Vrijedni radnici iz BiH i Turske
0

FOTO / Autoput kroz BiH se gradi danonoćno, smjene po 12 sati

Anadolija
Foto: Anadolija
Foto: Anadolija
Radnici i mašine na dionici autoputa kroz BiH Suhodol - Tarčin 24 sata dnevno ne prastaju raditi. Bosanci i Turci, njih 400, zajedno rade u dvije smjene po 12 sati kako bi što prije okončali gradnju ovog dijela Koridora 5C vrijednog 115 miliona eura. Dionica je duga oko pet kilometara, ali je teren težak, a gradnja zahtjevna.

150 radnika turske kompanije "Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret" i 250 radnika iz bosanskohercegovačkih kompanija složno grade autoput i kažu da se, bez obzira na jezičke barijere, međusobno dobro razumiju. Ekipa agencija Anadolija zajedno s njima ušla je u tunel koji je sada dug 490 metara, a kad bude okončana gradnja bit će dug skoro tri kilometra.

Jedan od turskih radnika koji je na rad u BiH došao prije četiri mjeseca Ibrahim Saglam za agenciju Anadolija kazao je da mu se ovdje mnogo sviđa.

"Radno vrijeme od 12 sati meni nije strano, jer inače i firme u Turskoj rade po istom principu. Rad od 12 sati meni ne pada teško", kazao je Saglam i dodao kroz smijeh da i domaće radnike polako navikavaju na ovaj tempo i radno vrijeme koje nije uobičajeno u BiH.

S obzirom da nastupaju novogodišnji praznici, pitali smo Saglama da li će praznike provesti kod kuće u Turskoj ili u BiH.

"Ne, ne idem kući, ostajem ovdje. Došli smo da nešto radimo i uradimo. Naš cilj je da se projekat završi bez problema, povreda i nekih neplaniranih situacija", kazao je on i dodao da je ipak tužan jer neće biti sa porodicom za praznike. Poručio je da je zbog porodice iz Turske došao da radi u BiH kako bi supruzi i djeci osigurao sredstva za život. Uputio im je novogodišnju poruku: "Veoma vas sve volim. Šaljem vam tople pozdrave."

Prije dva mjeseca na rad u BiH došao je i Yusuf Sahin koji je novinaru Anadolije kazao da mu se mnogo svidjela ova zemlja jer ima lijepu prirodu, ali mu se dopao i narod koji je doživio kao veoma prijatan i susretljiv.

"Dobro se slažemo sa bosanskim radnicima. Obostrano se dobro razumijemo i drago mi je da se nalazim ovdje", kazao je Sahin i dodao da je sretan što radi za Cengiz Insaat, jednu od najuspješnijih kompanija u Turskoj. Izabrani iz ove kompanije kako bi predstavili Tursku i zbog toga moramo biti uspješni. Mi u Turskoj radimo pod istim uslovima i principima kao ovdje", kazao je Sahin.

Jedan od bh. radnika na gradilištu tunela Suhodol - Tarčin Edis Šalja kazao je da mu nije naporno raditi 12 sati dnevno, iako na to nije navikao.

"Samo postoji malo vremensko opterećenje jer provodimo dosta vremena na poslu i nemam vremena da obavim neke poslove koji su vezani za kuću", rekao je Šalja novinaru Anadolije. Priznao je da mu je draža noćna smjena od 19 do 7 ujutro, nego ona dnevna od 7 do 19. Saradnju sa turskim radnicima on je opisao kao veoma dobru.

"Navikli smo jedni na druge i dobro funkcionišemo. Nema nikakvih problema, o svemu se dogovaramo iako nam jezik nekada zna biti problem. Ipak, uspijemo jedni drugima objasniti šta nam treba", kazao je Šalja i dodao da sa Turcima radi isto onako kako bi radio sa Bosancima.

Šef projekta i predstavnik preduzeća Autoceste Federacije BiH Tarik Pihura potvrdio je da su radnici i mašine na gradilištu angažovani non-stop.

"Radi se 24 sata dnevno. U tunelima je uobičajno da se iskop vrši u toku cijelog dana, a na ostalim mjestima kao što je nasipanje trase ili na mostovima nema potrebe za tim i radi se koliko vrijeme dopušta. Poddionica Lepenica - Suhodol trenutno se radi, a u pripremi je i drugi tunel Grabosječ", kazao je Pihura i otkrio da radnici žive u kompleksu u okviru kojeg se nalaze kancelarije, spavaone i laboratorije.

Način na koji rade Turci Pihura je opisao sa tri riječi: "Profesionalno, ozbiljno i korektno". Nakon dionice Suhodol - Tarčin, turska kompanija "Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret“ će zajedno sa bosanskohercegovačkim firmama graditi još jednu dionicu autoputa na Koridoru 5C od Vlakova do Lepenice vrijednu 179 miliona eura.