{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


FOTO
/
Vozili smo Dacije Logan, Sandero i Sandero Stepway

10.12.2012. u 08:08
0
0
Vozili smo Dacije Logan, Sandero i Sandero Stepway
0
Na prvim probnim vožnjama u Španiji, tačnije u okolini Malage u Andaluziji, imali smo priliku isprobati novu generaciju Dacija koje ujedno čine i temelj ponude ove marke. Uz novi Logan s kojim je i počeo preporod Dacije vozili smo i novi Sandero, ali i njegovu atraktivnu verziju Stepway, te provjerili koliko su svi oni zaista bolji od svojih prethodnika.
Već odavno na Daciju se ne gleda kao na proizvođača zastarjelih i loših automobila. Precizinije od 2004. godine, kada se pojavio Logan, počeo je preporod ove marke pod kapom Renaulta. Od tada pa do danas filozofija gradnje svakog modela bila je jednaka. Jednostavan i prihvatljiv dizajn uz provjerena tehnička rješenja i vrlo pristupačne cijene pokazalo se kao dobitna kombinacija.

Nisu bili rijetki koji su Logan ismijavali kada se pojavio, pa čak i kasnije, ali činjenica je da se ta jednostavna limuzina pokazala kao pravi pokretač radničke klase. Za minimalnu cijenu pri kupovini ali i pri održavanju mnogima je radila i zarađivala bez pogovora. Nakon Logana stigao je i Sandero, s jednakom filozofijom ali u petovratnom obliku, dok je pravi prodajni spektakl na našem tržištu ali i brojnim drugim tržištima napravio Sandero Stepway. Verzija koja je uz nekoliko pametno osmišljenih dodataka i povišen ovjes od jednostavnog Sandera napravila vrlo privlačan i praktičan crossover.

Upravo taj Dacijin trio dobio je svoju drugu generaciju. Naravno, ne treba očekivati radikalne novosti, ali već i na prvi pogled smo vidjeli da su kritike urodile plodom, te da su sva tri modela sada značajno dorađenija, modernija i sveukupno ugodnija.

Novi Logan u elegantnijem i bogatijem izdanju
Prvo obnavljanje Logana, ako ne računamo blagi redizajn iz 2008. godine, trebalo je ovu limuzinu modernizovati ali joj i u ponudi ove marke dati nešto bolji ugled. Tako je Logan dobio novi dizajn koji će postepeno postati prepoznatljiv za sve modele, gdje je uz nekoliko prilično jednostavnih rješenja postao znatno elegantniji, istovremeno zadržavajući jednostavnost po kojoj je i postao poznat.

Dizajneri su se, naravno uz potpuno novi prednji dio koji je skoro isti kod sva tri modela, u Loganovom slučaju najviše pozabavili zadnjim dijelom. Oštre linije i prelaz sa krova i vjetrobrana na poklopac prtljažnika čija je estetika kritikovana na prethodnom modelu sada su primjetno elegantniji. Generalno su sve linije i prelazi na karoseriji izvedeni "mekše", dok je i sam profil Logana sada moderniji i aerodinamičniji.

Naravno, dizajn kod Logana i dalje služi svrsi, pa je nivo ponude prostora u kabini i prtljažnom prostoru kao i prije na nivou prostranih limuzina. Sa 510 litara zapremine u prtljažniku Logan će lako poraziti i znatno veće i sigurno skuplje limuzine, dok sada povećava svoju praktičnost tako što će se uz neke nivoe opreme nuditi i preklopivi naslov zadnje klupe u odnosu 60/40.

Logan je, kao i ostala dva modela, znatno ugodniji zahvaljujući potpuno novom kokpitu. Jasno, i dalje je lako primjetiti kako su materijali skromnijeg kvaliteta, ali su ipak značajno kvalitetniji i ugodniji na dodir nego prije. Važnije od toga je da su sam dizajn i ergonomija značajno izmjenjeni, pa vozačko okruženje sada izgleda logično i ugodno, bez prekidača koji su razbacani na neočekivana mjesta kao što je prije bio slučaj. Osavremenjavanje Logana, Sandera i Stepwaya primjeti se i po ponudi dodatnih pretinaca. Prije skoro da ih nije ni bilo, a sada su "džepovi" u vratima osjetno povećani, te im je dodan praktičan i vrlo kapacitetan pretinac na vrhu centralne konzole, kakav smo već vidjeli na Lodgyu.

Jasno, Logan mora prije svega ostati pristupačan, pa iako cijene za naše tržište još uvijek nisu poznate, uz najavljenih 7.700 Eura za osnovni model u Zapadnoj Evropi možemo očekivati da će kod nas ostati jednako pristupačan kao i do sada.

Sandero kao moderniji i privlačniji kompakt
Dacia ističe kako kupovina njihovihj modela u ova krizna vremena ima više smisla nego ikada, a za one kojima je Logan i dalje nezgrapan i neprivlačan kao odličan izbor nameće se novi Sandero. Gradski kompakt dijeli istu jednostavnu tehnologiju s Loganom, ali zahvaljujući modernijem izgledu i proporcijama može se očekivati da će biti poželjniji izbor za one kupce kojima zapremina prtljažnika ne predstavlja značajnu stavku.

Prednji dio dijeli s Loganom, dok je zadnji temeljito redizajniran, te uz nova stop svjetla ali i novi oblik cijelih petih vrata izgleda modernije, te se po pitanju dizajna s lakoćom može nositi s modernim predstavnicima ove klase kao što su možda Polo, Fiesta ili Clio.

Ponuda prostora u Sanderu također je sasvim dovoljna za četiri osobe, a u nuždi čak i pet, dok će s prtljažnikom od 320 litara biti dovoljan za potrebe većine porodica. Kako i unutrašnje uređenje dijeli s Loganom, sve novosti, uključujući i atraktivni MediaNav multimedijalni sistem s ekranom osjetljivim na dodir, odnose se i na Sandero.

Sandero Stepway i dalje najpristupačniji crossover
Najatraktivniji u ovom trojcu svakako je Sandero Stepway. Odlična kombinacija jednostavnog kompaktnog automobila s "offroad" dodacima, čvrstim i povišenim ovjesom učinila je od njega vrlo popularan izbor. Vrlo pametno osmišljena oprema ovog modela i njegov sam izgled dokazao se kao pun pogodak i na našem tržištu u Bosni i Hercegovini, a kako novi model samo unaprijeđuje tu filozofiju može se predvidjeti da će se ti prodajni uspjesi nastaviti.

Novi Sandero Stepway nudi se uz dvije postavke ovjesa. U prvoj koja je namjenjena zapadnoevropskim tržištima Stepway je 40 mm viši od običnog Sandera. U drugoj verziji koja ima i ojačane elemente ovjesa za upotrebu na lošim terenima i cestama tržišta kao što su Rumunija pa i naše, Stepway je 26 viši od Sandera.

Izgled Stepwaya opet je istaknut dobro uklopljenim ojačanjima i zaštitama karoserije na bokovima i odbojnicima, krovnim nosačima, novom metalik bojom ali i atraktivnim 16-inčnim felgama.

Sandero Stepway se ističe i unutrašnjosti. Iako je osnova ista kao i kod Logana i običnog Sandera, Stepway se ističe posebnim detaljima kao što su naglašeni šavovi na sjedištima, i oznake Stepway, kao i drugačije kombinacije boja materijala.

U vožnji ugodniji, okretniji i sigurniji
Da se u Daciji nisu bavili samo estetikom i materijalima, pokazuju tehničke novosti. Tako sada svaki Logan i Sandero dolaze s servo upravljačem u serijskoj opremi na modelima s Euro 5 motorima.

Također, upravljački sistem je dodatno podešen i prilagođen, pa je tako u cilju poboljšanja voznih osobina ugrađen progresivni servo sistem koji pri visokim brzinama snagu servo uređaja smanjuje i omogućuju preciznije vođenje kroz zavoj, dok na nižim brzinama ili pri parkiranju povećava svoju snagu kako bi poboljšao okretnost automobila.

Pohvalno je i to da su Logan i Sandero dobili i sistem elektronske kontrole stabilnosti, ESC, koji će se nuditi na sva tri nova modela uz Euro 5 motore, a naravno tu je i ABS s sistemom za ravnomjernu raspodjelu kočne sile po točkovima.

U vožnji ove se promjene osjete, ali ipak ne treba očekivati radikalne novosti i razlike. Ipak je osnova ova tri automobila ostala ista, a i sama podešenost ovjesa vrlo je slična njihovim prethodnicima. Dakle, voze se sasvim ugodno i sigurno, ali jasno da ne treba očekivati niti pretjeranu dinamiku vožnje jer na kraju krajeva nijedan od njih nije tome pretjerano ni posvećen.

Još jedno poboljšanje koje Dacija ističe je značajno izdašnija zvučna izolacija. Područje oko motora i staklenih površina obloženo je sada debljim i kvalitetnijim materijalima, što se i osjeti na većim brzinama. Ipak, nedostatak prethodnika osao je i ovdje, pa se zvuk strujanja zraka oko bočnih retrovizora i dalje čuje više nego što bi tebalo.

Moderni motori s polica Renaulta
Možda i najvažnije novosti Logan, Sandero i Sandero Stepway donose u ponudi motora. Svi koji su izbjegavali ove modele zbog starih Renaultovih motora, koliko god oni dobri i pouzdani bili, sada mogu zanemariti taj razlog.

Prije svega, Dacija po prvi put nudi model i motor čija prosječna potrošnja goriva spada ispod 4 l/100 km. Riječ je naravno o modernom i štedljivom 1.5 dCi motoru nove generacije koji je ponuđen u tri nivoa snage. Najsnažniji ima 90 KS i 220 Nm okretnog momenta te ispunjava stroge Euro5 norme o čistoći ispušnih gasova. Nešto slabija verzija ima 85 KS i 200 Nm te zadovoljava Euro 4 norme, dok najslabiji dizelaš u ponudi dolazi s 75 KS i 200 Nm.

Pored modernog, štedljivog ali i u pravilu skupog dizelaša vrlo atraktivna prinova je TCe90 0,9-litarski turbobenzinski trocilindarski motor koji je tek nedavno predstavljen u četvrtoj generaciji Renault Clia. Ovaj motor s 90 KS i 135 Nm okretnog momenta, te prosjekom potrošnje od samo 5,2 litara na 100 kilometara mogao bi biti vrlo popularan izbor čak i među kupcima koji su ranije morali posezati za dizelašima. Svoju skromnost u potrošnji ovaj motor duguje svojoj skromnoj masi, ali i činjenici da ni Logan ni Sandero nisu teši automobili, pa ih s lakoćom pokreće.

U ponudi benzinskih motora za Daciju je novost i 1.2 16V benzinski motor koji je već odavno poznat iz raznih Renaulta. I ovdje on proizvodi 75 KS, donosi pouzdanost koja je najvažnija za većinu kupaca Dacije. Ovaj motor također ispunjava Euro 5 norme, i prema obećanju Dacije u prosjeku troši skromnih 5,9 l/100 km.

Posebno zanimljivo je to da Dacija uz ovaj motor potiče ugradnju LPG plinskih instalacija u Logan i Sandero, te će na nekim tržištima ovi modeli biti ponuđeni i s fabričkom plinskom instalacijom.

Naravno, poznati 1.6 MPI 8-ventilski benzinac koji je i prije činio osnovu u ovim modelima i dalje će biti ponuđen. Proizvodi 80 KS i ispunjava Euro 4 norme.

Dolazak novih Dacija se uskoro očekje i na našem tržištu, kada će biti poznate i njihove cijene, mada već sada možemo biti sigurni da će u ovako značajno modernizovanom izdanju i uz očekivano skromne cijene biti još veći prodajni hit nego što je do sada bio slučaj.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: