{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


TEST
/
TEST: VW Polo 1.6 TDI Trendline

S
10.11.2009. u 10:30
0
42
TEST: VW Polo 1.6 TDI Trendline
0
Volkswagen je sa Polom u klasi gradskih kompakta uvijek imao stalnu i, slobodno se može reći, vodeću ulogu. Iako nikada nije posebno pomjerao granice klase u pitanju dizajna ili ponude prostora, Polo je uvijek bio oličenje kvalitetnog njemačkog automobila koji u malom pakovanju nudi prepoznatljive vrijednosti. Isto je i sa petom generacijom ovog automobila.
Slično kao i sa svaki model Volkswagena i Polo se može okarakterisati kao automobil koji nema namjeru svojim šarmom ili neobičnim dizajnom privlačiti pažnju. U Volkswagenu su svoj imidž odavno izgradili na drugačijim vrijednostima, koja se sa punim pravom cijene među kupcima koji od svog automobila prije svega očekuju kvalitet i pouzdanost. Ipak, mora se priznati da novi Polo, barem na prvi pogled izgleda mnogo detaljnije dizajniran u odnosu na svoje prethodnike, mada je i dalje u srži riječ o jednostavnom njemačkom dizajnu koji će zahvaljujući svojoj jednostavnosti biti jednako zanimljiv i nakon više godina tržišne egzistencije.

Zadatak dizajniranja pete generacije Pola u VW-u su, očito, shvatili ozbiljno, pa i uz skromne proporcije karoserije Polo sada izgleda zaista dorečeno, a zahvaljujući detaljima koji su posuđeni sa ostalih VW-ovih ali i audijevih modela ima i dovoljnu dozu savremenosti. Prednji dio bio je pod očitim uticajem šeste generacije Golfa, ali i novog Scirocca, gdje se uz agresivno oblikovana svjetla posebno ističe suptilno oblikovan odbojnik sa povijenim donjim dijelom koji predstavlja integrisani i diskretan spojler. Ono što svakako bez sumnje govori da je riječ o Polu je zadnji dio.

Prepoznatljivi obrisi i proporcije istaknuti su novooblikovanim stop svjetlima, koja su zadržala osnovnu formu poznatu sa prethodnih generacija, ali su istovremeno dobili i savremenu grafiku koja ostavlja utisak 3D osvjetljenja. Generalno, Polo nema namjeru šokirati svojom pojavom, ali iz svakog detalja ističe se njemačka predanost kvalitetnoj izradi, dok je istovremeno teško ne zapitati se koliko je novi Polo zaista veći automobil od svog prethodnika. Naime, žestok tempo razvoja automobila nametnuo je skoro obavezan trend da svaka nova generacija nekog modela bude značajno veća i prostranija od prethodne, dok u slučaju Pola Volkswagen očito nije smatrao da ima potrebe za većom i prostranijom karoserijom. O tome dovoljno govori i podatak da je stari Polo bio dug 391,5 cm, dok je sa 397 cm novi Polo tek neznatno veći. S obzirom na to da se ipak radi o gradskom kompaktu to možda i ne predstavlja prevelik problem, mada je nedostatak prostora u odnosu na konurenciju ipak vrlo očit u unutrašnjosti.

Znatno masivnija armaturna ploča ali i ostale obloge i sjedišta više su „pojele“ prostora nego što je međuosovinsko rastojanje povećano, pa u Polu ipak ne vlada obilje prostranosti. Kao potvrda toga dolazi i kapacitet prtljažnika od prilično skromnih 280 litara, koji u slučaju testnog automobila, koji je imao praktično dvostruko dno prtljažnika, izgledaju još skromnije. Generalno, u normalnoj svakodnevnoj upotrebi Polo će zadovoljiti sve potrebe, dok će novo uređenje za putnike na prednjim sjedištima zaista priuštiti ugođaj boravka u automobilu više klase. Uz pristojnu opremu, kao u testnom automobilu, zaista je teško naći razlike u odnosu na unutrašnjost kakvom se diče Golf VI ili čak i Scirocco. I unutrašnji dizajn je očekivano konzervativan, čak i znatno više nego dizajn vanjštine, ali ono što svakako oduševljava je kvalitet materijala i završne obrade, čak i u modelima sa početka cjenovnika.

Bez obzira na rupama i propalim odvodima obdarene ceste prosto je nemoguće u Polu barem i načuti neku plastiku ili dio kako proizvodi nepoželjan zvuk, a što je najbolje u cijeloj priči je da automobil zaista odaje utisak kako će takav ostati i nakon bezbroj pređenih hiljada kilometara. Udobnost je također poslovično prepoznatljiva, dakle prilično tvrda sjedišta i kruto podešen ovjes definitivno nisu najudobnija kombinacija, mada predstavljaju uslovno rečeno zadovoljavajući kompromis.

Uz novi dizajn i nova rješenja Polo je odbio i novi dizelski motor u koji Volkswagen daje velike nade. Riječ je o 1,6-litarskom turbodizelskom motoru sa common-rail tehnologijom ubrizgavanja goriva. Ovaj dio o common-railu zaista treba posebno naglasiti, jer prvi susret sa pokretanjem ovog motora uistinu postavlja sumnju u tu činjenicu. U vrijeme kada se savremeni common-rail dizelaši uz rekordno nisku potrošnju goriva i čist izduv ističu i vrlo kultiviranim radom u Volkswagenu se očito nisu htjeli zamarati zvučnom kulisom. Naime, nemoguće je napraviti bilo kakvu razliku u zvuku između novog 1,6 TDI-ja i proslavljenog pumpe-duse 1,9 TDI-ja. Uz izuzetak zaista neuglednog i glasnog zvuka, malo se toga može zamjeriti ovom motoru. U najslabijoj verziji sa 75 KS ne treba očekivati izuzetne performanse, ali zahvaljujući 195 Nm okretnog momenta sasvim se pristojno nosi sa skoro 1.100 kilograma teškim automobilom. Također, svoje savremeno porijeklo i razlikovanje u odnosu na stare TDI motore ovaj TDI se ističe i samim ostvarivanjem snage i lineranim ubrzavanjem. Tako sada ona prepoznatljiva „turbo rupa“ nakon koje slijedi silan udarac okretnog momenta i ubrzanja uopšte ne postoji, a automobil gotovo u potpunosti ravnomjerno ubrzava i razvija snagu od najnižeg radnog područja pa do maksimalnih mogućnosti. Dobar pomoćnik u vožnji je i uzoran petostepeni ručni mjenjač, koji možda nije dovoljno brz ali je uzorno precizan i lagan za korištenje. Potrošnja goriva je u nivou sa ostalim savremenim dizelašima, tačnije to bi trebao biti glavni adut ovako pokretanog Pola, pa u VW-u sa ponosom ističu da ovaj motor spada u sam vrh ekonomičnih motora sadašnjice.

Sama vožnja novog Pola u kombinaciji sa ovim turbodizelašem ali i uskim gumama koje su namjenjene štednji goriva nije namjenjena posebnom vozačkom užitku. Ono što je svakako svijetla tačka je precizan upravljač koji omogućava prilično precizno vođenje, te mu nedostaje tek nešto više povratnih informacija o onome šta se događa ispod prednjih točkova. Svakako je zanimljivo da je ovjes uprkos prilično krutoj podešenosti koja narušava udobnost u unutrašnjosti i prenosi dosta vibracija sa ceste i dalje dozvoljava velike oscilacije koje dopuštaju prilično naginjanje karoserije koje u krajnjim mogućnostima zaista nisu ugodno iskustvo za putnike. Ipak, ne treba zaboraviti na namjenu ovako pokretanog i opremljenog Pola, pa će u ovakvoj postavci pogona i ovjesa vjerovatno biti idealan kroz cijeli životni vijek za svoju ciljanu grupu kupaca.

Kao i uvijek, vrhunski kvalitet izrade, dokazanu pouzdanost ali i ugled Volkswagen je uvijek znao i dobro naplatiti. Tako za testni model sa najslabijim dizelskim motorom i opremom koja sadrži nužne elemente kao što su ručni klima uređaj, cd i radio aparat, električno pokretanje prendjih stakala i ogledala, daljinsko zaključavanje, dva zračna jastuka treba izdvojiti 29.592 KM sa PDV-om što je prilično velik iznos. Ipak, dobra je vijest da su u VW-u svjesni toga, pa je već na početku prodaje novog Pola pokrenuta akcijska ponuda kroz koju je moguće za konkretni model ostvariti uštedu i do 1.300 KM, što ga čini znatno zanimljivijom ponudom. Ipak, bez obzira na cijenu nema sumnje da će Polo naći put do mnogih kupaca, pogotovo u BiH gdje se uz Golfa odavno dokazao kao jedan od lidera ovog tržišnog segmenta.

Tehnički podaci (fabrički podaci)
Volkswagen Polo 1.6 TDI DPF Trendline
Cijena: 29.592 KM
Motor: zapremina 1.598 ccm, 55kW/75KS, 195 Nm pri 1.500 okr/min
Performanse: maksimalna brzina 170 km/h, ubrzanje 0 do 100 km/h 13,9 s
Potrošnja goriva: grad 5,1 l, otvorena cesta 3,6 l, kombinovana vožnja 4,2 l
Dimenzije: dužina 3.970 mm, širina 1.682 mm, visina 1.453 mm, međuosovinsko rastojanje 2.470 mm
Masa: 1.082 kg
Zapremina prtljažnika: osnovna postavka 280 l, sa preklopljenim sjedištima 952 l

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: