Testovi
49

Vozili smo novi Renault Twingo

Piše: D. B.
Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba
(Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba)
Renault je početkom godine predstavio novi Twingo, treću generaciju koja dolazi 20 godina nakon prvog modela ovog sjajnog malog gradskog automobila. Imali smo priliku uvjeriti se u ekonomičnost, praktičnost i funkcionalnost ovog simpatičnog superminija na prometnim ulicama Beograda.

Novi Twingo je najavljivan konceptima Twin'Z i Twin'Run, koji su predstavljeni početkom 2013. godine. Nakon toga je došao serijski model, koji se proizvodi u postrojenju u Novom Mestu u Sloveniji.

Potpuno novi model s motorom u stražnjem dijelu

Renault je treću generaciju modela Twingo u odnosu na prethodnika promijenio iz temelja. Automobil je dobio inovativnu platformu sa motorom smještenim u stražnjem dijelu, što je rezultiralo mnogobrojnim i nimalo zanemarivim prednostima. Jedna od najvažnijih je svakako krug okretanja od samo 4,3 metra, što znači da se automobil može okrenuti gotovo u mjestu, a što nam je i dokazao na regionalnoj prezentaciji u Beogradu. Novi Twingo je dostupan samo kao verzija s pet vrata, i to po prvi put u svojoj historiji. To na prvi pogled i nije primijetno, jer su ručke stražnjih vrata poprilično "sakrivene", a stražnja vrata imaju stakla koja se samo otvaraju u stranu.

Manji spolja, veći iznutra

Položaj vozača u novom Twingu omogućava odličnu preglednost. Sam automobil je 10 cm kraći od prethodnika, zbog čega je fascinantan podatak da je njegova unutrašnjost duža za 23 cm. Obaranjem suvozačevog i zadnjeg sjedišta dužina utovarnog prostora iznosi 2,31 metar.

Kada već govorimo o dimenzijama, treba reći da je novi Twingo dug 3,59 metara, širok 1,64 (bez retrovizora), visok 1,55 metara, a međuosovinsko rastojanje iznosi 2,49 metara.

Napokon razigran i hrabar dizajn koji ga je i proslavio

Twingo se u svojoj trećoj generaciji vraća svojim korjenima. Prvi Twingo kupce nije privukao samo svojom praktičnošću, nego i neobičnim dizajnom. Druga generacija Twinga je tu zakazala, pa se Twingo utopio u moru sličnih superminija, što su prodajni rezultati i pokazali. U trećoj generaciji Renault ispravlja nepravdu, i Twingo dolazi definitivno kao jedan od najzanimljivijih i najoriginalnijih pripadnika ove klase.

Renault je ponudio i širok izbor boja karoserije koje su zanimljivo i nazvane, pa Twingo možete odabrati u Dragee plavoj, Flamme crvenoj, Eclair žutoj, Cristal bijeloj, Pacifique plavoj, Etoile crnoj i Cappuccino smeđoj boji.

Twingo je svojim dizajnom obuhvatio sve Renaultove dizajnerske elemente. Na prednjoj strani agresivnog izgleda je veliki logotip Renaulta, a ispod 'naboranog' prednjeg poklopca karakter Twinga ističu svjetla sa pokazivačima smjera u vrhu koja čine skup sa okruglim dnevnim svjetlima sa četiri LED-ice, dok agresivniju stranu Twingo pokazuje velikim otovorom za zrak.

Glavna karakteristika dizajna novog Twinga je bočna linija iznad blatobrana, koja se proteže punom dužinom i može se naglasiti zanimljvo dizajniranim aplikacijama, kojih u ponudi ukupno ima šest. Bočne ukrasne letvice se također mogu naručiti u različitim bojama, kao i kućišta retrovizora. Za sportski utisak i kompaktan izgled zaslužan je i promišljeno dimenzioniran zadnji spojler koji dolazi na svim verzijama novog Twinga.

Uz doplatu je na Twingu moguće dobiti i električni platneni krov koji nudi otvor dug 71 i širok 68 cm, tako da putnici mogu uživati u panoramskom pogledu, a što su kupci prve generacije Twinga vrlo često odabirali i isticali kao veliku prednost.

Praktičan i uz manji prtljažnik

Kako je Renault u razvoju novog Twinga sarađivao sa Daimler-om koncepcija se prilično promjenila u odnosu na prethodne dvije generacije. Izuzetno dug međusovnski razmak u odnosu na dužinu karoserije i smještaj motora nazad, kao i pogon na zadnje točkove, učinili su da Twingo bude zaista poseban primjerak klase. Zbog smještaja motora nazad najviše je žrtvovan prtljažnik, pa Twingo ima najmanji "gepek" u klasi, sa samo 188 litara zapremine u osnovnoj postavci. Srećom Renault je osmislio i vrlo jendostavan ali promišljen sistem pomjeranja naslona zandjih sjedišta čime prtljažnik raste na 219 litara, s tim da tada treba zaboraviti na iole ugodno sjedenje na zadnjim sjedištima.

Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba
Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba

Generalno, u Twingu se nazad sjedi iznenađujuće ugodno, dok prostora za glave i noge ima više nego i u nekim većim automobilima. Putnici nazad bi se mogli požaliti tek na masivne naslone prednjih sjedišta koji skoro u potpunosti zaklanjaju pogled prema napriejd.

Osim toga što je malen, praktičan i funkcionalan, novi Twingo je i veoma siguran automobil. Na Euro-NCAP testiranju je dobio četiri zvjezdice za sigurnost, što je odličan rezultat, posebno zbog činjenice da su pooštreni kriteriji, te s obzirom na klasu kojoj Twingo pripada.

Kakve Twingo naplatke ima, također ovisi o verziji, a dostupni su u dimenzijama od 15 i 16 inča (15-inčni: Exception, Argos / 16-inčni: Juvaquatre, Emblème) i u četiri boje.

Naglasak na multimediji i povezivosti

Twingo je jedini gradski automobil koji nudi dva multimedijska sistema, besplatan navigacijski sistem baziran na sistemu R&GO, koji se povezuje sa smartphoneom, ili ugrađeni tablet R-Link Evolution s mnogobrojnim aplikacijama korisnim za vozača.

U unutrašnjosti automobila su "žive" boje i šarenilo, čime su ukrašeni čak i veoma korisni pretinci. Izuzetno privlačan upravljač s ravnim donjim dijelom sadrži i nekoliko funkcija za upravljanje sistemima u automobilu.

Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba
Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba

Kada je riječ o opremi, kupci mogu birati između tri paketa opreme. Ako preferirate sportski ugođaj, za vas je idealan paket Sport, koji donosi crveno-crnu kombinaciju boja u unutrašnjosti, kožne presvlake, sjenilo instrumenata u kombinaciji crvene i crne boje te aluminijem presvučene papučice.

Dva motora u tri verzije uz iščekivanje jačeg modela

U ponudi motora za novi Twingo nalaze se tri trocilindrična benzinska motora, SCe 70, SCe70 Stop & Start te Energy TCe 90, dok se za sada očekuje dolazak snažnije sportske verzije. Nažalost u ovoj generaciji izostaće Twingo Renault Sport, ali će biti ponuđen model koji bi trebao biti ekvivalent Cliu GT i Meganeu GT.

Motor SCe 70 zapremine 999 cm3 razvija 70 KS uz 91 Nm obrtnog momenta, te je zaista osnovni izbor za kupce koji će svoj Twingo gotovo isključivo korisititi u gradskim uslovima vožnje. Uparen je sa petostepenim manuelnim mjenjačem i zadovoljava EURO 5b ekološku normu. Prosječna potrošnja prilikom gradske vožnje iznosi 5,6, a na otvorenom 3,9 litara.

Motor SCe 70 Stop & Start ima istu zapreminu, snagu i mjenjač, a zadovoljava EURO 6b ekološku normu zahvaljujući start/stop sistemu. Prosječna gradska potrošnja iznosi 5, a izvangradska 3,7 litara, što se također može zahvaliti sistemu koji gasi motor prilikom svakog stajanja.

Motor Energy TCe 90 ima zapreminu od 898 cm3, isporučuje 90 KS uz 135 Nm obrtnog momenta, zadovoljama EURO 6b ekološku normu, u gradu troši 4,9, a na otvorenom 3,9 litara goriva, te predstavlja najpoželjniji izbor motora. Sa ovim motorom Twingo pokazjje i svoj zabavni faktor, te djeluje mnogo uvjerljiviji i sigurniji pri većim brzinama.

U gradskoj vrevi kao riba u vodi

Na vožnjama Twinga kroz gradske gužve Beograda isprobali smo Twingo SCe 70 sa Stop & Start sistemom, koji je poprilično dobro snalazio u urbanim izazovima. Izuzetno kompaktni Twingo uzeo je najbolje od koncepcije sa motorm pozadi, što je omogućilo da se prednji točkovi mogu zakretati pod velikim uglom i daju mu izuzetno mali krug okretanja. U vožnji smo laganim i preciznim manevrima Twingo uspješno "provlačili" kroz gradsku gužvu, a kada je to bilo potrebno, pokazao je svoju dinamičnu stranu, iako to dosta bolje radi sa snažnijim turbomotorom. Okretanje automobila i upravljanje njime je bilo izuzetno lagano, baš onako kako nam je to Renault i predstavio na posebnom poligonu sa usko i često postavljenim čunjevima.

Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba
Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba

S obzirom na to da se radi o malom gradskom automobilu, boravak u Twingu je iznenađujuće udoban i ugodan, a utisak popravlja i sam dizajn i odabir boja. Jasno, kvalitet plastičnih obloga je u skladu sa cjenovnim rangom, dok je nivo završne obrade zadovoljavajući, te Twingo ostavlja utisak kvalitetno sastavljenog i čvrstog malog automobila.

Također u Twingu ne nedostaje pretinaca i to na vrlo neobičnim mjestima, poput onih ispod zadnjih sjedišta, a svi pretinci i komande su na dohvat ruke. Zbog nove instrument table, automobil nema obrtomjera, ali ga je moguće "dobiti" povezivanjem s Android uređajem i instaliranjem odgovarajuće aplikacije.

Sjedišta su udobna, ali slično kao i u prethodnom Twingu pri podešavanju pozicije dominira nešto viši položaj, koji svakako ima dobru stranu u smislu bolje preglednosti. S obzirom na to da automobil ima motor u zadnjem dijelui, očekivali smo nešto više buke i vibracija na zadnjem sjedištu, ali to nije bio slučaj. Putnici, čak i oni nešto višeg rasta, moći će se sasvim udobno smjestiti. Novi Twingo je prije svega gradski automobil, ali će vam pružiti sasvim solidnu udobnost i na nešto dužim relacijama.

Zvanični cjenovnik za tržište Bosne i Hercegovine još uvijek nije formiran, ali prema najavama novi Twingo biće u cjenovnom rangu svog prethodnika, pa tako okvirna cijena osnovnog modela novog Twinga iznosi 8.100 eura, što zvuči kao sasvim promišljen iznos, pogotovo jer sada Twingo za te novce nudi dosta toga što konkurencija nema.