{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Vozili smo Mercedes-Benz GLA, novu C-Klasu, E63 AMG, SL63 AMG, S500 i V-Klasu

17.6.2014. u 09:15
29
46
Vozili smo Mercedes-Benz GLA, novu C-Klasu, E63 AMG, SL63 AMG, S500 i V-Klasu
29
Mnogi bi rekli ostvarenje dječačkih snova, i bili bi u pravu. Vozili smo najbolje od najboljih, Mercedesove AMG modele, ili kako ih oni nazivaju "auta iz snova“. Sa ukupnom snagom od preko 2.000 konjskih snaga A45 AMG, CLA 45 AMG, SLK55 AMG, E63s AMG i SL63 AMG pokazali su se brutalnim u punom smislu te riječi. Osim toga uvjerili smo se u najnovije sisteme sigurnosti i tehnička dostignuća, kao i off-road sposobnosti Mercedesovih terenskih modela.
Mercedes-Benz još jednom je dokazao da su među vodećim brendovima auto industrije u svijetu. Kako se sa novim partnerom, komapnijom Starline iz Sarajeva Mercedes-Benz vraća na tržište Bosne i Hercegovine, tako se ukazala potreba i da se nadoknadi "gradivo", tačnije brojne novosti i noviteti koje je Mercedes-Benz "pustio" na tržište u međuvremenu. Tako smo zajedno sa novinarima iz regije u organizaciji kompanije Star Import imali priliku biti dio "Star Experience" jedinstvenog događaja koji se organizuje kako bi se pokazalo najbolje što Mercedes-Benz u ovom trenutku nudi.

Na stazu Nacionalne vozačke akademije (NAVAK) u mjestu Subotište u blizini Beograda stigli smo rano ujutro gdje nas je dočekala topla dobrodošlica ljudi iz Mercedesa. Nakon kratkog briefinga stručnjaci iz Štutgarta predstavili su nam najnovija tehnička dostignuća koja se ugrađuju u nove modele ove marke. Tako je luksuzni S500 L uz pomoć sigurnosnog sistema „intelligent drive“ uspješno je savladao sve prepreke koje su nam se našle na putu. Mercedes-Benz kao i uvijek posebnu pažnju pridaje sigurnosti putnika, ali i drugih učesnika u saobraćaju, pa je naš automobil pri brzini od oko 50 km na sat uz pomoć sistema PRE-SAFE prepoznao da vozilo ispred njega stoji te se automatski zaustavio bez reakcije vozača. Osim toga, S-klasa posjeduje i sistem stereo kamera koje daju 3D prikaz slike oko auta, prepoznaju opasnost, te reaguju u djeliću sekunde zahvaljujući čemu se naš testni auto automatski zaustavio i ispred lutke pješaka. Iz Mercedesa garantuju da ovaj sistem reaguje do brzine od 50 km/h.

Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba


Uz već poznati tempomat sa regulacijom rastojanja Distronic Plus i Atention Assist koji prati budnost vozača, testna S-klasa je pokazala kako može sama i da se parkira, te isparkira, a tu je bio i Intelligent light sistem sa aktivnim svjetlima i dugim svjetlima sa automatskom regulacijom. Da ne biste skrenuli iz svoje trake tu je i sistem pomoći za zadržavanje u kolovoznoj traci koji će vas upozoriti vibracijama na upravljaču.

Ipak, najviše nas je fascinirao Stop&Go Pilot, sistem koji vam dopušta da se u gradskoj vožnji opustite kao suvozač i autu prepustite funkciju kreni-stani, što je budimo realni, najpoželjnija opcija svakog vozača.

Nakon demonstracije svih tih "pametnih" sistema, naše testiranje nastavili smo vožnjom modela za "svakodnevne prilike“. U okolini Beograda isporbali smo novu C-Klasu koja još jednom pomjera granice svoje klasne pripadnosti. C-Klasa je sada u potpunosti prilagođena novim estetskim normama i linijama Mercedes-Benza, te izgleda prestižnije i luksuznije nego ikada prije, a sa dizelskim četverocilindričnim motorom od 170 KS kojeg smo uspjeli isprobati djeluje dovoljno dinamična i sposobna kako za komfornu i štedljivu vožnju tako i za agresivniji tempo na autoputu.

Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba


Iz C-klase smo prešli u novi mišićavi GLA model, kojim se Mercedes posebno hvali, i koji je bio i jedan od glavnih povoda za naš dolazak na Navak. Uživo GLA izgleda još impresivnije nego što to fotografije daju naslutiti, a futuristički izgled ne umanjuje njegove terenske mogućnosti. Jednim pritiskom na "offroad" dugme optimizuje se prianjanje naročito na rastresitoj podlozi, a tu je i "Downhill Speed Regulation" (DSR), sistem koji omogućava bolju kontrolu vožnje nizbrdo.

Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba


Još jedan novitet u Mercedesovoj bogatoj ponudi modela je i nova V-klasa, stariji i luksuzniji brat već poznatog modela Vito. V-klasa obiluje unutrašnjim prostorom sa osam sjedišta, dok je ulazak i izlazak dosta olakšan velikim kliznim bočnim vratima. Tu je naravno i bogat paket opreme što porodičnu vožnju čini izuzetno ugodnom.

