj posao s ljubavlju, ulažući u znanje, uspjeh će doći, ali ne preko noći.

Šta mislite o "kulturi komuniciranja" na bosanskohercegovačkoj političkoj sceni?

Politika i političari nisu samo komunikacijski cunami u Bosni i Hercegovini, svaka država u regiji ima svoje aktere, koji unatoč podizanju prašine uspijevaju da njihove komunikacijske poruke ostvaruju svoje ciljeve. Međutim tako je bilo do sada. Nove, pomalo nezainteresovane generacije birača polako doživljavaju kulminaciju, mogli bi biti pokretači novih virtualnih revolucija. Zato će političari morati, ukoliko žele ostvariti svoj opstanak, od sutra započeti mijenjati strategije i taktike svojih komunikacijskih poruka i kanala.