"Mrtva trka"
0

"Boeing" nadmašio "Airbus" po narudžbama

FENA
Foto: AP
Foto: AP
Američki džinovski proizvođač aviona "Boeing" nadmašio je evropskog rivala "Airbus" po neto narudžbama ove godine do kraja novembra, kada je američka korporacija dobila 484 narudžbe, u odnosu na "Airbusovih" 388.

"Airbus" je saopćio da je primio ukupno 440 narudžbi, ali da su stigla i 52 otkaza, dok je "Boeing" do kraja novembra imao ukupno 565 narudžbina, od kojih je 81 otkazana, čime se nastavlja "mrtva trka" između dva najveća proizvođača vazduhoplova na svijetu, prenijele su agencije.

Od januara je "Airbus" nadmašio "Boeing" po broju isporuka, s 461 predatih aviona, u odnosu na "Boeing" koji je kupcima isporučio 386 letjelica. "Boeing" je sredinom maja najavio je da će povećati proizvodnju modela "Boeing 737" na 34 jedinice mjesečno od početka 2012. godine, kako bi se ispunila narasla potražnja za novim letjelicama.

"Boeing" ima više od 2.000 neispunjenih narudžbi za model 737, čija se zvanična cijena kreće oko 69 miliona dolara. Odluka "Boeinga" da pojača proizvodnju donijeta je nakon saopćenja rivalskog "Airbusa" u martu da povećava proizvodnju modela "Airbus A320" koji se na tržištu nadmeće sa "Boeingom 737".

"Boeing" i "Airbus" ranije su objavili da očekuju oporavak avionskog prijevoza od recesije ove godine i da se može očekivati poslovanje sa profitom, što će podići potražnju za avionima.

Mjesečna proizvodnja "Airbusa A320" bit će povećana na 36 aviona do kraja godine, sa 34 u 2009., saopćila je kompanija sa sjedištem u Tuluzu kod Parizu.

Dva najveća svjetska proizvođača aviona ove godine će zajedno izraditi, prema istraživanju agencije Bloomberg, rekordan broj letjelica, najmanje 970 novih aviona, uključujući i širokotrupne letjelice, čime će nadmašiti raniji rekord od 914 aviona ostvaren u 1999. godini. Dva proizvođača kontrolišu bezmalo polovinu ukupne prodaje uskotrupnih aviona u svijetu, komercijalnih letjelica sa 110 do 180 sjedišta, a "Boeingov" model 737 i "Airbus A320" najviše doprinese porastu prodaje aviona u svijetu, bez obzira na krizu.

"Boeing", koji je decenijama dominirao u vazduhoplovnoj industriji, bio je prinuđen da prilagođava proizvodnju koja je smanjena za trećinu zbog recesije, dok je "Airbus", koji je devedesetih godina imao svega 20 odsto udjela na tržištu aviona, uspio da izbjegne masovne otkaze i samo je usporio povećanje proizvodnje.

Globalni avioprijevoz u ovoj godini, kako se procjenjuje, opao je za šest odsto do augusta u odnosu na isti lanjski period, bez obzira na prosječno smanjenja cijene karata za oko 20 odsto.

Irski "Ryanair", najveći kupac "Boeingovih" modela 737 u Evropi, najavio je 2. oktobra da će najvjerovatnije usporiti ekspanziju počev od 2012. godine, dok je "Air Asia", kupac "Airbusovih" aviona A320, smanjila isporuke planirane za 2010. godinu za osam aviona na 16 letjelica, a bit će umanjena i narudžba planirana za 2011. godinu.