{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Volvo XC90 najvredniji švedski izvozni proizvod

S
15.11.2011. u 14:37
0
4
Volvo XC90 najvredniji švedski izvozni proizvod
0
Mnogi su kritičari tvrdili da je Volvo prekasno ušao u SUV segment, s obzirom na to da je model XC90 predstavljen tek u januaru 2002. godine, na sajmu automobila u Detroitu. Ipak, genijalni je XC90 revitalizirao čitav segment, prevazilaženjem tipičnih problema prvih SUV modela.
Već 2005. godine godišnja prodaja modela XC90 dostigla je brojku od 86.000, čime je ovaj automobil postao navredniji švedski izvozni proizvod.

''XC90 je bio prvi predstavnik nove generacije SUV automobila. Njegov spoj SUV prostranosti, kvaliteta klasičnog automobila i inovativni sigurnosni elementi bili su recept za trenutan uspjeh u segmentu koji je tada mučili brojni problemi'', tvrdi Stefan Jacoby, predsjednik Volvo Car korporacije.

Na početku novog milenija, SUV segment je praktično procvjetao. Robusan izgled, prostranost i visoka pozicija sjedenja bili su recept za veliku popularnost, naročito u SAD-u. Ipak, vozne karakteristike na nivou teretnih vozila, učinile su ih podložnim prevrtanju.

Stvaranje nove generacije SUV-a

Direktor projekta Hans Wikman i njegov tim bili su odlučni da riješe sve probleme koji su mučili SUV modele, a u maju 1999. godine predsjednik korporacije Tuve Johannesson dao im je zeleno svjetlo na testnom poligonu u Arizoni. Wilkman se prisjeća rada na vrelom pustinjskom suncu: ''Bilo je mnogo tenzija vezanih za projekat, zbog prethodnih promašaja. Ipak, stvorili smo prikladan dizajn, koji je odobren bez oklijevanja''.

Doug Frasher, koji još uvijek radi u Volvo Cars Monitoring i Concept centru u Camarillu u Kalifoniji, bio je ponosan otac pobjedničkog dizajna. ''Model koji smo prikazali menadžmentu bio je gotovo identičan produkcijskoj verziji koju smo otkrili u Detroitu. Dobro smo uradili domaću zadaću, naročito zahvaljujući ženskom dijelu ekipe, jer su SUV-ove tada uglavnom vozile žene, pa je njihov doprinos bio dragocjen'', tvrdi Frasher.

Ženska referentna grupa

Ženski dio ekipe koja je radila na razvoju modela XC90, uključujući i glumicu Maud Adams, inspirisao je oblik modela XC90, naglašavanjem elegancije umjesto tipičnog ''macho'' izgleda većine SUV modela. Doug Frasher se prisjeća: ''Mnogo smo radili na dizajnu koji je morao odisati snagom i zaštitom, bez glomaznosti. Kao rezultat, XC90 je mišićav, ali ne i agresivan automobil''

Razvojni tim uspio je unutar dužine od 480 cm smjestiti udobnih sedam sjedišta, te je tako postavio težak zadatak za konkurenciju.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: