{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


TEST: Škoda Rapid Spaceback 1.2 TSI Elegance

29.4.2014. u 10:45
2
22
TEST: Škoda Rapid Spaceback 1.2 TSI Elegance
2
Iako je na tržište BiH stigla nešto kasnije, Škoda Rapid Spaceback se nameće kao odlično pojačanje za sve bogatiju ponudu Češke marke. Odlične proporcije, izuzetna praktičnost i sasvim privlačan izgled mogli bi biti dovoljni razlozi da Spaceback bude popularniji od klasičnog Rapida.
Nakon što je s Rapidom Škoda ponudila auto koji je na gotovo jednak način prostran i praktičan kao i Octavia i dalje je ostalo mjesta za popunjavanje rupa između Fabije, Rapida i Octavije. Taj prostor je sada odlično popunio Rapid Spaceback. Odmah u početku treba reći da to nije karavanski Rapid nego njegova petovratna verzija, niti je to neka zamjena za Fabiju Combi, od koje je ipak osjetno veći.

Ono zbog čega Spaceback ne možemo smatrati karavanskom verzijom Rapida, uprkos takvom izgledu, je činjenica kako je Spaceback ustvari 180 mm kraći od običnog Rapida, a ujedno mu je i prtljažnik manji za 135 litara zapremine. Dakle, Spaceback treba privući sve one kupce kojima je praktičnost i povoljnost Rapida vrlo privlačna, ali ih ne privlači njegova forma. Spaceback je definitivno skladniji i privlačniji od svog klasičnog brata. Najlakše nam je povući paralelu sa Audijevim Sportback modelima, slično pokušava biti i Spaceback u slučaju Rapida.

Namjera Škode da ovako Rapida približi i mlađoj populaciji je bila ispravna, pa je već i na prvi pogled Spaceback privlačniji i skladniji auto. Uz dobar odabir boje i aluminijumskih felgi Spaceback izgleda vrlo privlačno i znatno skuplje nego što on zaista košta. Jedini detalj koji ustvari otkriva njegovu klasnu pripadnost je njegova širina. I ovaj Rapid je uzak, pogotovo u odnosu na raskošnu dužinu, pa gledajući ga sprijeda u ovakvom izdanju izgleda kao da žudi za nekim bar malim proširenjima na blatobranima.

Kako bi Spaceback bio još privlačniji Škoda je ponudila i estetske dodatke poput paketa u kojem uz panoramski krov stiže i djelimično crni poklopac prtljažnika, zbog čega ova Škoda izgleda još bolje i prestižnije.

Sviđa nam se: ponuda prostora, pristup prtljažniku, kvalitet izrade, odnos uloženog i dobivenog, potrošnja goriva, komforan ulazak na zadnja sjedišta...


Unutra je teško prepoznati različitosti Spacebacka sa običnim Rapidom. Nivo kvaliteta materijala i obrade je isti, baš kao i količina opreme, ali su u Škodi uz nekoliko jednostavnih detalja uspjeli učini da kokpit Spacebacka izgleda skuplje. To su učinili prvenstveno naglašenom upotrebom crne boje zahvaljujući kojoj i jeftnija te grublja plastika izgleda dobro i skupo. Također, upotrebom lakiranih crnih umetaka kokpit je postao ozbiljniji te barem na prvi pogled izgleda kao da je iz dosta skupljeg auta.



Praktična strana Rapida ostala je jednako izražena i u ovoj verziji, pa uvijek iznova oduševljava količina prostora po dužini kabine. Iza visokog vozača u svakom slučaju na zadnjem mjestu ostaje i više nego dovoljno prostora, kako za putovanje tako i za manevrisanje i smještanje dječije sjedalice ili utovar nekog kabastog prtljaga. Ono što će mnogima lako promaći je činjenica da je ulazak na zadnja sjedišta u Spaceback još komotniji i lakši nego u slučaju „hatchback“ verzije. To se može zahvaliti raskošnom otvoru vrata čija linija ovdje ne pada tako koso kao što je to slučaj kod običnog Rapida.

Dakle, Spaceback je jednako, pa možda čak i više praktičan i prostran od svog brata, a ako se nekome ne sviđa podatak da ima manju zapreminu prtljažnika treba istaći da kod Rapida tih 135 litara zaista ne predstavlja veliku razliku. Spaceback i dalje ima itekako velik i upotrebljiv prtljažnik, koji uz veoma velik otvor petih vrata ne ostavlja nijedan zadatak i prevoz neobavljenima.

Ne sviđa nam se: grub rad motora, loša zvučna izolacija motornog prostora, materijali tvrdi na dodir...


U vožnji Spaceback ne donosi ništa novo, te je teško primjetiti bilo kakvu razliku u odnosu na obični Rapid. Ovjes je prilično jednostavan i podređen trajnosti. Dakle, dinamična vožnja nije bila u pravom planu, ali će biti dovoljan i za brzu i sigurnu vožnju bez pretjerivanja. Sve više od toga Rapida čini neuvjerljivim, počinje se naginjati, a prebrze prolaske dugih zavoja odrađuje uz dozu nesigurnosti i nedovoljnog osjećaja kontrole u upravljaču. S druge strane, u upotrebi za kakvu je i predviđen, Spaceback se snalazi odlično, dovoljno je grub i izdržljiv da podnese torture tovarenja i vožnje po lošoj cesti bez da ispušta suvišne zvukove, dok je količina udobnosti u granicama tolerancije. Nije pretjarano udoban, ali ne možemo ga proglasiti ni potpuno neudobnim, dakle i Spaceback je podešen slično kao i većina ostalih Škoda.



Najzanimljiviji dio Spacebacka, pored njegovog zadnjeg dijela, bio je ipak TSI motor. Ovaj turbobenzinac u najslabijoj verziji, nažalost, rijetko ko će i pogledati na našem tržištu. Prava nepravda! Bez obzira na skromnu maksimalnu snagu, ovaj 1,2-litreni turbak odlično se nosi s nemalim Spacebackom. Kada je u kabini samo vozač ubrzanja su iznenađujuće žustra, a najviše nam se svidjela činjenica da snage i momenta ima kroz cijelo radno područje. U podrumu okretaja svoj posao herojski odrađuje mali turbopunjač, dok kasnije kroz obrtaje TSI morfira klasičnog atmosferca koji je željan što više okretaja. Jasno, ukupne performanse su skromne, ali činjenica je da je Spaceback veoma zabavan s ovim motorom, i to na bezbjednim brzinama, mnogo zabavniji nego što će to ikada biti sa nekim TDI-jem ispod haube.

Približna konkurencija za Škodu Rapid Spaceback 1.2 TSI (84 KS) Elegance (26.749 KM):

- Hyundai i30 CW 1.4 (100 KS) iStar - 28.900 KM
- Renault Clio Grandtour TCe (90 KS) Dynamique - 26.109 KM
- SEAT Ibiza ST 1.4 16v (85 KS) Style - 23.384 KM

(navedene cijene su iz aktuelnih cjenovnika sa zvaničnih internet stranica ovih marki u BiH)


TSI može biti i vrlo skroman potrošač, pa je nama u uglavnom gradskim uslovima vožnje trošio oko sasvim prihvatljivih 7 litara, dok na otvorenoj cesti njegov prosjek spada na nivo kojim će poniziti i mnogo razvikanije dizelaše. Dizelaše koje će potući u potpunosti kada pogledate u cjenovnik i viditie koliko su skuplji od TSI-ja.

Istina je da bismo za potpun ugođaj ipak preporučili isti ovaj TSI ali u verziji sa 104 KS, gdje bi odnos performansi i potrošnje bio i još ugodniji. Jedini element gdje nas je TSI razočarao je nivo buke i zvuk koji proizvodi. Trebao je motor biti ipak mnogo bolje izolovan, što na kraju krajeva otkriva i pogled na ogoljenu unutrašnjost motornog prostora. Uz to sam rad TSI-ja koji svojom grubošću podsjeća na neki trocilindraš ipak se ne može ubrojati u zvukove koje volimo čuti u autu.



Slično kao i sa običnom verzijom, Škoda je i sa Spacebackom napravila odličan posao. Izuzetno prostran i praktičan auto sada je postao i vrlo privlačan auto, a sve to u paketu koji se skoro uklapa u gradske minije. Čak i cijenom! Rapid Spaceback moguće je kupiti već za 21 hiljadu, pa nije ni čudo što smo se nemučili da mu nađemo barem približnu konkurencijom. Dakle pred vama je karavan koji u stvari nije karavan, nego je prostrani kompakt koji cijenom ne spada među kompakte nego među gradske minije. Očito je da su u Škodi napravili jedan pametan koktel.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Škoda Rapid Spaceback 1.2 TSI Elegance
Cijena osnovnog modela: 21.035 KM
Cijena testnog modela: 29.934 KM

Motor: turbobenzinski, redni, 4-cilindrični, smješten naprijed poprečno, radna zapremina - 1.197 ccm, maksimalna snaga 63 kW (84 KS) pri 4.800 okr/min, maksimalni obrtni moment 160 Nm od 1.500 do 3.500 okr/min, promjer i hod 71.0 x 75.6 mm, jedna bregasta osovina u glavi motora, 2 ventila po cilindru, turbopunjač, hladnjak zraka pod pritiskom - intercooler, specifična snaga po litri radne zapremine - 70.1 KS/l.

Prenos snage: Pogon na prednje točkove, 5-stepeni ručni mjenjač, felge 7Jx16, gume 205/45 R16 (Bridgestone Turanza ER300).

Performanse i potrošnja goriva: Maksimalna brzina 180 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h za 11,7 s. Potrošnja na testu – 7,2 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 6,5 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,4 l/100 km, kombinovano 5,1 l/100 km. Emisija CO2 119 g/km. Euro 5 norma o čistoći ispušnih plinova.

Dimenzije: Dužina - 4.304 mm. Širina - 1.706 mm. Visina - 1.459 mm. Međuosovinski razmak - 2.602 mm. Zapremina prtljažnika - 415 do 1.380 l. Zapremina rezervoara za gorivo 55 l. Težina praznog vozila - 1.170 kg.

Serijska oprema testiranog modela: Kućišta vanjskih osvrtnih ogledala i ručki vrata u boji vozila, radio CD MP3 uređaj "SWING", hromirani elementi na kontrolnoj tabli + hromirane ručke na unutrašnjem dijelu vrata, zvučna sirena sa 2 tona, svjetlo za čitanje vozač + suvozač, MFA Board Computer, električni podizači prozora naprijed + nazad, tempomat, hromirani paket, centralno daljinsko zaključavanje (1 preklopivi ključ, bez SAFE sistema), prednja svjetla za maglu, kožna ručica mjenjača, interijer GRENIT (crna/crna), vrata pretinca za rukavice - osvjetljena, kožni upravljač, manuleno centralno zaključavanje bez SAFE sistema, zračni jastuk suvozača sa funkcijom SWITCH OFF, termoizolaciona tonirana stakla, set za pušače (pepeljara + upaljač), dnevno svijetlo, imobilizator, 4 zvučnika (pasivna), progresivni servo upravljač - Servotronic, ESC uključ. ABS, MSR, ASR, EDS i HBA, prednji bočni zračni jastuci, Climatronic - automatski klima uređaj, manuelno podešavanje visine sjedišta vozača i suvozača, pretinac suvozača sa sistemom hlađenja, krovna antena + antena u vjetrobranskom staklu, rezervni točak punih dimenzija + priručni alat, zračni jastuk za vozača i suvozača, Hill hold control, srednji naslon za ruku naprijed, elektro podesiva i grijana vanjska ogledala, sportska ručica mjenjača, tekstilni podni prostirači 4 kom, zadnja klupa ne djeljiva, zadnji naslon dijeljiv i oboriv...

Dodatna oprema na testnom automobilu: Panoramski stakleni krov - 1.167 KM. Sunset - tamniji prozori zadnjeg putničkog prostora bočno i nazad - 235 KM. Čelični rezervni točak, dizalica i priručni alat - 0 KM. Aluminijumske felge ANTIA 7J x 16 - 312 KM. Paket za prtljažni prostor II - 160 KM. Xenon svijetla + svjetla za maglu sa CORNER funkcijom - 789 KM. Pod prtljažnog prostora (kombinacija platno/guma) - 72 KM. Klavir crni dekorativni umetci - 58 KM. MAXI DOT board computer - 185 KM. Posebna boja (crvena) - 207 KM.

Garancija: 4 godine, do 120.000 kilometara. 3 godine garancije na lak. 12 godina garancije protiv prohrđavanja karoserije.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: