Regionalna promocija u Rovinju
59

FOTO+VIDEO / Vozili smo Renaut Clio četvrte generacije

Piše: D.S.
Foto: D. S./Klix.ba
(Foto: Renault press)
Clio je uvjerljivo najuspješniji Renaultov model s skoro dvanaest miliona prodatih primjeraka u tri generacije od 1990. godine do danas. Jasno, njegovo četvrto izdanje mora biti jednako dobro ili još bolje, a da li je zaista tako imali smo priliku provjeriti na prvim probnim vožnjama u Rovinju.

Iako je to fraza koja se često koristi prilikom dolaska bilo kojeg novog modela, činjenica je da konkurencija zaista nikada nije bila veća i snažnija u ovom segmentu. Pored ustaljene konkurencije iz Francuske i Njemačke, Clio u svom četvrtom izdanju mora odbraniti svoju čast i pred sve boljim i uvjerljivijim istočnjacima kao što je KIA Rio. Stoga, u Renaultu nisu ništa prepustili slučaju, te su sve raspoložive snage uposlili za kreaciju novog Clia.

Novi Clio prvi je serijski model koji potpuno izražava Renaultov dizajnerski preporod, inspirisan radom Laurensa van den Ackera. Cilj je bio preslikati stil i osećaje konceptnih Renaultovih modela na serijske automobile. Novi Clio ispunjenje je tog obećanja.

Novi Renault Clio otprve je prepoznatljiv zahvaljujući prednjem kraju na kojem se ističe predimenzionirani Renaultov logotip na crnoj pozaini. Prvi put se takav izgled pojavio na konceptnom DeZiru. Svjetla naglašena hromiranim elementima i dnevna LED svjetla koja su integrisana u masku dodatno pojačavaju izražajnost prednjeg dijela.

Iako je dostupan samo u verziji s 5 vrata, novi Renault Clio ističe se sportskim dizajnom koji je naglašen “skrivenim” zadnjim ručkama blizu zadnjeg bočnog stakla.

Konstruktori novog Clija posebnu pažnju su dali usklađivanju dimenzija: dužina je 4.062 mm, širina 1.732 mm (bez retrovizora) i visina 1.448 mm, Novi Clio je nizak, tačnije 45 mm niži od Clija III, ali su ujedno i tragovi prednjih i zadnjih točkova znatno prošireni.

Novom Renaultu Cliju zapisano je u genima da mogućnost uređenja po želji podigne na novi nivo. U unutrašnjosti i izvana predviđene su površine namjenjene uređenju po mjeri, od upravljača do bočnih zaštitnih letvica na vratima. Kombinacije su brojne, a kupci mogu odabrati poseban karakter svog novog Clija s jednom od tri teme uređenja: Trendy, Sport i Elegant. Nudi se ponešto za svačiji džep jer je ponuda dostupna već od najprodavanijih modela, a elementi se ugrađuju fabrički.

Ponuda personalizacije sadrži pet paketa vanjskog uređenja kojima se naglašavaju različiti dijelovi karoserije primjenom hromiranih elemenata ili elemenata u boji, tri krovna ukrasa, dvije boje 16-inčnih i četiri boje 17-inčnih točkova s dijamantnim efektom, sedam paketa unutrašnjeg uređenja koji raznim bojama ili motivima naglašavaju različite dijelove kabine i naravno četiri uređenja unutrašnjosti kojima se usklađuje boja armaturne ploče s bojom presvlaka i obloga na vratima.

Naglasak na savremenim tehnologijama Slično kao i njegov direktni rival, Peugeot 208, novi Renault Clio prije svega ističe brojne tehnološke novosti zbog kojih njegov kokpit više izgleda kao inovativni tablet računar nego unutrašnjost jednog gradskog automobila.

Tako Clio već u osnovnoj verziji ima radio opremljen Bluetoothom, koji omogućuje slušanje muzike s prenosivih uređaja i telefoniranje slobodnih ruku. Uređaj može preuzeti i imenik s mobilnog telefona, mikrofon je ugrađen u auto, a obrada zvuka je optimizirana. Svaki radio u Cliu tako ima USB i AUX priključak za punjenje i upravljanje izbornicima prenosivih uređaja ili telefona.

Također, dio standardne opreme u dva do tri paketa je sistem Media Nav koji ima ekran od 18 cm osjetljiv na dodir i koji obuhvata radio i tehnologiju Bluetooth, za slušanje muzike s odgovarajućih prenosivih uređaja i telefoniranje slobodnih ruku. Druge uređaje je moguće spojiti preko prednjih USB i 3,5-mm priključaka. Media Nav nudi navigaciju “Nav N Go” s 2D i 3D prikazom. Zahvaljujući USB-u i internetu, korisnici mogu ažurirati sadržaj autokarata.

Naravno, najslađa tehnološka poslastica u Cliu je sistem Renault R-Link koji će naknadno biti dostupan uz doplatu. Renault R-Link omogućuje vozačima da raspolažu korisnim informacijama u pravo vrijeme, a da ne moraju skidati pogled s puta. Sistemom Renault R-Link upravlja se uz pomoć ekrana osjetljivog na dodir ili komandama pri upravljaču. R-Linkom može se upravljati i glasom, što upotrebu čini još praktičnijom i sigurnijom. Funkcija Text To Speech (TTS, tekst u govor) omogućuje čitanje poruka i RSS sadržaja naglas.

Aplikacije R-Link pokrivaju brojna područja koje je najlakše nabrojati: • Komunikacija: e-pošta, društvene mreže, internet pretrage… • Izbor najbolje rute: usluge LIVE TomTom® (HD traffic®, upozorenja na radare u državama gdje je to dopušteno, TomTom Places, vremenske prognoze Coyote Series u državama gdje je ponuda dostupna), cijene goriva, traženje parkirnih mjesta… • Praktične informacije: imenik, žute stranice, hoteli, restorani… • Mobilnost: putovanje na više načina, javni prijevoz • Budžet: osiguranje, Renaultovi savjeti… • Podaci o vozilu: praćenje održavanja, priručnici za upotrebu… • Zabava: igre, turističke informacije, izbor zvuka motora, personalizacija… • Profesionalna upotreba: Voditelji flota mogu iskoristiti umreženost vozila da prikupljaju podatke o njima.

Još jedna tehnološka novost je i sistem nazvan Renault Bass Reflex koji je dostupan u svim verzijama novog Clia, a koji može reproducirati glasnoću i razinu slušateljskog užitka jednaku kućnim zvučnicima zapremine od 30 dm3. Duboki su tonovi snažniji, a pragovi zasićenja i izobličenja pomaknuti. Sistem se temelji na primjeni akustičnih otvora i to je njegova svjetska premijera u automobilskoj industriji.

Treba spomenuti i aplikaciju R-Sound Effect u okviru sistema Renault R-Link. Taj novitet omogućuje putnicima u novom Cliju da uživaju u zvuku motora koji odabere vozač. Naime, aplikacija preko zvučnika reproducira zvukove drugih motora, i to u skladu s brzinom i ubrzanjima. Tako je moguće u Cliju imati vjeran zvuk nekog rasnog Renault Sport modela ili moćnog V6 motora. Sa šest posebnih i privlačnih zvukova motora, dostupnih putem samo jednog dodira ekrana, ova aplikacija će vjerovatno biti vrlo popularna.

Novi i stari motori u potjeri za efikasnošću Kako bi ujedinili malu potrošnju s užitkom vožnje, novi Clio nudi uvelike osavremenjenu paletu benzinskih i dizelskih motora. Dva nova benzinska motora Energy TCe 90 i TCe 120 EDC spajaju vrlo malu potrošnju i emisiju CO2 s istinskim osjećajem ubrzanja i odziva. Dizelski motori Energy dCi nove generacije, također znatno obnovljeni, omogućuju novom Cliju da ruši rekorde u ekonomičnosti uz isti užitak u vožnji.

Novi Renault Clio prvi je Renaultov automobil s novim trocilindarskim turbomotorom Energy TCe 90. Iako je to prvi Renaultov trocilindarski motor dobro se snalazi u spajanju užitka vožnje i izvanredne ekonomičnosti. Ovaj trocilindraš iz radne zapremine od 898 cm3 i uz pomoć turbopunjača ističe se performansama atmosferskog motora od 1,4 litre, što znači da proizvodi 90 KS pri 5.250 o/min i 135 Nm okretnog momenta već od 2.500 o/min, s tim da je 90% okretnog momenta dostupno već pri 1.650 o/min.

U odnosu na prethodnika, motor 1.2 TCe sa 100 KS, ovaj trocilindarski motor se može pohvaliti prosječnom potrošnjom od samo 4,3 l/100 km i emisijom CO2 od 99 g/km, što predstavlja smanjenje od 21%.

Porodica motora Energy proširuje se uvođenjem nove verzije motora 1.5 dCi od 90 KS sa sistemom Stop & Start, a koji se ističe okretnim momentom od 220 Nm dostupnim već pri 1.750 o/min, što je povećanje od 20 Nm u usporedbi sa sadašnjom verzijom motora dCi 90. Ova nova i poboljšana verzija s dužim prenosnim odnosima nosi oznaku Renault eco2 jer troši samo 3,2 l/100 km, a emisija CO2 iznosi niskih 83 g/km.

Potpuno novi motor u ponudi Clia je i TCe 120 koji u seriji dolazi s automatskim mjenjačem s dvostrukim kvačilom i šest stepeni prenosa (EDC). Ovaj motor s četiri cilindra i zapreminom od 1,2 litra s performansama atmosferskog motora od 1,6 litre proizvodi 120 KS i okretni moment od 190 Nm već od 2.000 o/min. U prodaji će se naći u prvom tromjesečju 2013. godine i bit će među najekonomičnijim i najsnažnijim u svojoj klasi.

Čvršći, upravljiviji i udobniji Novi Clio izgrađen je na platformi B poput Clija III, a to je platforma na kojoj se temelji dvadesetak modela Renault-Nissan alijanse i koja je poboljšana za do 36 mm širim tragom točkova i za 14 mm većim međuosovinskim razmakom, kao i temeljitim programom smanjenja mase.

Prednji ovjes je pseudo-MacPherson konfiguracije što je provjereno rješenje, dok je na zadnjem dijelu unaprijeđena torzijska osovina s programiranim deformiranjem i spiralnim oprugama. Novost je ugradnja stabilizatora na zadnjem ovjesu, čime je povećana stabilnost u zavojima, dok su "selen" blokovi sada izrađeni od poliuretanske smjese zbog kojih je Clio udobniji ali i precizniji u vožnji.

Raduje i činjenica da je električnim servom ojačani upravljač sada bolje podešen, te je direktniji nego prije zbog bržeg upravljačkog mehanizma (2,71 okretaja od jednog do drugog kraja). Cliom je zbog ovoga lakše manevrisati i ugodnije ga je voziti, posebno u gradu jer i prečnik kruga okretanja iznosi 10,6 metara.

Odlikaš u aktivnoj i pasivnoj sigurnosti Novi Clio već je dobio ocjenu od 5 zvjezdica nakon testova pasivne sigurnosti koje je provela nezavisna organizacija EuroNCAP. Ovaj rezultat dobijen je u okviru pooštravanja postupaka ocenjivanja od januara 2012. Sa 85% ukupnog rezultata, novi Clio pokazuje daljnji napredak u poređenju sa svojim prethodnikom i time se smješta među vodeće modele u svom segmentu nakon što je dobio najbolju ocjenu za zaštitu djece, zaštitu pješaka u slučaju sudara kao i za sigurnosnu opremu.

Clio četvrte generacije stiže tokom oktobra ove godine na sva tržišta u regiji, pa tako i na tržište BiH, s tim da će u početku prodaje biti dostupna petovratna verzija. Kako je ranije i najavljeno Clio IV neće biti ponuđen u verziji s troje vrata, ali će u prvom tromjesečju ponuda najprodavanijeg Renaulta biti obogaćena karavanskom Grandtour verzijom i naravno najpoželjnijom Renault Sport verzijom s 1,6-litarskim turbobenzinskim motorom i 200 KS.

Zvanične cijene za tržište Bosne i Hercegovine još uvijek nisu potvrđene, ali je izvjesno da će osnovni Clio s 1,2-litarskim atmosferskim motormo od 75 KS koštati manje od 20 hiljada konvertibilnih maraka, dok se ujedno očekuje da će se kod nas upravo s ovim motorom najviše i prodavati novi Clio, iako su ponuđeni mnogo moderniji i bolji motori.