Testovi
29

Ulm u Njemačkoj: Setra proslavila 65. rođendan

Klix.ba
Foto: N. G./Klix.ba
(Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba)
Setra nas je pozvala na prolavu svog 65. rođendana u svoje rodno mjesto Ulm u Njemačkoj gdje smo se upoznali s bogatom historijom ove marke, kao i s nekim od njihovih najuspješnijih autobusa. Za kraj isprobali smo šta nudi njihov novi kompaktni model S 511 HD.

Prošlo je 65 godina od kada je Setra predstavila svoj autobus S 8. Njegovo lansiranje 1951. godine označilo je početak uspješne priče koja se nastavlja do današnjeg dana. U proteklih 65 godina ova marka dokazala je svoju pionirsku snagu, a šest različitih serija autobusa ove marke promijenili su u potpunosti evropsku proizvodnju autobusa.

Činjenicom da sada slavi 65 godina Setra također pokazuje da, čak i nakon šest decenija, može naći način da se razvija nudeći nova rješenja i nove modele. Ova marka, koja je unutrar grupacije Daimler, za svoj uspjeh kao ključne faktore ističe stabilan i visoko motiviran tok razvoja vozila u pogledu tehnologije, kvaliteta, udobnosti, sigurnosti, dizajna i ekonomske efikasnosti. Dostignuća inžinjera iz Ulma u razvoju samoodržive proizvodnje autobusa može se opisati kao pristup koji je donio revoluciju u proizvodnji autobusa.

Setra uspješnih 65 godina također duguje dobrim i jakim vezama sa svojim kupacima kao i lojalnosti kupaca. O tome svjedoče impresivne brojke prodaje ovog brenda. Do kraja 2015. godine više od 107.000 jedinica udobnih Touring autobusa i standardnih autobusa "redovne službe" prodani su širom svijeta.

Također u ovih 65 godina Setra je dobila i značajan broj međunarodnih priznanja, nagrada i trofeja koji ispunjavaju vitrine u sjedištu ove marke. Tako su, na primjer, aktuelni TopClass i ComfortClass autobusi dobili prestižnu nagradu "Red Dot Award: dizajn proizvoda".

Od S 8 modela do Setra TopClass - pregled šest modela

Setra brand je ponosan na svoje korijene. Tako je 1951. godine kompanija Kässbohrer Fahrzeugwerke iz Ulma predstavila model S 8 iz serije 10, a koji je ovoj marki kasnije i dao ime Setra, što je skraćenica od njemačkog "selbsttragend" (samonoseći). To znači da je to bio prvi autobus sa samonosećom karoserijom, ali i sa motorom postavljenim nazad i sirektnom zadnjom osovinom, a predstavljen je na Međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu.

Godine 1967. predstavljena je serija 100, a koja se sastojala od pet modela. Od tada prve cifre u oznakama modela otkrivale su i kojoj seriji pripada taj autobus. Prelazak iz serije Setra 10 u Serije 100 predstavljao je još jedan veliki korak proizvodnji autobusa u indsutrijskim razmjerama u Kässbohreru. Svih devet modela izgrađeni su na modularnim sistemima i dijele brojne zajedničke dijelove. U vizuelnom smislu autobusi Serije 100 se ističu pravogaonim oblikom i poboljšanim nivoom komfora zahvaljujući većem putničkom prostoru.

Setra je svoj 25 rođendan proslavila uvođenjem Serije 200 sa šest različitih modela. Ova serija predstavila je nove tehničke prekretnice. Tako je među najvažnijim novostima bilo korištenje disk kočnic na prednjoj osovini, i to kao dio standardne opreme. Također, modeli ove serije su predstavili i novi cross-flow sistem ventilacije, i to kao standardnu opremu.

Serija 300 stiže 1991. godine. Najupečatljivije karakteristike novih autobusa podrazumjevaju prepoznatljiv zakrivljeni voj iza kokpita i novorazvijeni sistem integrisanog ogledala. Još jedna ključna karakteristika modela ove serije bio je njen ergonomski dizajniran kokpit.

Setra TopClass 400, pokrenut 2001. godine, dodao je novu dimenziju dizajnu touring autobusa, te garantuje putnicima i vozaču vrhunsko putovanje. Ukupno, Serije 400 čini više od 20 modela, uključujući i dvije verzije za SAD i dva ComfortClass modela s upravljačem na desnoj strani.

Najnovija generacija Serije 500. Njegove ComfortClass i TopClass verzije postavile su visoke standarde u pogledu ekonomičnosti, sigurnosti i isplativosti. Beskompromisni i oslonjeni na dugu tradiciju ovi ekskluzivni autobusi čine vrhunski spoj forme i funkcije. Sa svojim moćnim izgledom i oštrim linijama ovaj model je nesporan predvodnik porodice proizvoda Setra, što uključuje i ekonomski privlačne u nedavno formiranoj liniji modela MultiClass.

Gdje je sve počelo - historija Setre u riječima i slikama

Svi koji žele da saznaju više o priči Setre mogu posjetiti rodno mjesto ove marke - Kässbohrer Kuću u starom gradu Ulma. Iako se prvi autobusi sa samonosećom karoseirjom nisu tu "rodili", tu je roditeljski dom Karla Kässbohrera, koji je kasnije osnovao Kässbohrer Fahrzeugwerke.

Danas je obnovljena kuća mjesto susreta za kupce i goste ove marke, a tu oni mogu pogledati izložbu Setre kao i otkriti zanimljivu porodičnu priču o nastajanju ove marke i proizvođača. Postavka, koja nije otvorena za javnost, sastoji se od niza fotografija i detaljnih tekstova na njemačkom i engleskom jeziku, a obilazak počinje davne 1480, kada je izgrađena Kässbohrer House.

U prizemlju Kässbohrer Kuće izložene su fotografije svakog Setra modela do danas. Izložba odaje počast Ottu Kässbohrer, "ocu Setre", koji je umro u junu 1989. godine, za kojeg kažu da je "oblikovao historiju cijele industrije".