{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Vozili smo novu Toyotu Aygo u Rotterdamu

30.6.2014. u 09:59
655
22
Vozili smo novu Toyotu Aygo u Rotterdamu
655
Prošlo je devet godina otkako se Toyotin supermini Aygo prvi put pojavio na tržištu. Ovaj kompaktni gradski automobil oduševio je svojom pojavom, a sa 760.000 prodanih primjeraka prevazišao je sva očekivanja Toyote u ovih devet godina. Sada je dobio i nasljednika. U zemlji tulipana i beskonačnih ravnica imali smo priliku voziti novu generaciju Ayga i uvjeriti se koliko je bolji od svog prethodnika.
Vrijeme kada je došao prvi Aygo i vrijeme kada dolazi druga generacija Ayga umnogome se razlikuju. Kada je 2005. godine uspješan brak između Toyote i grupacije Peugeot-Citroen izrodio Aygo, C1 i 107 tržište je žudilo za maštovitim, praktičnim i jednostavnim gradskim superminijima. Odlični rezultati ovog trojca pokazali su da je ideja bila dobra, ali iako je neko vrijeme bila uspavana, stigla je i konkurencija koja je podigla igru na viši nivo i u ovoj klasi. Dolaskom superminija iz VAG grupacije, odjednom su Aygo i kompanija postali stara vijest koja se ne može nositi sa kvalitetom Up!-a i Citigoa.

Jasno, Toyota i ekipa nisu dugo čekali, praktično su odgovor imali već u pripremi, pa je pred nama u Rotterdamu zasjao potpuno novi Aygo. Radiklano drugačiji od svog prethodnika, a opet dovoljno prepoznatljiv.

Na prvi pogled novi Aygo je znatno moderniji od svog prethodnika, a sam dizajn baziran je na tome da privuče mlade i urbane ljude željne zabave. Iz Toyote navode da je primarni cilj bio napraviti auto u koje će se ljudi na prvi pogled zaljubiti, a koliko su uspjeli u tome ipak će najbolje presuditi sam odziv kupaca i tržišta.

Novi Aygo sada je dugačak 3,455 mm, što je za 25 mm više od svog prethodnika, dok je visina zbog aerodinamike smanjena za 5 mm. Međutim, ono što je najbitnije jeste da je prostor za glavu vozača i suvozača povećan za 7 mm, a širina za 8 mm čime se dobilo na komforu, odnosno stabilnosti samog automobila.

Na prednjem dijelu ne možete a da ne primijetite upečatljivi "X" integrisan u sam dizajn karoserije čime se željelo asocirati na japansku kulturu mladih, koju odlikuju jaki i otvoreni oblici i forme. Time, ali i nizom drugih detalja poput manjeg, skoro neprimjetnog zadnjeg spojlera, te lajsni na bokovima, novi Aygo dobio je primijetno robustan i sportski izgled.

Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba


Kao i kod prethodnika, u opciji dolaze modeli sa troje ili petoro vrata, a ono najzanimljivije kod novog Ayga je što su iz Toyote kupcima ostavili mogućnost biranja, odnosno mijenjanja boje i pojedinih dijelova karoserije.

Tako, naprimjer, kupci mogu birati lajsne na vratima u drugoj boji, drugačije čepove na aluminijskim felgama, te još više od 10 dijelova na automobilu. Ukoliko vam dosadi, sve ove dijelove možete ponovo zamijeniti novim. Ovaj paket opreme nazvan je "X - Play“.

Ono što primijetite kada otvorite vrata novog Ayga, jeste da je njegova unutrašnjost pretrpjela velike promjene, te je znatno bogatija od starijeg modela. Veliki, 7-inčni "touch screen“ ekran, ogromni brzinomjer, te crni lak čine da kokpit Ayga sada izgleda dosta raskošnije.

Pažnju privlače i neočekivano velika, raskošna ali i udobna sjedišta, dok je generalno povećan prostor u kabini što vožnju čini dosta ugodnijom. Debeli nasloni prednjih sjedišta u prethodnom Aygu napravili bi problem s prostorom na zadnjim sjedištima, ali kako je novi Aygo duži tako je i ponuda prostora nazad ostala zadovoljavajuća.

Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba


Ekran osjetljiv na dodir dobio je ime "X touch", a pruža dosta dodatnih mogućnosti i zabave. Osim sata, navigacije te pristupanja audio uređaju, ovaj ekran visoke rezolucije projektuje i sliku sa kamere za parkiranje. Možda najinteresantnija činjenica jeste i to da svoj smartphone možete vrlo lako povezati sa ovim ekranom, te tako možete pristupiti svojim kontaktima, galeriji sa fotografijama, a ako imate i 3G internet gledati i slušati muziku preko YouTubea.

Svemu ovome naravno, dosta je doprinijela činjenica da je model kojeg smo imali priliku voziti bio bogatije opremljen od standardnog, što ne znači da Toyota nije napravila veliki iskorak u ovom segmentu obzirom da u osnovnom paketu opreme novi Aygo nudi audio sistem sa USB i AUX ulazima, dnevna LED svjetla, VSC (Toyotin naziv za ESP), te hill assist control, odnosno pomoć pri kretanju u brdu. U dodatnoj opciji za kupce tu su i kožna sjedišta, panoramski krov, automatski klima uređaj kao i "smart key“, odnosno ulazak i pokretanje automobila bez vađenja ključa iz džepa.

Od starijeg modela ostali su samo simpatični otvori za ventilaciju. Ono što možda i nije za pohvalu, jeste kvalitet plastike na instrument tabli koja je ipak kruta i gruba na dodir, što iznenađuje s obzirom na nivo kvaliteta koji je konkurencija u međuvremenu nametnula u ovoj klasi.

Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba


Zapremina prtljažnika je povećana za 29 litara, što u konačnici daje 168 litara, što bi trebalo biti dovoljno svima kada se uzme u obzir namjena i sama veličina automobila. Nažalost, i ovdje Aygo pomalo kaska za konkurencijom, jer većina najžešćih njegovih rivala već ima preko 250 litara zapremine, ali treba imati na umu da su Aygo i njegova braća i dalje najkompaktniji i najokretniji modeli među superminijima. U ovoj klasi manjak centimetara u dužini je često veća prednost, nego koji centimetar viška u unutrašnjosti.

Što se motora tiče, tu i nije bilo velikih promjena u odnosu na stariju generaciju. Novi Aygo dolazi u opciji sa samo jednim motorom, trocilindričnim jednolitarskim benzincem sa 69 konjskih snaga i 95 Nm obrtnog momenta. Performanse su ostale gotovo jednake prethodniku, dok je zvučna izolacija nešto bolja, a sam zvuk motora i dalje je zabavan i podsjeća na bokser motore.

Toyota se u ovom segmentu potrudila smanjiti već dosta malu potrošnju goriva, pa tako uz smanjenje mase kompletnog automobila, više nego odlični Start&Stop sistem, te bolju aerodinamiku prosječna potrošnja goriva iznosi skoro nevjerovatnih 3,8 litara. Za svaku pohvalu je i emisija CO2 gasova koja iznosi samo 88 g/km.

U ponudi su dva mjenjača, manuelni petostepeni i automatski "X-shift“ također petostepeni sa mogućnošću ručne promjene brzina.

Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba


Novi Aygo će sa manuelnim mjenjačem do stotke ubrzati za ne tako brzih 14,2 sekunde (15,5 sa X-shiftom) te postići maksimalnu brzinu od 160 km/h, što ga ne odlikuje dinamičnim i sportskim automobilom, a što naravno i nije bio cilj u Toyoti, međutim, ostali smo pozitivno iznenađeni agilnošću, odnosno živahnošću ovog mališana. Ruku na srce, tome su u mnogome doprinijeli putevi u Holandiji kojima smo imali priliku isprobati novog Ayga, a koji su i više nego savršeni, bez ijednog većeg brda.

Sve u svemu, čini se da je Toyota je napravila odličan posao. Novi Aygo je sada znatno kompletniji i kvalitetniji mali gradski automobil i ne sumnjamo da će postići uspjeh svog prethodnika. Na našem tržištu pojavit će se u septembru ove godine sa cijenom od 17.800 KM za srednji paket opreme.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: