{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


FOTO
/
TEST: Škoda Citigo 1.0 MPI Elegance

15.8.2012. u 08:55
3
0
TEST: Škoda Citigo 1.0 MPI Elegance
3
Za ono zbog čega je stvoren, Citigo je odličan auto. Istinska indigo generacija! Optimalno opremljen, svidjeće se mladima, ali i njihovim roditeljima, ako im budžet omogućava dovoljno novca za posjedovanje barem dva automobila. U tom slučaju Citigo se može smatrati jednim od glavnih igrača u guranju kroz zagušene gradske džungle.
Prvo je stigao Volkswagen up!, a nedugo poslije njega tu je i njegov „brat blizanac“, Citigo. Uskoro će im se priključiti i SEAT Mii, pa će tako, što se tiče ofanzive iz koncerna VW, priča biti kompletirana. Shodno prezimenima koja stoje ispred imena, vidljive su minimalne dizajnerske razlike između najnovijih gradskih mališana koji u potpunosti dijele mehaniku i rađaju se u istoj tvornici u Bratislavi (Slovačka).

Svi su simpatični na svoj način i svi će, sasvim sigurno, zadati mnogo glavobolje sličnim „haustorčadima“ koja dolaze iz Toyote, PSA grupacije, Renaulta, Forda...

Za razliku od VW-a, u Škodi se do sada nisu bavili gradskim superminijima koji na bogatijim tržištima svoje mjesto uspješno pronalaze kao drugi ili treći auto u porodici. Budimo realni, ako se vozite najčešće u gradu, onda jednostavno nema boljeg rješenja od automobila mikro-klase. Najlakši su za parkiranje, prilično su štedljivi i ekološki napredni, a čini se da bi se vlasnici najmanje uzrujali ako bi na njima pronašli ogrebotine koje se veoma lako zarade u pretrpanim urbanim sredinama.

Saznanje da Citigo dostiže mrvicu preko 3,5 metara ukupne dužine moglo bi na prvi pogled zvučati zabrinjavajuće, ali u ovom slučaju te stvari treba uzeti s ogromnom rezervom. Ili ste već uočili da je kutijasti Citigo bukvalno konstruisan na principu „točkovi u kornere“.

Faktički bez prevjesa, uz pametan smještaj litarskog motora, maksimalno moguće međuosovinsko rastojanje i raskošan trag točkova, Citigo će vozaču i njegovim saputnicima ponuditi životni prostor vrijedan divljenja. Dobro, nazad bi moglo biti problematično, ako naprijed moraju sjediti košarkaši. Međutim, ako najmanja Škoda treba ugostiti četiri osobe prosječne visine, biće dovoljno prostora za sve. Kada u prodajne salone stigne verzija sa dodatnim parom vrata na bokovima, stvari će biti još povoljnije, jer će se tako izbjeći određena „gimnastika“ potrebna putnicima koji se u trovratni model trebaju smjestiti na zadnja sjedišta.

Osjećaju vožnje u većem automobilu znatno doprinosi dobra zvučna izolacija i prilično tih rad ovjesa, kada se susretne sa većinom poprečnih neravnina. Više mekan nego tvrd, Citigo nije pravljen da bude posebno uspješan partner vozaču koji s njim poželi nešto brže kroz zavoje, ali svojim uglađenim radom upravo ovjes spada u ključne elemente koji potvrđuju da Citigo pripada trenutno najnaprednijoj generaciji automobila A segmenta. „Tačku na i“ stavljaju rezultati EuroNCAP-a: 5 zvjezdica!

Posmatrano iz unutrašnjosti najmanje Škode, Česi u posjedu imaju konstruktorsku titulu. I drugi su se uvijek „furali“ na točkove u ćoškovima karoserije, ali nikome prije slične stvari nisu tako dobro pošle za rukom. Svako bi volio da je baš njegovo dijete genijalac, ali ne ide. U mini karoseriji bez prevjesa bilo bi previše očekivati raskoš iza trećih vrata. Pazite sad! U minimalnoj varijanti, Citigo nudi prtljažnik koji će „progutati“ 251 litar, što je odličan podatak sjetimo li se vanjskih mjera automobila. Tajna je u dubini koju osigurava varijabilno dno. Vratimo li se na primarne zadatke koji se stavljaju pred ovaj autić, onda nema mjesta skupljenim obrvama. Vama treba veći prtljažnik? Šta bi, na kraju krajeva, radili u firmama koje se bave krovnim koferima.

Za razliku od ugodnih materijala u moderno dizajniranom putničkom prostoru, gdje analogni instrumenti čak izazivaju određenu nostalgiju, i naglašene jednostavnosti prilikom rukovanja svakom polugom i tasterom, manje nam se sviđaju skromno obložena vrata. Možda obojeni lim oživljava atmosferu, ali nama se čini da je u pitanju, ipak, ušteda prilikom konstruisanja. Valjda to objašnjava da na vozačkim vratima nema tastera kojim se upravlja prozorom na desnim vratima.

Kad već kritikujemo, nije nam jasno zašto se na displeju navigacionog (ujedno i multimedijalnog) sistema „Move&Fun“, ako odaberete taj mod, pojavljuje digitalna projekcija analognog obrtomjera koji vozač ionako ima pred očima, lijevo od brzinomjera? Bilo bi mnogo efektnije (korisnije) da se pored instrumenta koji očitava temperaturu rashladne tekućine nalazi mjerač temperature ili pritiska ulja, ili bilo šta drugo.

Trocilindrični benzinac iz 999 ccm radne zapremine nudi 75 KS pri 6.200 obrtaja u minuti što je, uz lagan automobil, sasvim dovoljno za živahno (pri)gradsko vozikanje. Otvorene ceste? Poput svih drugih motora slične koncepcije i radne zapremine, bez turbine, Citigo će posrtati na ozbiljnijim uzbrdicama. Donekle će pomoći “šaltanje” u pravom trenutku, kako bi se motor držao u području najvećeg obrtnog momenta, ali uz prepoznatljiv zvuk trocilindrične atmosferske konfiguracije čuda, definitivno, nema. Na drugoj strani je izvanredna štedljivost. U prosjeku, Citigo će se zadovoljiti sa malo više od četiri litra goriva nakon stotinu pređenih kilometara, uz dokazivanje da i mali rezervoar za gorivo (35 litara) može osigurati pristojnu autonomiju.

U Škodi kažu da se Citigo može dobiti već za 13.300 KM. Nemam ništa protiv asketizma, ali kada sam prošao kroz njihov konfigurator, Citigo koji bi trebalo odvesti kući, uz opremu koja ne uključuje metalik boju, pokretni stakleni krov, alu-felge i navigaciju, koštao bi malo manje od 18.000 KM. Za utjehu, Volkswagen up! i dalje je skuplji. Kako god, Citigo zaslužuje da ga toplo preporučimo svima koji sebi mogu priuštiti dva ili više automobila od kojih je jedan čistokrvni gradski auto. Stanje u kojem se nalazi naša ekonomija i kupovna moć, definitivno, nije problem Škode.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Škoda Citigo 1.0 MPI Elegance
Cijena osnovnog modela: 13.300 KM
Cijena testnog modela: 22.496 KM

Motor: benzinski, redni, atmosferski, 3-cilindrični, smješten naprijed poprečno, dvije bregaste osovine u glavi motora, četiri ventila po cilindru, multi-point ubrizgavanje goriva, promjer i hod 74,5×76,4 mm, radna zapremina 999 ccm, kompresija 10,5:1, maksimalna snaga 55 kW/75 KS pri 6.200 obr/min, maksimalni obrtni moment 95 Nm od 3.000 do 4.300 obr/min.

Prenos snage: Pogon na prednje točkove, 5-stepeni ručni mjenjač, felge 5,5Jx15, gume 185/55 R15 82T (Bridgestone Ecopia EP25).

Performanse i potrošnja goriva: Maksimalna brzina 171 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h za 13,2 s. Potrošnja na testu – 5,2 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 5,9 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,0 l/100 km, kombinovano 4,7 l/100 km. Emisija CO2 108 g/km.

Dimenzije: Dužina – 3.563 mm. Širina – 1.641 mm. Visina – 1.478 mm. Međuosovinski razmak – 2.420 mm. Prtljažnik – 251/934 litara. Težina praznog vozila - 854 kg.

Serijska oprema testiranog modela: ABS sistem, servo-upravljač sa četiri kraka, podešavanje upravljača, alu-felge „Apus“ 5Jx14, unutrašnjost „Nano“ crna ili bež, zračni jastuk za vozača i suvozača, pojasevi sa tri tačke vezivanja, priprema za ISOFIX, zvučni signal za nevezan pojas za vozača, električno podesiva i grijana vanjska ogledala, antena za radio, manuelno podešavanje visine prednjih sjedišta, integrisani nasloni za glavu na prednjim sjedištima, kromirane unutrašnje ručke na vratima, kromirani ventilacioni okviri, kromirani okviri oko kontrolne table, radio i klima-uređaja, prednja svjetla za maglu, zadnje svjetlo za maglu, rezervni točak umanjenih dimenzija, priručni alat i dizalica, kućišta vanjskih ogledala i ručke na vratima u boji karoserije, maska hladnjaka sa kromiranim dijelovima, ogledalo u suvozačkom štitniku za sunce, paket za pušače, dvozvučna sirena, kromirani prsten na ručici mjenjača i parkirne kočnice, električni podizači prednjih prozora, brisač i grijač zadnjeg vjetrobrana, pristup zadnjoj klupi sa „easy entry“ sistemom, oboriva i djeljiva zadnja klupa, dva naslona za glavu nazad, centralno daljinsko zaključavanje, imobilizator...

Dodatna oprema na testnom automobilu: Manuelni klima-uređaj sa filterom za polen i prašinu, električno pokretan panorama krov, SUNSET dodatno zatamnjena stakla nazad, alu-felge „Auriga“ 5,5Jx15, trokraki upravljač presvučen kožom, sistem za automatsko kočenje "City Safe Drive" + ESP, sportski ovjes, sportski paket, grijanje prednjih sjedišta, radio CD player „Funky“ (2 zvučnika, MP3, aux-in), 4 dodatna zvučnika, navigacioni multimedijalni sistem „Move&Fun“, metalik boja.

Garancija: 4 godine, do 120.000 kilometara.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: