auto
11

VW će MQB platformu koristiti za još dvije generacije svojih automobila

Klix.ba
Koncern Volkswagen svoju je modularnu platformu (MQB - Modularer Querbaukasten) premijerno predstavio 2012. godine, kada je na njoj nastao tadašnji Audijev model A3. Kako sada stvari stoje, koristit će je i dalje.

Do kraja 2012. godine na spomenutoj platformi nastale su tadašnje generacije modela VW Golf, SEAT Leon i Škoda Octavia, a od tada do danas koncern je modularnost platforme iskoristio prilikom proizvodnje nekolicine svojih modela, uključujući tu i aktuelne generacije VW Passata, ŠkodeSuperba, VW Tiguana, SEAT-a Ateca, Audija Q2, Škode Kodiaq i najnovijeg Volkswagenovog SUV-a Atlas.

Član uprave Volkswagena dr. Herbert Diess izjavio je da su u koncernu već odlučili da postojeću platformu iskoriste za proizvodnju naredne dvije generacije malih i srednje velikih modela automobila koji će imati pogon preko predenje osovine, a pri tome neće biti potrebe za novim velikim investicijama, što će koncernu na kraju osigurati veću dobit.

Odluka čelnih ljudi koncerna o zadržavanju MQB platforme zapravo i nije veliko iznenađenje, a smatra se jednom u nizu odluka s kojima bi se trebali ublažiti enormni troškovi koje je koncernu prouzrokovala nedavna afera „dieselgate“.

Planovi VW-a podrazumijevaju enormno povećanje godišnje proizvodnje automobila koji su zasnovani na MQB platformi, a tome će svakako pomoći nekoliko novih modela koji su u završnoj fazi razvoja. Među njima su i nove generacije modela VW Polo i SEAT Ibiza koji bi se na tržištu trebali pojaviti naredne godine, a pored standardnih cestovnih verzija oba spomenuta modela trebala bi dobiti i svoja crossover izdanja.

U slučaju SEAT-a, crossover na bazi Ibize trebao bi se zvati Arona, a aktuelni MPV model Alhambra 2018. godine trebao bi biti zamijenjen praktičnijom crossoverom verzijom koja je prikazana konceptnim modelom 20V20.

Na MQB platformi planirane su i naredne generacije gradskih modela VW up!, Škoda Citigo i SEAT Mii, kao i naredne generacije VW modela Passat CC i Touareg čije se predstavljanje očekuje naredne godine.

U Volkswagenu također razvijaju sličnu modularnu platformu (MEB) koja bi trebala poslužiti za električne automobile, jer je najavljeno da će koncern do sredine naredne dekade na tržištu imati više od 30 automobila koje će pokretati isključivo elektromotori.