{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


TEST: Volvo XC60 D5 Summum

S
1.7.2009. u 17:59
0
17
TEST: Volvo XC60 D5 Summum
0
Prateći trendove ostalih premium proizvođača, Volvo je upotpunio ponudu svojih SUV-ova sa modelom koji je značajno manji i nešto jeftiniji od XC90, a koji bi se trebao uspješno nositi sa snažnom konkurencijom kao što su Mercedes GLK ili Audi Q5. Na testu, za koji nam je ustupljen Volvo XC60, otkrivamo da li su u tome i uspjeli.
Drastične ekonomske turbulencije koje su u posljednje vrijeme i proizvođače i kupce primorale da smanje promet velikih, skupih i rastrošnih SUV-ova vjerovatno su na najbolji način pogodovale razvoju tržišta za broj manjih SUV-ova koji u suštini nude jednak luksuz i vozne osobine, u nešto manjem i prikladnijem "pakovanju".

Tako je u idealno vrijeme stigao Volvo XC60, sportski terenac koji vrhunskom sigurnošću, izuzetnim luksuzom i prvoklasnim dizajnom opravdano traži dio ovog tržišnog kolača.

Stalno "treniranje“ kroz inovativne konceptne modele očito se isplatilo Volvu. Svoj pristup dizajniranju automobila očito su razradili do visokog nivoa, pa XC60 izgleda zaista skladno i savremeno, a istovremeno i švedski staloženo. Sama silueta automobila sa širokim "ramenima“, dinamičnom bočnom linijom i dominantnim prednjim dijelom savršeno pristaje automobilu koji želi biti odličan "sport utility vehicle“. Pripadnost prestižnoj i skupoj klasi očita je iz brojnih detalja, a prepoznatljiv kvalitet izrade očit je u svakom detalju. U svakom slučaju, ako nemate u sebi pretjerano dozu konzervativnosti XC60 će u pogledu vizuelnih užitaka biti očiti pobjednik nad "klasičarima“ kao što je GLK.

Unutrašnjost najmanjeg XC-a otkriva da u Volvu zaista nisu htjeli štedjeti na materijalima, a prije svega na elementima opreme, prije svega one koja podiže nivo aktivne i pasivne sigurnosti. Prvi susret sa vozačkim okruženjem zateći će nespremnim i najveće tehno geekove. Prije svega pažnju privlači upozorenje na ekranu navigacijskog uređaja kojim se daje do znanja da svi sistemi ipak ne zamjenjuju pažnju i mogućnosti vozača, već da su tu samo kao dopuna. Nakon samo nekoliko kilometara postaje kristalno jasno zašto su u Volvu odlučili istaći nešto što je tako očito. Naime, količina sistema koji putem bezbrojnih senzora i kamera upozorava vozača o udaljenosti automobila ispred, prisustvu automobila u "mrtvom uglu“, slučajnom prestrojavanju iz trake, o idealnoj putanji za parkiranje unazad i ko zna o čemu još, opravdano ulijevaju i preveliku dozu povjerenja koje čovjek počne predavati mašini. Tek nakon privikavanja na sve ove pomoći vozač se može u potpunosti prepustiti užitku vožnje prilično udobnog, i zaista raskošno opremljenog SUV-a.

Brojne doplate na ionako bogat paket opreme Summum uz odličan Dynaudio muzički sistem i navigacijski uređaj su podigle nivo ugođaja u kabini na zaista zavidan nivo. Na kraju krajeva, 24 hiljade konvertibilnih maraka razlike u odnosu na osnovni model dovoljan su razlog da ni najrazmaženijima nište ne nedostaje. Uz dvobojne kožne obloge, gdje je odabir boja mogao biti i manje kičast, koje čine unutrašnjost vizuelno prostranijom, teško je ne oteti se utisku da je s obzirom na vanjske gabarite XC60 mogao biti i nešto prostraniji, barem na zadnjim sjedištima, gdje koljena putnika i neće uživati u pretjeranom raskošu prostora. Istovremeno, prtljažnik zapremine skoro 500 litara ispuniće sve prohtjeve, dok će cjenovni rang ovog SUV-a otkriti i vrhunska zvučna izolacija i sama interakcija sa podlogom koja se slobodno može uporediti sa poslovnim limuzinama.

Same vozne osobine SUV-ova, pa tako i ovog, uvijek postavljaju pitanje čemu ono "sport“ u skraćenici SUV. I uz sav trud, odličan ovjes kojeg je moguće podešavati u tri režima, nemoguće je bilo poništiti činjenicu da se radi o velikom i skoro dvije tone teškom automobilu. Podupravljanje u oštrijim zavojima je zaista teško izbjeći, a i pored snažnih kočnica masa automobila uzima svoj danak i pri zahtjevnijim spuštanjima niz planinske prevoje. Advanced režim rada značajno izoštrava "reflekse“ kod XC60, i to će vjerovatno biti sasvim dovoljna količina „sportskih“ osobina za sve kupce ovakvog automobila, ali nivo upravljivosti kojeg su dosegli BMW i Porsche sa svojim SUV-ovima je u ovom slučaju ipak ostao nedostižan. Izvan asfaltiranih cesta sa adekvatnim gumama XC60 je zadovoljavajuće sposoban, pogotovo kada se prebrodi mentalna blokada da je "šteta“ uprljati ili izgrebati oako lijepo oblikovanu karoseriju. U savladavanju nizbrdica velika je pomoć kontrole brzine gdje vozač prepušta automobilu nadzor nad brzinom silaska i tako izbjegava opasno proklizavanje.

Raduje činjenica da je petocilindarski turbodizelaš sa 185 KS definitivno na nivou zadatka, pa tako uz 400 Nm gotovo da ne postoji situacija kada će nedostajati "propulzije“. Zanimljivo je i to da i pored toga što je riječ o turbodizelašu zvuk motora zaista oduševljava. Pri punom pritisku na papučicu gasa daje utisak da je pod poklopcem smješten barem redni šestocilindraš, dok zvučnu kulisu upotpunjava zvižduk turbopunjača. Uz ovakav nivo komfora očekivano je da se kao logičan izbor nameće automatski mjenjač, pa je i u testnom automobilu bio 6-stepeni Geartronic automatik sa mogućnošću ručne izmjene brzina. Ukratko, bilo ko kome je stalo do očuvanja nerava uštediće preko tri hiljade konvertibilnih maraka na ovu doplatu, jer je teško podnijeti režim rada ovog mjenjača gdje izmjene stepeni prenosa traju jednostavno predugo, pogotovo kada konkurencija nudi vrhunske proizvode kao što su DSG ili 7G-Tronic.

Ukupni utisak za Volvo XC60 je da su Šveđani zaista uspjeli stvoriti privlačan i dobar SUV, koji se prema postulatima ovog proizvođača prije svega diči sigurnošću pod koju stavlja svoje putnike. S druge strane, vozne osobine, iako nisu vrhunske definitivno su na razini direktnih rivala, pa je tako izvjesno da će barem na kartu boljeg izgleda i futurističkog uređenja privući značajan dio kupaca.

Osnovni podaci:
VOLVO XC60 D5 Summum
Motor: Turbodizel, pet cilindara
Radna zapremina motora: 2400 ccm
Snaga motora: 136kW/185 KS, 400 Nm pri 2.000 obr/min
Performanse: Max. brzina 200 km/h, ubrzanje 9,9 sec do 100 km/h
Potrošnja goriva: Grad 10,9 l/100 km, izvan grada 6,8 l/100 km, mješovito 8,3 l/100 km
Težina praznog vozila: 1.801 kg
Cijena modela sa serijskom opremom: 81.265 KM
Cijena testnog modela: 105.273 KM

Novi Citroen C3

01.07.2009. u 07:07
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: