biznis
0

Argeta najjača robna marka u BiH

Sarajevo-x.com
Kompanija Valicon koja provodi PGM istraživanje donosi najnovije podatke o pozicioniranosti robnih marki široke potrošnje i najnovije informacije o najjačim robnim markama u regiji, te sliku i pozicioniranost vodećih robnih marki u BiH.

Posljednji podaci PGM istraživanja za BiH pokazali su da se i dalje samo jedan robna marka iz BiH nalazi među 10 najjačih. Analizirajući domaće brendove i njihove indexe uspješnosti, primjetna je nerazvijenost bosanskohercegovačkih robnih marki u poređenju sa ostalim u zemljama regiona. Indexi uspješnosti bosanskih brendova su evidentno niži.

U pojedinim slučajevima u BiH primjetan je napredak i razvoj, kao i sistematičan rad, te vidimo da su mogući bolji rezultati u tržišnoj utakmici sa velikim multinacionalnim brendovima.

Najjača robna marka u BiH je slovenska robna marka Argeta, i upravo su njoj potrošači u Bosni i Hercegovini ponovo dali ukazali najveće povjerenje. Na drugom i trećem mjestu su tradicionalno jake multinacionalne robne marke Coca-Cola i Kraftova čokolada Milka.

Kao i prošlom razdoblju mjerenja dobar uspjeh bilježi i žvakaća guma Orbit, koja se nalazi na četvrtom mjestu, te Floriol ulje na jednom mjestu niže. Kompanija Violeta i njena istoimena robna marka toaletnog papira, zauzela je šestu poziciju. Ova marka ujedno zauzima i vodeću poziciju među domaćim robnim markama, čime je ponovo najjača domaća robna marka u BiH.

Na sedmom mjestu je robna marka iz kategorije krema za lice - Nivea. Podravkina Vegeta zauzela je osmo mjesto, ali vrijedi napomenuti da Vegeta, a na devetom i desetom mjestu se nalaze još dvije robne marke iz Hrvatske – Cedevita i Dorina. Cedevita u BiH zauzima deveto mjesto, dok na domaćem tržištu (Hrvatska) nije ostvarila plasman među deset najjačih robnih marki. Čokolada Dorina je na desetom mjestu i istu možemo proglasiti najvećim dobitnikom u odnosu na prošli val mjerenja.

Ako pogledamo ljestvicu najjačih domaćih robni marki, osim spomenute robne marke toaletnog papira Violeta (koja zauzima poziciju najjače domaće robne marke i ujedno poziciju jedine domaće robne marke među deset najjačih robnih marki u BiH) kompanija Violeta ima još tri robne marke među deset najjačih domaćih marki: na drugom mjestu Violeta maramice, na četvrtom Violeta salvete i na šestom Violeta kuhinjski ručnici.

Na trećem i petom mjestu, između robnih marki kompanije Violeta, smjestile su se dvije robne marke kompanije Klas - brašno Zlatni puder i Klas brašno. Sedmo i osmo mjestu na ljestvici domaćih dijele Bimal ulje i Vispakova kafa. Deveto i deseto mjesto pripalo je pilećim hrenovkama Ovako i Sarajevskom kiseljaku.

U regiji (uključujući: Sloveniju, Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu i Srbiju) situacija je slična prethodnim rezultatima - najjača robna marka je čokolada Milka. Drugo mjesto je zadržala jedna od najjačih globalnih marki Coca-Cola. Iza nje slijedi žvakaća guma Orbit, dok je na četvrtom mjestu najjačih robnih marki u regiji ponovno omekšivač Lenor. Na petom mjestu je marka Gillette, koja je u odnosu na proteklo razdoblje dobila na jakosti (ranije na 6. mjestu), dok je Vegeta, prva marka iz regije, "pala“ za jedno mjesto (sada je na 6. mjestu). Podravkina robna marka Vegeta se, iako sa manjim padom u ovom periodu, može pohvaliti da je najjača regijska robna marka. Nivea krema za lice zauzima sedmo mjesto.

Na osmom mjestu je Cedevita - druga najjača robna marka iz regije, a za njom slijedi Ariel (9. mjesto). Na začelju ove tabele je slovenska Paloma, koja je u odnosu na prethodno razdoblje zabilježila pad (ranije je zauzimala 7. mjesto).