U zadatom roku
0

Danas probijanje posljednjih metara tunela vijenac u lijevoj cijevi

FENA
Foto: Arhiv/Klix.ba
Foto: Arhiv/Klix.ba
Konzorcij bosanskohercegovačkih građevinskih kompanija, koje predvodi Euro-Asfalt Sarajevo, završava prvu fazu gradnje tunela Vijenac, a koja se sastoji od probijanja tunela i postavljanja zaštite.

"Trenutno se probijaju posljednji metri tunela u tzv. lijevoj cijevi, što će biti završeno tokom dana, da bismo sutra, na Dan nezavisnosti BiH, ozvaničili probijanje tunela Vijenac", izjavio je za Fenu direktor Euro-Asfalta Hamed Ramić.

Tunel Vijenac trenutno je najzahtjevniji građevinski objekt na autoputu na Koridoru 5-C i , kako kaže direktor Ramić, najveći tunel koji je ikada jedna bh. firma prokopala.

U drugoj, tzv. desnoj cijevi preostalo je da se iskopa još nekih 300 metara i to će biti završeno za 20-tak dana.

"Po ugovoru, rok za okončanje prve faze radova je kraj marta i mi ćemo taj rok ispoštovati", dodao je Ramić.

Pored Euroa-Asfalta u konzorciju bh. ?rmi su još ŽGP Sarajevo, Hidrogradnja Sarajevo, Entea Sarajevo i Butmir Sarajevo.

Direktor Ramić je istakao da na tunelu radi više od 300 radnika u tri smjene, te da je na gradilištu, uključujući ostale popratne djelatnosti i partnere, angažirano više od hiljadu ljudi. Ukupna dužina tunela, kada bude izgrađen, bit će skoro tri kilometra.

Direktor Ramić je istakao da vremenske prilike nisu utjecale na dinamiku radova, da je dnevni progres po cijevi bio oko pet metara i da, što je najvažnije, nije bilo povreda na gradilištima.

Iskop tunela obavlja se po tzv. austrijskoj metodi, a na gradilištu su inžinjeri geološke, rudarske, građevinske, te elektro i mašinske struke. Ramić je dodao da je tunelogradnja vrlo precizna, te da su nadzorni inženjer i investitor zadovoljni kvalitetom obavljenog posla.

Kao lider Konzorcija, Euro-Asfalt je u augustu prošle godine preuzeo gradnju tunela Vijenac od slovenskog Primorja koje je otišlo u stečaj.

Tunel će biti opremljen najsavremenijom opremom, a put između Sarajeva i Zenice skratit će za šest kilometra. Vrijednost ugovora za prvu fazu radova je 18 miliona eura.

"Konzorcij bh. firmi uspjet će posao uraditi u ugovorenom roku i pokazati da su sposobni za najzahtjevnije građevinske zahvate, te opravdati povjerenje investitora. Posebno je značajno da realizacijom ovakvih projekta stičemo reference za buduće poslove", dodao je Ramić.

Euro-Asfalt je dostavio ponudu na tender i za drugu fazu izgradnje tunela Vijenac.

"Ponudu smo dostavili u konzorciju sa ŽGP-om i nadamo se da ćemo nastaviti radove na ovom tunelu. Očekujem da bi krajem marta ili početkom aprila mogli dobiti taj posao", kazao je Ramić za Fenu.

Prvi automobili trebaju proći kroz tunel na proljeće 2014. godine.