Da se Mercedes potrudio da svoje modele predstavi u najboljem svjetlu, svjedoči i činjenica da smo imali priliku da djelomično iskušamo vožnju po brdovitim i neuslovnim terenima na NAVAK-ovom off-road poligonu. Njemački terenci, ML i GLA nisu imali problema da pređu preko oštrog kamenja, savladaju veliki uspon i pad, te vožnju kroz šumu i bazen sa vodom.

Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba


Šlag uvijek dolazi na kraju, a ovaj put aroma je nosila ime AMG. Najbolji i najsnažniji modeli Mercedes-Benza koji su prerađeni i dorađeni u sportskom odjelu AMG došli su na Navak u punom sastavu. Pred nama su bili A45, CLA45, SLK55, E63s i SL63 čija ukupna snaga iznosi tačno 2.235 KS. Više nego dovoljno snage na jednom mjestu da srce počne ubrzano lupati u iščekivanju izlaska na odličnu i prilično brzu stazu.

Nakon kratkih instrukcija o samoj stazi ulazimo u prvi AMG, logčino u A45. Mercedes-Benz je ovdje mnogima očitao lekciju kako treba izgledati jedan "hot hatch", a zahvaljujući i pravom umjetničkom djelu ispod "haube" svima je pokazao gdje je nova granica performansi za automobiile ovog formata. Potpuno novi, dvolitarski, četvorocilindrični turbo motor sastavljen je kompletno ručno, te proizvodi nevjerovatnih 360 KS i 450 Nm obrtnog momenta. To je ujedno i najjači dvolitarski četvorocilindrični motor u serijskoj proizvodnji u svijetu, što znači da A45 do 100 km/h sprinta za samo 4,6 sekundi, ostavljajući iza sebe konkurenciju iz klase ali i mnoge skuplje i snažnije sportiste.

Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba


Kako sve to izgleda na stazi uvjerili smo se nakon laganog kruga za zagrijavanje. Zabava je mogla da počne. A45 mi je već sa prvim pritiskom gasa izmamio osmijeh na lice. Kakav samo osjećaj ubrzanja, izuzetna stabilnost i još bolja upravljivost! Iako nismo imali vremena doći do krajnjih granica "gripa" 45-ice ostali smo impresionirani do kojeg nivao su stigle performanse jednog porodičnog kompakta, iako će ga vjerovatno rijetko ko kupovati za porodične potrebe. A45 je zaslužio naš duboki naklon, uvjerivši nas da će još dosta vremena svi pričati o njemu kao o referenci.

Naravno, tu naša zabava ne prestaje. Iz A45 sjeli smo u malo brži SLK55 sa 420 KS. Mali i lagani roadster bio je na visini zadatka. Jednostavno ne možete, a da ne uživate u njemu. Iz krivine u krivinu sve više se zaljubljujete u ovaj automobil koji može biti čistokrvni sportista, ali i kabriolet za uživanje i krstarenje ako kojim slučajem niste raspoloženi za jurnjavu.

Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba


Nakon SLK55 došao je red na CLA45 AMG koji dijeli motor ali i još dosta toga sa A45, pa i ne čudi da imaju gotovo jednake. S obzirom na to da je duži od A45 u brzim zavojima CLA45 ostavlja drugačiji utisak, gdje nakon kompaktnog A45 djeluje tromiji i ima više sklonosti preupravljanju. Zbog toga smo i dobili instrukciju da u CLA45 sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti ostaje aktivan, koji srećom ne interveniše prenaglo i pretjerano. Pored vrlo sličnih performansi u poređenju sa A45 limuzinski CLA45 privući će kupce kojima treba nešto više prostora na zadnjim sjedištima i u prtljažniku.

Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba


Nakon dva kruga u CLA sljedeći u redu nas je čekao E63s AMG 4MATIC. Dok sam prilazio ovoj bijeloj "nemani“, prvo što sam primjetio je oznaka motora na blatobranu, V8 BITURBO. Sama činjenica da je ovo jedan od najjačih AMG-ovih modela, te da performanse ovog 5.5 litarskog motora sa dva turbo punjača od 585 KS i čak 800 Nm obrtnog momenta mogu u svakom smislu da pariraju mnogim super-automobilima poput Ferrarija, Lamorghinija, Porschea nikoga ne ostavljaju ravnodušnim. Zvuk koji je nastao sa prvim stiskanjem papučice gasa bio je poput rike lavova u afričkim savanama. Do "stotke“ za nevjerovatnih 3,7 sekundi bio je najbolji osjećaj koji sam doživio. "Ovo nije auto, ovo je zvijer“ - pomislio sam. Svaka krivina bio je novi izazov. Jednostavno imate želju da idete još više i još jače. Nažalost, i sa E63 druženje je kratko trajalo da bismo se bolje upoznali. Ova vožnja je bila dovoljna da "zagrebem" po površini onoga za šta je E63 sposoban, ali i da ostavarim dio svojih dječačkih snova...

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: