{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Centralna banka podržava napore u iznalaženju rješenja za korisnike kredita u CHF

27.3.2015. u 14:30
2
Centralna banka podržava napore u iznalaženju rješenja za korisnike kredita u CHF
2
Centralna banka podržava napore u iznalaženju rješenja za korisnike kredita u CHF
Centralna banka BiH (Foto: Arhiv/Klix.ba)
U povodu protesta koje je Udruženje korisnika kredita "Švicarac" najavilo za subotu, 28. marta 2015. godine ispred zgrade Centralne banke Bosne i Hercegovine u Sarajevu, CBBiH želi još jednom naglasiti da podržava sve napore u iznalaženju rješenja za korisnike kredita s valutnom klauzulom u švajcarskom franku, saopćeno je iz Centralne banke BiH.
CBBiH ističe, međutim, da ne može poduzimati bilo kakve konkretne mjere prema bankama budući da nema zakonske nadležnosti u nadzoru poslovanja banaka i donošenja podzakonskih akata kojima se reguliše rad banaka.

CBBiH je saopćila da je nastojala biti posrednik u iznalaženju rješenja između banaka i korisnika kredita s valutnom klauzulom u CHF, djelujući u okviru svojih nadležnosti i kroz Stalni odbor za finansijsku stabilnost. S obzirom na to da odredbe Memoranduma o razumijevanju kojim je uspostavljen Stalni odbor za finansijsku stabilnost nisu pravno obavezujuće za njegove članice, te da one ne mogu imati osnova za bilo kakav pravni zahtjev u ime bilo koje članice Stalnog odbora ili trećih strana u toku njihove praktične primjene, Stalni odbor za finansijsku stabilnost može se očitovati isključivo u vidu preporuka, a što je po pitanju kredita plasiranih s valutnom klauzulom u CHF učinjeno u više navrata.

Ugovor o kreditu predstavlja volju dvije strane, te pitanje prava i obaveza iz ugovornog odnosa banke i klijenta potpada pod Zakon o obligacionim odnosima. CBBiH ocjenjuje da je neophodan partnerski odnos između banke i klijenta i da je hitno iznalaženje rješenja u interesu kako klijenata, radi ograničenja dodatnih troškova, tako i banaka zbog reputacijskog rizika, rasta nekvalitetnih kredita, zahtjeva za dodatnim rezervacijama i direktnog uticaja na finansijski rezultat.

Optimalno rješenje u ovom slučaju bilo bi dogovor na relaciji banka – klijent, dok je krajnja instanca rješavanje spora na nadležnom Sudu, navodi se u saopćenju Centralne banke BiH.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: